Pagina 2 van 3

Geplaatst: 03 aug 2007 22:57
door maurice
Ik kan me voorstellen dat je trouwe FM jouw bepaalde kosten niet in rekening brengt. Dat noemen we in de volsmond service. Hoe meer je bij hem koopt, des te meer service. Logisch.
Maar ik geloof nooit dat men twee tarieven gaat hanteren. De prijshopper zal dan ook niet meer incidenteel bij je terug komen.

Geplaatst: 03 aug 2007 23:47
door colnagog
Ik vind het een beetje een niet zakelijke instelling om mensen de deur te wijzen met een fiets die niet bij jou is gekocht. Je repareert toch tegen een uurloon? En ook op de eventuele componenten pak je marge. Dat je niets voor niets doet vind ik logisch maar om je werkplaatsvulling zo te laten lopen..................

Geplaatst: 04 aug 2007 12:14
door maurice
Eens!!

Geplaatst: 04 aug 2007 13:15
door rene1
Ik heb het ook al eens in een ander topic gezegd. Het onderwerp levert altijd geinige discussies op. Maar het zou toch van de zotte zijn als een garage bedrijf waar ik mijn auto NIET gekocht heb zegt:" Ja daaag, wegwezen, dan had u maar bij mij moeten kopen." Dat kan echt niet.

Ik heb mijn frame bij mijn lokale FM gekocht, alles wat er aan hangt elders aangeschaft en zelf gemonteerd. Bij problemen word ik uiterst vriendelijk ontvangen en geholpen. Als collega's mij vervolgens om raad vragen (welke FM is een goede?) dan raad ik hem aan om naar deze vriendelijke FM te gaan. Zo werkt het ook!

Geplaatst: 04 aug 2007 16:54
door j-rune
Als je goed overeen komt met je FM kan je ook altijd een deal sluiten met hem. Ik heb mij een canyon F10 frameset gekocht en de rest van men materiaal bij de FM. Zo was iedereen tevreden. Maar nu ik met een canyon rij moet ik niet meer betalen als ik toch nog eens de hulp van men FM nodig heb. Ik heb in de voorbije 8j nog nooit een uurloon moeten betalen. En zijn service is er niet minder op, alles wordt direct gemaakt als het kan.

Geplaatst: 04 aug 2007 17:11
door henkv
Als je inderdaad bij je lokale fm helemaal gratis laat opmeten zonder dat het spul in z'n winkel echt een optie is, dan vind ik dat inderdaad een beetje laag en kan ik nog begrijpen dat die fm je niet graag ziet. Maar we moeten toch begrijpen dat lokaal de keuze vaak beperkt is en niet iedereen op bv een giant wil rijden. Als dan toevallig de fiets van het internet komt dan maakt dat toch geen verschil voor de fm die je opgemeten heeft versus een andere fm. Z'n omzet is ie kwijt. Maar laten we eerlijk zijn, de opmeet handleidingen zijn zo duidelijk, daar heb je volgens mij zelfs geen fm voor nodig.

En ik herinner me nog steeds toen ik 'n jaar of 17 was, nog geen verstand van frame maten had (23 jaar geleden dus geen internet) en de lokale fm (Sjef Lemmens Nieuwenhagen, bestaat niet meer dus de naam is geen probleem), mij, 1,72meter kort een 60 frame verkocht, omdt ie 'm op voorraad had, met het zadel op de buis! 'n jaar later toen ik wedstrijden ging rijden begreep ik het.. koste me weer geld! Het is nooit meer goedgekomen met m'n vertrouwen in de fm!

Geplaatst: 04 aug 2007 17:13
door kikkie
als een FM je de deur wijst heeft hij enkel zichzelf er mee als je mij vraagt. het voordeel dat je hebt als je je fiets bij je FM koopt is dat je voor GARANTIE bij hem komt. als je met een canyon voor een beurt komt of je wil de FM jouw fiets laten maken dan moet je betalen, maar dat is ook logisch lijkt me zo.

Geplaatst: 04 aug 2007 17:42
door gillio
Ik snap ook wel dat je niet zo makkelijk kan zeggen: Jij hebt je fiets niet bij mij gekocht, ik help je niet! Daar heb je gewoon jezelf mee. Maar dat is juist denk ik voor de FM het frustrerende, je bent wel goed genoeg voor de kleine dingen en voor als het haast heeft en je mag geen fiets leveren.

Ik verkoop auto´s, ik maak dit natuurlijk ook mee in mijn beroep. Als verkoper en als klant moet je een relatie met elkaar hebben. Het moet klikken. Als er mensen bij mij komen en een paar uur worden geholpen door mij, offerte´s uitbrengen, proefrijden, etc. dan vind ik het niet fair als ze daarna soms wel vijf of nog meer garages afbellen om te kijken of ze de auto niet 100 of 200 euro goedkoper kunnen krijgen. Dit gebeurt echt! Vervolgens komen ze wel bij ons voor allerlei garantie kwaaltjes en piepjes en rammeltjes. Deze mensen worden gewoon door ons geholpen maar bij mij geeft het wel onvrede en niet echt een goed gevoel. Dit is bij een FM gewoon net zo. Ik heb dan respect voor die FM die gewoon zegt dat hij deze persoon niet meer wil helpen. (Hij kan het, ik wil het af en toe zo graag....:) )

Geplaatst: 04 aug 2007 19:35
door colnagog
Jullie voeren toch geen garantie werkzaamheden uit op tweedehands auto's bij een concullega gekocht? Op nieuwe auto's kun je de garantiewerkzaamheden toch claimen bij de importeur.

Geplaatst: 04 aug 2007 20:03
door wouterf
Er wordt hier nergens gesproken over het gratis uitvoeren van garantie werkzaamheden...

Geplaatst: 04 aug 2007 20:17
door colnagofreak
J-Rune schreef:Als je goed overeen komt met je FM kan je ook altijd een deal sluiten met hem. Ik heb mij een canyon F10 frameset gekocht en de rest van men materiaal bij de FM. Zo was iedereen tevreden. Maar nu ik met een canyon rij moet ik niet meer betalen als ik toch nog eens de hulp van men FM nodig heb. Ik heb in de voorbije 8j nog nooit een uurloon moeten betalen. En zijn service is er niet minder op, alles wordt direct gemaakt als het kan.


Als je zelf niet zo handig bent, lijkt mij dit de beste oplossing!
Heb je toch een Canyon frame, en bovendien de afmontage die jij wil hebben en de nodige service die je mischien nodig heb in de toekomst.

Geplaatst: 04 aug 2007 20:36
door colnagog
WouterF schreef:Er wordt hier nergens gesproken over het gratis uitvoeren van garantie werkzaamheden...


Er wordt gesproken over het uitvoeren van piepjes ed onder garantie. Als het garantie is wordt het niet in rekening gebracht. Anders is het immers een gweone reparatie!