Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
kukelekupers
- Forum-lid
kukelekupers
08 aug 2007 21:04
Daniel1975 schreef:HS33 zijn idd vrijwel onderhoudsvrij en remmen erg goed. Alleen als je veel modderige tracks rijdt wil het boeltje wel eens helemaal vollopen met modder en gras. (eigen ervaring!!)
Heb je helemaal gelijk in.
Ik zelf vond het geknars en gepiep van schijfremmen in de modder irritanter, dus heb ik toen voor de HS33 gekozen;)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
08 aug 2007 21:33
KukeleKupers schreef:
Die Dart 3 vork is een budget vork, zwaar en niet al te fijn, imho..
Die zou ik sowiso vervangen voor een RS Tora 318. Zo eens beter kijkend lijkt het mij dat er betere alternatieven zijn.
Less is bore
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
08 aug 2007 21:36
Zie:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16596
of
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/s ... cificaties
Met name de laatste heeft een erg prettige geometrie.
De Formula K18 schijfremmen zijn gewoon goed, de beteren in hun klasse. Mijn volgende set schijfremmen zal ook Formula zijn (rij nu met Hope Mono Mini).
De Canyon heeft de onvolprezen Reba voorvork, toonaangevend in zijn klasse. Enige minnetje zijn de wielen, maar die vind je nergens op acceptabel niveau in deze klasse. Voor een paar seizoenen veldwerk is het echter meer dan voldoende.
Less is bore
-
spietpiet
- Forum-lid
spietpiet
09 aug 2007 00:40
Een goede kwaliteit velgrem zoals bv een Avid Sl icm met een ceramische velg heeft bijzonder veel remvertraging en is prima doseerbaar. Tevens eenvoudiger, goedkoper en minder zwaar dan schijfremmen.
-
ultima
- Forum-lid
ultima
09 aug 2007 01:55
De prijs ligt weer een stuk hoger.
Wat ik al zei: het is maar om de winter
rond te komen.. kweet niet echt waarnaar
ik moet zoeken zo
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
09 aug 2007 11:53
Je kan ook prima gewoon op je racefiets door fietsen, dat zal zeker het goedkoopste zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
timper
- Forum-lid
timper
09 aug 2007 12:04
Een goede, snelle hybride is ook altijd interessant 's winters. Het voordeel is de verlichting, bagagedrager, spatborden en een goede loop. Zorg alleen dat er een goed stuur opzit (mtb-stuur of racemodel) en geen stadsfietsstuur want dat is niet comfortabel voor langere afstanden. Op de mijne heb ik een opzetstuur gemonteerd om een langere zit te bekomen en spd-pedalen.
Nadeel is natuurlijk dat je niet off-road moet gaan.
-
gillio
- Forum-lid
gillio
09 aug 2007 12:16
Ultima schreef:De prijs ligt weer een stuk hoger.
Wat ik al zei: het is maar om de winter
rond te komen.. kweet niet echt waarnaar
ik moet zoeken zo
WINTER wat is dat?? Hebben we dat nog wel eens in NL?
Gewoon door fietsen op je RF en met een beetje geluk kan je je korte broek aanhouden
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
09 aug 2007 14:34
timper schreef:Een goede, snelle hybride is ook altijd interessant 's winters. [...]Nadeel is natuurlijk dat je niet off-road moet gaan.
Idd, je kunt er niet mee offroad, dus dan heeft een hybride als winterse vervanging van een racefiets toch nauwelijks meerwaarde? (voor woon-werkverkeer natuurlijk wel, maar om te trainen niet echt denk ik)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
timper
- Forum-lid
timper
09 aug 2007 14:59
Scepticus schreef:timper schreef:Een goede, snelle hybride is ook altijd interessant 's winters. [...]Nadeel is natuurlijk dat je niet off-road moet gaan.
Idd, je kunt er niet mee offroad, dus dan heeft een hybride als winterse vervanging van een racefiets toch nauwelijks meerwaarde? (voor woon-werkverkeer natuurlijk wel, maar om te trainen niet echt denk ik)
Als je offroad gaat natuurlijk niet, maar dat doe ik eigenlijk zelf nooit. Voor mij is het ideaal omdat ik na het werk (ik ga met de hybride) rechtstreeks kan gaan trainen, zelfs in de winter. Ook als pekelfiets is hij nuttig en droger.
Offtopic : Ik sukkel met mijn rug (ben ermee bezig) en overweeg bij blijvende klachten zelfs mijn racefiets door een 'superhybride' te vervangen. Iets als de cannondale trekking light of de carbonnen koga.
-
ultima
- Forum-lid
ultima
09 aug 2007 15:46
Nah dat lijkt me niet echt wat timper.
Ik wil juist offroad, dat lijkt me juist leuk.
Vooral omdat hier s'winters veel tourtochten
zijn met MTB's, die zeer zwaar en mooi
lijken te zijn. Ik hoop s'winters ook wat op
te bouwen qua kracht..
dus wat ik zoek: een redelijke MTB, die LX of LX/XT afgemonteerd is.
Geen schijfremmen, maar redelijk tot goede V-brakes, iemand
een idee?