Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
19 sep 2007 20:11
anno schreef:een carbon stuur zou ik zelf zowiezo vervangen. Een alu stuur alleen als het werd vergoed. Ik zou wel ff bv je hele gewicht op het stuur laten hangen om te controleren indien je het stuur erop laat zitten.
Waarom zou je het risico nemen zwaar gewond te raken voor 40 (Ritchey wcs stuurtje)? Met wat haarscheurtjes hoeft dat ding echt niet meteen te breken, maar als het stuur een paar duizend klappen meer gehad heeft zou 't wel eens een stuk zwakker kunnen zijn geworden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
20 sep 2007 00:52
anno schreef:een carbon stuur zou ik zelf zowiezo vervangen. Een alu stuur alleen als het werd vergoed. Ik zou wel ff bv je hele gewicht op het stuur laten hangen om te controleren indien je het stuur erop laat zitten.
De klappen die een stuur te verwerken krijgt zijn wel een heel stuk groter dan dat je ff met je lichaam op dat stuur gaan hangen.
Helemaal als je een beetje slechte wegen hebt, of sprint.
Goede controlle kan alleen met goed materieel (rontge?) dat is wel duurder dan een alu itm stuurtje
(moet wel bekennen dat m'n wcs stuurtje waarmee ik in mei ben gevallen er nog steeds op zit. Heb niet het gevoel dat er iets mee aan de hand is. Heb er is goed nagekeken net (zit nu geen stuurlint op) dus rijd er zelf nog even lekker mee door) Was het carbon geweest had het allang op de afvalberg gelegen.
-
campaioen
- Forum-lid
campaioen
20 sep 2007 01:22
het ziet er wel naar uit dat de verzekering het een en ander gaat vergoeden (ik loop een klein stukje vooruit op de zaken). Dus dat nieuwe stuurtje gaat er wel komen. Zijn er nog tips over wat aan te schaffen? Zijn er stuurtjes op de markt die qua prijs/kwaliteit echt niet te overtreffen zijn, of is het <80 euro allemaal 1 pot nat??
no pain no gain
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 sep 2007 01:56
Het gaat vooral om de vorm die het stuur heeft, jij moet de vorm fijn vinden. Voor de rest maakt het niet zoveel uit, alle merken hebben alu stuurtjes voor een 80 euro (of minder) die 230 gram wegen in allerlei vormen. (klassiek vs anatomic, Italiaanse vs Belgische drop).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
w0uter
- Forum-lid
w0uter
20 sep 2007 10:23
bestaat engels drop ook?
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
20 sep 2007 10:44