Time of Look Pedaal
anno schreef:Was dat kraken van look niet (vooral) bij het oudere model (dus voor de keo)??
Idd, dat is zo. De Keo pedalen kraken of piepen niet meer.
Dat kraken en piepen was de reden dat ik van Look naar Time pedalen ben overgestapt. Gebruik nu al twee sesioenen de Time RXS carbon Ti pedalen en ben er uiterst tevreden van. Alleen de speedplay pedalen hebben nog meer bewegings vrijheid dan de Time. Met de Time pedalen kan ik ook de positie t.o. de cranks bepalen. Een 2,5 Mm dichter bij de crank.
- christoffel
- Forum-lid
Zelf jaren met Time gereden, maar zowel de pedalen als de plaatjes slijten als een gek, dus dat werd een beetje te duur. Nu sinds een jaar Keo carbon met Ti as en die bevallen me stukken beter. Slijten niet zo snel en de plaatjes zijn vele malen voordeliger. Voor mij is de keus snel gemaakt.
Gang is alles...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- christoffel
- Forum-lid
Nee, equipe Mg en equipe pro.
Overigens ben ik van mening dat ook de lagering van
Look pedalen beter is dan die van Time.
Gang is alles...
Christoffel schreef:Nee, equipe Mg en equipe pro.
Hoi,
Hmmm...D'as een bijzondere a-typische ervaring dan.
Wat ik van iedereen hoor en ook uit ervaring kan bevestigen is dat met uitzondering van de Time Impact pedalen, alle Time pedalen uitzonderlijk lang meegaan en nauwelijks enige sporen van slijtage vertonen.
Nu heb ik zelf ook nog wel een stel of twee Equipe Pro in de kast liggen als museumstuk maar ook die zien er nog als nieuw uit en het TBT cleat systeem was naar mijn gevoel nog steeds het beste systeem ever.
Uit de nieuwere RX reeks is de RXE het slechts geplaatst: niet instelbaar en voor nauwelijks meer geld heb je de RXS.
Plaatjes gaan, in sterk contrast met de Look rommel, wel meerdere jaren mee en zijn tenminste niet levensgevaarlijk als je ermee wil stappen.
Die Teflon tippen van de Look plaatjes helpen wel tegen kraken en sjiepen maar helemaal weg is het probleem toch niet en dat kan door het ontwerp ook niet.
Maar wat me nog meest opvalt bij de niewe Look pedalen is dat die "look" toch zo snel verdwenen is. Vaak zie je pedalen van nog geen half jaar oud die er tienmaal meer afgeleefd uitzien als ik op een zondagochtend............
Een ander, minder gekend, voordeel van de Time RXx reeks is dat je de Q-factor enigermate kan instellen.
Je kan de pedaalas ook heel eenvoudig onderhouden mocht dat nodig blijken en de lagers zijn van goede kwaliteit.
Time for Time dus......
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- christoffel
- Forum-lid
Tja, ik geloof je wel, maar als ik puur door slijtage van de kanten waar je uitklikt om de twee jaar aan andere pedalen moet en de blokjes, met name de voorkant, elk half jaar moet vervangen (a 15 euro of zo) gaat de lol er rap af. En alsik dan na een jaar moet kijken in oudere paren of daar nog een redelijk lopende as in zit, weet ik het wel.
Terug (voor Time ook Look, de eerste witte) naar Look dus. Eerst CX6, ook een instelbare Q-factor, en nu Keo. Ik heb die Q niet nodig en ik vind Look Keo dus echt prettiger. De plaatjes zijn iig niet zo duur en ik doe er een seizoen mee. De teflon inserts zijn een verademing. Geen piepje of kraakje meer te horen en de pedalen zijn na een jaar nog als nieuw. Echt.
Terug (voor Time ook Look, de eerste witte) naar Look dus. Eerst CX6, ook een instelbare Q-factor, en nu Keo. Ik heb die Q niet nodig en ik vind Look Keo dus echt prettiger. De plaatjes zijn iig niet zo duur en ik doe er een seizoen mee. De teflon inserts zijn een verademing. Geen piepje of kraakje meer te horen en de pedalen zijn na een jaar nog als nieuw. Echt.
Gang is alles...
Over de look pedalen kan ik weinig zeggen, maar de time equipe pro pedalen slijten zeker niet heel snel. Heb er echt jaren en jaren en jaren mee gedaan. Nu fiets ik niet heel veel maar in totaal zeker 20.000 km zonder problemen met as of wat dan ook en ze deden het toen nog steeds uitstekend.
As zit overigens een makkelijk vervangbaar industrie lagertje en vrijwel onverslijtbaar rollagertje in. Jammer dat ze inclusief plaatjes wat zwaar zijn en er weinig goede schoenen voor kraakvrije montage zonder dikke adapters meer zijn.
As zit overigens een makkelijk vervangbaar industrie lagertje en vrijwel onverslijtbaar rollagertje in. Jammer dat ze inclusief plaatjes wat zwaar zijn en er weinig goede schoenen voor kraakvrije montage zonder dikke adapters meer zijn.
- christoffel
- Forum-lid
Nou ja, goed. Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een zak van die zooi. Voor een kleine bijdrage in de spaarpot van de kleine kun je het meenemen...
Gang is alles...