Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12 sep 2007 06:34
door tourist
@daniel1975; Je hebt hier een heel sterk punt; Wat is het nut van steeds lichter materiaal als daar door de UCI een limiet (6,8kg) aan verbonden is. Ik kan mij een artikel in Fiets herinneren van vorig jaar. De Scott CR1 van Piepoli was verzwaard met loodstrips onder de bidonhouder om zo aan de UCI eisen te voldoen...
De echte winst (bergop) is dat het mannetje 57 kg schoon aan de haak weegt. In deze materie is veel meer winst te boeken dan in het materiaal. Gevaar is wel dat ook dit weer in extremus word uitgedokterd met alle nare gevolgen vandien.
Geplaatst: 12 sep 2007 09:22
door havana
Net alsof Bora's zo licht zijn... En dat geldt ook niet voor de Deda onderdelen die CD gebruikt.
Vergeet niet dat profploegen gebonden zijn aan sponsoronderdelen en dus niet zoals wij tuning onderdelen kunnen kopen. Zo makkelijk zal het dus niet zijn om die fiets naar 6.8 te krijgen.
Anderzijds zal dat het de meeste profs geen fluit interesseren.... De meeste profs rijden liever met een aluminium zadelpen en stuur: veiligheid en robuustheid vóór gewicht. 6.8 of 7.4 dat zal de meeste profs worst zijn.
6.8 komt pas in 't geding als je het hebt over frames van c.a. 1000 gram en vorken van < 300 gram zoals Unibet en Saunier Duval en dan zelfs ook alleen bij de kleinere renners zoals Rujano en Piepoli.
Geplaatst: 13 sep 2007 09:52
door rene
havana schreef:Vergeet niet dat profploegen gebonden zijn aan sponsoronderdelen en dus niet zoals wij tuning onderdelen kunnen kopen. Zo makkelijk zal het dus niet zijn om die fiets naar 6.8 te krijgen.
6,9 Kg schoon aan de haak , en enkel met spullen van Campagnolo , Deda , Selle Italia en Look ( pedalen zijn inmiddels vervangen ), en een van de schoonste van het forum .
Gegroet ..Rene
Geplaatst: 13 sep 2007 10:20
door amclassic-fan
Je speelt wel vals met je bidonhouders
Geplaatst: 13 sep 2007 10:37
door havana
Bovendien ging het om die Dogma, maar goed
Geplaatst: 13 sep 2007 19:34
door bora
je ziet vaak dat ze in grote rondes andere fietsen rijden.dat is meestal omdat ze dan opo fietsen fietsen die pas volgend jaar uitkomen.de sponsor heeft gewoon graag dat ze met grote rondes of klasiekers met het beste rijden dat betekent meer publiciteit.waarom ze dan niet op een prince rijden in de kleine wedstrijden???nou ze willen laten zien dat je met de prince VEEL GROTERE wedstrijden kan winnen...alleen die warte pina kan ik maar niet ontdekken wat dat wil betekenen.........