Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Van Trek 1000 naar Stevens Stelvio

rik.a
Forum-lid

rik.a 27 aug 2007 00:05

http://www.fiets-tips.nl/hoofd.htm daar staat ook wel wat volgens mij (anders zou ik hem niet favoriet hebben gemaakt!! :p )
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

innuendo
Forum-lid
Contact

innuendo 27 aug 2007 14:17

Eric,

Nogmaals bedankt voor je reactie en uitleg.

Zeer interessant, zekers gezien de geringe kosten, om dus alleen de voorderailleur, achterderailleur en het crankstel om te bouwen naar Ultegra. Daar wil ik wel even voor knutselen en mijn handen vies maken.

Maar kunnen deze onderdelen wel probleemloos "samenwerken" of is het Ultegra deel te geavanceerd voor de rest van de onderdelen ( voornamelijk dus Tiagra ) ?

Remmen en shifters laat ik dan wel zo. Daar heb ik geen problemen mee, die bevallen mij wel. Mij werd nog wel verteld om de cassette en de ketting ook aan te passen naar Ultegra. Kan iemand dit nog bevestigen ?

Voor het resterende bedrag kan, en wil, ik dan nog wel een leuk setje wielen kopen.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 28 aug 2007 03:47

Volgens mij zijn alle 9v componenten onderling uitwisselbaar, ongeachte welke groep zolang je het maar bij hetzelfe merk houdt.

De ketting en de cassette moet je vervangen zodra de ketting versleten is (daar kun je een meetinstrument voor kopen) eerder zou ik het niet doen.
Afbeelding

innuendo
Forum-lid
Contact

innuendo 28 aug 2007 14:41

ericpeters schreef:Volgens mij zijn alle 9v componenten onderling uitwisselbaar, ongeachte welke groep zolang je het maar bij hetzelfe merk houdt.

De ketting en de cassette moet je vervangen zodra de ketting versleten is (daar kun je een meetinstrument voor kopen) eerder zou ik het niet doen.

Top! Ik weet nu wel voldoende om mijn beslissing te maken. Ik ga dus gewoon de eerder vernoemde onderdelen vervangen en wellicht nog een mooi setje wielen kopen.

Bedankt voor jullie reacties.
gr,

Stefan

Plaats reactie