Flexje954 schreef:De uitslag!!
Gehaald joepie................Viel behoorlijk zwaar....Totaal was het 190 km ivm andere route en 170 km wind tegen..pppfffff Ik ben trots op mijn zelf joh...doel behaald.. gemiddelde snelheid van 25.2 km.....De eerste 60 km waren afzien. Het ging echt voor geen meter. Ik heb zelfs nog even gedacht om het op te geven. Die duinen waren erg zwaar met de tegen wind en ik kon mijn ritme niet vinden omdat ik mij in moest houden om mijn spieren/kracht te sparen. Na IJmuiden hebben we ervoor gekozen om de duinen niet meer in te gaan en toen ging het lekker. Na 100 km voelde ik nergens meer pijn en had ik mijn slag te pakken.
Op de afsluitdijk had ik de gelegenheid om mijn ventje eruit te rijden maar heb er voor gekozen om hem uit de wind te rijden. Hij zat er een beetje doorheen en ik had goede benen, ongelooflijke kick!! makkelijk 30 kunnen rijden na zo'n afstand met een behoorlijke k.u.t. tegen wind. Het was helemaal super...en nog belangrijker bijna geen spierpijn de volgende dag.....alleen pijn aan mijn reet:-)
A.s zaterdag staat er een rondje op het programma niet te laat in de middag. Het word waarschijnlijk westeinderplas totaal 120 km .. Zat zelf te denken aan een uur of 11 - 12....Ik hoor wel wie er zin en gelegenheid heeft om mee te gaan!!
Iedereen bedankt voor tips!!
Mag ik vragen hoeveel stops etc .. je gemaakt hebt en na hoeveel km enzo ?
Ik heb volgende week vrijdag een dag van +/- 225km op het programma staan. Afgelopen zondag 150km gefietst met 1 stop na 70km. Dit beviel mij prima alleen ik moet natuurlijk na 150km nog wel ff 75km doortrappen.
Zodoende ben ik even benieuwd hoeveel stops er gemaakt worden tussendoor. Ik ben van plan om na elke 50km een kleine pauze in te lassen en na 150km een grote lunchpauze. Iemand enig idee of dit een beetje een goed idee is ?
Natuurlijk ligt het aan je eigen gevoel maar heb wel gemerkt dat je moet blijven eten en drinken, ook al heb je geen dorst en/of honger.
ps. ter info. Ik ben gewoon een recreant die tochten van 100km fietst en dan met een gem van +/- 25km p.u.