Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Welke pedalen draaien ligt (10 voor taal "licht")

kane
Forum-lid

kane 09 okt 2007 20:41

@composite,
Ik had de fout zelf ook al gezien, maar had geen zin om te wijzigen. Ik ben geen Belg, maar weet ook niet wat dat ermee te maken heeft. Zoals litespeed al schrijft, schrijven de buren beter NL dan de Nederlanders :(
Maar ja, ik denk inderdaad dat er teveel vet in zit, dus gewoon laten draaien tot er minder inzit???? ik zit er al aan te denken om andere pedalen te kopen.
@Jos, ik kan niets vinden om de CB te kunnen stellen, zal het eens aan mijn LBS vragen.
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

composite
Forum-lid

composite 11 okt 2007 11:53

Sorry jongens...!! Ik bedoelde het niet zo lullig, maar ik kon het even niet laten:)
En over de Belgen : mea culpa, kijk inderdaad maar naar 10 voor taal..
Gang is alles!!

kane
Forum-lid

kane 18 okt 2007 13:08

Ik heb het ook niet lullig opgevat hoor :) no problemo, ik zou het misschien zelf ook doen ;)
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 18 okt 2007 13:19

De manier van Jos, geldt voor veel pedalen, maar voor weinig klik pedalen.
Daar zitten tegenwoordig ook veel naaldlagers verwerkt.
Zeker de niet klikpedalen van een tientje zitten vaak te strak gemonteerd zoals Jos omschrijft. Als je de trappers draait voelt het ruw.

De meeste klikpedalen lopen wel aardig mooi. De Look pedalen. Exustar, Speedplay, campa, shimano.
Ik heb er geen problemen mee gehad..

maatchen
Forum-lid

maatchen 19 okt 2007 19:10

Wat ik me nu afvraag, is dat nu zwaar trappen met zulke zwaar draaiende lagers? Iemand wel eens een onderzoek gedaan naar hoeveel er te winnen valt in seconden op een marathon met goedgeoliede lagers?

Plaats reactie