Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
-robin-
- Forum-lid
-robin-
12 sep 2007 12:20
zombie schreef:Dat zou ik wel eens willen zien....misschien als je even stopt, de fiets horizontaal houdt en hem mooi over je hoofd schuift.
Let er ook op dat je geen te grote helm op hebt want dan zou je wel eens de rest van de cross moeten lopen omdat je kader vast zit om je helm...
Ik weet nu niet zoveel van veldrijden, maar waarom zou je je hoofd door je kader willen steken.
Het enige dat door de kader gaat is toch de arm + schouder
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
12 sep 2007 15:27
Je doet ook niet je hoofd door het kader enkel je schouder en je arm om de balhoofdbuis en die leg je op je stuur. Bij een compact frame past het gewoon niet tenzij je heel klein bent,
Anti-Spacers!
-
ts-biker
- Forum-lid
-
Contact
ts-biker
13 sep 2007 00:20
zombie schreef:japie carbon schreef:Maar waarom zou een slooping niet goed zijn voor cylo's, mtb zijn toch ook vaak slooping.
En een slooping frame kun je ook nog wel op je nek nemen.
Dat zou ik wel eens willen zien....misschien als je even stopt, de fiets horizontaal houdt en hem mooi over je hoofd schuift.
Let er ook op dat je geen te grote helm op hebt want dan zou je wel eens de rest van de cross moeten lopen omdat je kader vast zit om je helm...
Nee, serieus, een sloping kader is niet handig voor een crosser tenzij je geen crossen rijdt maar alleen toertochten...
Wat de MTB betreft ; die wordt meestal in de nek gelegd ...
Jonathan Paige reed met een R3 cross en had van dat slooping zijn niet echt veel last (zie zijn mooie prestatie op het WK)
-
sharkman
- Forum-lid
sharkman
13 sep 2007 10:34
Jonathan Paige was voor het WK blij met elke sponsor die hij kon krijgen. Heb nog even bij enkele crosser nagevraagd en "schouderen" van een fiets in niet prettig. Bij de koersen met veel loopwerk zouden ze dit simpelweg niet willen omdat het simpelweg niet werkt (ruimte tussen onder en bovenbuis is te klein en je moet je fiets steeds iets hoger optillen dan de concurrentie). Op snelle bannen in de Alpenlanden waar je zelden of hoeft te stappen is het wel een optie (alhoewel ik het voordeel van sloping ook daar niet zie).
-
pepino
- Forum-lid
pepino
13 sep 2007 12:13
In het veld vind ik niets mooiers als de colnago's...
Daar zijn ze nog altijd top! Alhoewel Ridley ook wel stoere fietskes maakt...