Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

mountainbiken goede training?

supersprinter23
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 okt 2007 14:30

supersprinter23 12 okt 2007 14:39

en als je wilt beginnen met mountainbiken kun je vlgns mij veel goedkoper een fiets aankomen :P
een vlieg in je mond?
een beetje water erbij en hopla!
weer wat extra eiwitten!

speed@
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:44

speed@ 12 okt 2007 16:06

Varafan schreef:Wat wel een feit is, is dat niet iedere wielrenner gecharmeerd is van mtb-en. Ik ken enkele voorbeelden van mensen die tijdens mtb-en inderdaad last krijgen van hun rug of andere lichaamsdelen, iets waar ze op de weg geen last van hebben. Dat is voor hun dan ook de reden om niet te gaan mtb-en. Mtb-en is per definitie wat extremer wat betreft vrijkomende krachten, mtb fietsen hebben niet voor niets een sterker frame/wielen dan racefietsen. Dat houdt dus automatisch in dat je lichaam ook meer krachten te verduren krijgt wanneer je een mtb gebruikt waar hij voor bedoeld is.


Hier gaat het met de vele racers mis. Ze investeren wel behoorlijk wat Euro's in hun racer en laten alles perfect afstellen en een MTB nemen ze erbij voor een paar 100 Eurootjes. "Om in de winter te trainen". Maar ze vergeten dat ook een MTB goed afgesteld dient te zijn op hun lichaamsbouw. Mountainbiken hoeft geen ruggenkiller of andere lichaamsdelenkiller te zijn. Kwestie van iets meer verdiepen in de materie en soms nog even doorsparen zodat je ook met veel plezier het bos in gaat.
Ride on

pappasilly
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2007 20:59

pappasilly 14 okt 2007 19:07

Ik schaats al 5 jaar marathons op de jaapeden baan.waarvan 4 jaar anoniem in het peleton v2.
Zomers fiets ik op de racefiets een concorderazorblade (superfiets) 5000 km .
En in de winter schaat ik 3 maal in de week op de ijsbaan, maar in de v2 nooit bij de eeste 25 gefinisht van de 75 die meedoen
Ik rij ook al 5 jaar af en toe in de winter op de mtb.
Vorig jaar ben ik met een fietsclub iedere zondag (weer of geen weer)reden wij tussen de 50 en 70 km op de mtb.
Het resultaat mag er zijn , bij iedere marathon finishte ik bij de eerste 15.
Over twee weken stappen wij weer over op de mtb tot half maart, gezien het reultaat word het weer een feeest iedere zondag.
Maar ook het schaatsen wordt een feest dank zij de mtb.



En dat voor een iemand van 56 jaar.
SKATE ON

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 okt 2007 20:20

Pappasilly schreef: Maar ook het schaatsen wordt een feest dank zij de mtb.


Zeker waar! Tijdens een schaatstraining ben je eigenlijk maar een heel klein deel van de tijd echt aan het rijden, en zo'n training duurt ook maar max anderhalf uur, dus als schaatser heb je er zeker baat van om 's winters regelmatig wat aerobe training op de fiets te doen :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie