Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Oakley M frame spuiten?

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 06 jan 2008 19:41

Woutre schreef:Kan dat ook met de Polished Aluminium kleur? Bril viel zondag op het asfalt met als gevolg 2 kleine plekjes verfloos. Ben naar de Oakley dealer geweest, maar hij zegt dat dan het hele frame moet worden overgespoten en dat is net zo duur als een nieuwe.

Garantie kan je inprincipe ook rechtstreeks met Oakley Frankrijk doen,
bij mij ging de lak er zelf af bij de "O'tjes"
toen opgestuurd in overleg met oakley frankrijk (bon kopie meegestuurd)
eenmaal toen die daar was kon ik een nieuwe uitkiezen.
Weet ook andere die het gedaan hebben alleen dan in het geval
dat de Oakley beschadigd was door valpartij.

sweecki
Forum-lid

sweecki 06 aug 2008 23:45

MdeB schreef:
davey schreef:ja kan, mijne ligt momenteel op me werk,en weord deze week gedaan!.. ik kan hem altijd voor je laten spuiten op me werk, al moet je hem dan waarschijnlijk wel opsturen, en dat zal je miss niet graag doen,
maar het kan wel!

Bij wat voor een spuitbedrijf laat je dat dan doen? Autospuiterij? Of maakt dit niet zo veel uit... ?

Heb je misschien een foto van voor en na het overspuiten?

Kheb onlangs mijn m frame afgeschuurd en het gespoten, maar kdenk da k nie 100 procent de juiste verf gebruikt heb, het droogt nie echt super en het is niet echt krasbestendig?

Kan je misschien zegge welke spuitbus jij juist gebruikte? Type? Merk?

grtz!
Sweeckiiiiiiiii

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 mar 2009 13:48

Ok duidelijk. Enige vraag, is het verstandig om de pootjes eraf te schroeven? Kan me voorstellen dat ze door de verf aan het frame gaan plakken waardoor er weinig beweging meer in zit. Kan me echter ook voorstellen dat als je ze loshaalt dat er ook verf kan gaan zitten waardoor ze er niet meer goed in passen. Ga nu iig eerst maar even verf en schuurpapier halen. Zal een foto posten van het uiteindelijke resultaat.

rezne
Forum-lid

rezne 27 mar 2009 13:58

Pootjes moet je gewoon laten zitten. Als ik mijn groene Radar bekijk zit er geen verf op moeilijk te bereiken plekken. Deze worden dus in de fabriek ook gewoon met pootjes en al gespoten.

Ik ben net bij de bouwmarkt geweest, maar ze hadden geen witte hooglans voor kunststof. Hij begon over een grondlaag en dat ik dat vervolgens moest afwerken met lak. Dat moet makkelijker kunnen.

Als jij 't wel vind Alp zou je dan even merk/type verf willen posten?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

niklas2
Forum-lid

niklas2 27 mar 2009 14:04

Ik heb een keer in een hobbyzaak een spuitbusje lak (van Tamiya) gekocht dat modelbouwers gebruiken. Bij een goede shop moet je die in vele kleuren kunnen vinden. Dit kun je rechtstreeks op het M-frame spuiten (wel eerst voorbehandelen natuurlijk), fluitje van een cent.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 28 mar 2009 00:18

Mij was ook aangeraden eerst grondverf te gebruiken en daarna pas met hoogglans lak af te werken.
Omdat ik alleen een m-frame wilde spuiten vond ik 2 bussen verf een beetje veel worden, dus gewoon geprobeerd om alleen met hoogglans lak te spuiten, wat wel lukte.

Ik kan zo uit m'n hoofd niet meer zeggen welk merk verf ik gebruikt heb, maar ik denk dat er wel meerdere merken zijn die kunnen voldoen.
Overigens heb ik laatst ook van iemand gehoord die met modelverf icm een airbrush pistool zijn m-frame gespoten heeft, en dat schijnt ook goed te dekken en te houden.

@ alp: pootjes uitgeklapt laten werkt het beste, kun je het frame aan een pootje met een touwtje ophangen zodat je er goed aan alle kanten bijkunt :) enige waar je misschien nog voor moet oppassen is dat er niet teveel verf komt in de sleuf waar je glas in steekt, anders zou dat wel eens te krap kunnen gaan zitten

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 mar 2009 16:14

Net gespoten, nu laten drogen en het resultaat afwachten. Heb witte hoogglans er direct opgespoten nadat ik met korrel 1000 de boel geschuurd hebt en met aceton ontvet. Zal morgen checken of een tweede laagje nodig is.

rezne
Forum-lid

rezne 28 mar 2009 22:26

Ik moet er morgen nog een tweede laagje overheen doen en dan is ie klaar :D
CR1 Update
Update 2

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 29 mar 2009 20:20

Die van mij is net weer in mekaar gezet, aardig gelukt moet ik zeggen. Misschien dat ik er ook nog ff een tweede laagje op spuit, blijft ie volgens mij langer mooi. Wit ziet er iig al 10 keer beter uit dan de chromen kleur die ik had. Staat ook beter met mn witte helm en schoenen. Zal later deze week een foto plaatsen, heb met deze computer een beetje ruzie.

vantuyl1
Forum-lid

vantuyl1 29 mar 2009 22:28

je zegt dat je hem weer in elkaar hebt gezet, maar de pootjes kunnen toch niet van een
m frame afgehaald worden?
koga kimera road 1k

masterb
Forum-lid

masterb 29 mar 2009 22:35

Gaat de lak niet loslaten bij het verwisselen van de glazen?
Wit is wel echt supermooi...al helemaal met zwarte icons en zwarte earsocks.
Een gold iridium glas erin maakt het helemaal af.

rezne
Forum-lid

rezne 29 mar 2009 23:00

Fire Iridium ook goed? :D Pics volgen.
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie