Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Gewicht beperkt voor SLR

cioccpryde
Forum-lid

cioccpryde 19 sep 2007 13:46

ericpeters schreef:
cioccpryde schreef:
Sharkman schreef:Elk zadel zakt na verloop van tijd in. een SLR is een lichtgewicht zadel en zal bij zwaardere rijders en bij intensief gebruik zeker door gaan hangen (dek). Is altijd nog beter dan sommige modellen van Fizik die spontaan breken......

Ik kreeg hier toch ook een reactie van ericpeters die 92 kgr licht is en zijn SLR is na 4 jaar nog niet van vorm veranderd.Zou die fiets altijd stilgestaan hebben dan ?

+/- 17000km, het leer op de punt begint dun te worden, ik dacht een aantal maanden geleden dat het aan het doorhangen, maar heb een paar weken geleden er een splinternieuwe naast gehouden en kan geen verschil zien. DUs als hij doorhangt is het heel weinig.

Bedankt Erik
Ik dacht het wel,ge koopt geen SLR om niet te gebruiken he

friesc50
Forum-lid

friesc50 19 sep 2007 15:39

Sharkman schreef:Tja zoiets zal het zijn of hij heeft het gewoon niet door. Geen enkele Slr (ook niet bij een lichtere rijder) overleeft 4 jaar intensief gebruikt (en de witte niet eens een seizoen) Minimaal de leren overtrek is dan weg maar vaak is het kunstof dek ingezakt (wat lastig te zien is al je geen vergelijk hebt). Overigens heeft het zadel nog een zwak punt en dat ik (vooral bij MTB gebruik) de brug die kan indeuken.

Hoezo overleeft de witte het nog geen seizoen. is dat het zadeldek?

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 sep 2007 16:59

Wit slijt inderdaad aardig snel door. Enige witte zadel dat zich super houdt is de toupe (blijft er opvallend lang goed uitzien)

speric
Forum-lid HC

speric 19 sep 2007 17:07

Klopt ! Er lijkt wel een plastic ( ruw) laagje op te zitten.
Je veegt alles er zo af. Ook vet.
Trouwens de prologo zadels doen het ook goed. met name de choice

pjotr
Forum-lid

pjotr 19 sep 2007 17:48

Maar is een prologo ook van leer? Ik dacht van kunststof, leer slijt natuurlijk veel sneller.
Anti-Spacers!

sharkman
Forum-lid

sharkman 20 sep 2007 22:21

Prologo is een goedkope soort gespoten leer. Zadel houdt zich vergeleken met de prijs belachelijk slecht. Zag een zadel dat al na twee weken gebruik amper meer een rode streep had.

Plaats reactie