Alles over vakanties op én met de fiets

Cauberg Clinic 07

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 aug 2007 13:54

Het lijkt me best een leuke ervaring maar 125 euro voor een ritje van 75 kilometer en een Raboshirt wat ik verder toch nooit zal dragen vind ik wel erg veel. Je bent in 2,5 tot 3 uur weer klaar met fietsen. In die tijd zal je best wat tips krijgen maar ze moeten hun aandacht toch ook verdelen over de 15 man waarmee je in de groep zit.

Kortom, het idee vind ik erg leuk maar een beetje erg veel geld voor wat je krijgt.

dingo
Forum-lid

dingo 14 aug 2007 14:03

[quote="djdakkie"]Dank voor de info Dingo.
Kun je ook iets vertellen over het idee van de clinic, als in wat kan ik hiervan leren... en heb je er zelf ook iets aan gehad. Of is het meer voor de leuk dat je kunt vertellen dat je met grote meneren hebt gefietst.[/quote]

Tsja, dat is iets wat je zelf bepaald of wat je zelf belangrijk vind. Als zaken als Vermogen bij Omslagpunt, vetpercentages, inspanningstesten, trainingsschema's etc leuk vind moet je het maar net treffen dat je een renner treft die daar ook mee bezig is of dat leuk vind.

Ook kan je een heel gesprek voeren over hoe dat nu precies in zijn werk ging in die 17e etappe van de Ronde van Italie oid. met een renner die daar was. Dat is best leerzaam.

Veelal zijn zij ook best geinteresseerd in wat JIJ allemaal doet op de fiets, het zijn net echte mensen hé !

Kortom, je moet het maar net treffen. In 2004 was Levi niet zo spraakzaam maar heb ik wel in zijn wiel gezeten op de Keutenberg, dat gebeurt niet alle dagen......Dan is het meer voor de leuk, zoals jij terecht opmerkt.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 aug 2007 14:07

Het gaat natuurlijk vooral om de ambiance, de 'experience'.

Als je puur beter wilt leren fietsen en voor die € 125 zoveel mogelijk waar voor je geld wilt kun je beter lid worden van een club, naar een SMA gaan, je eens goed op de fiets laten zetten of een middagje een privétrainer huren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 aug 2007 14:21

Ik hoef niet 'alles' uit de € 125 te halen maar ik vind de verhouding wel erg scheef. Dat shirt betaal je gewoon zelf terwijl ik verder nooit in een shirt van een profploeg zal gaan fietsen.

Maar goed, als je een beetje geluk hebt met de renners die meerijden kun je natuurlijk best veel leren. En de ervaring om eens met die mannen te fietsen en wat ervaringen uit te wisselen lijkt me ook super.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 aug 2007 14:29

Ach, je krijgt een shirt waarvoor je in de winkel al pakweg E 50 zou betalen, je krijg een (ingetwijfeld redelijk chique gecaterde) lunch (laten we die op een tientje houden).... en voor de rest van dat geld wordt zo'n beetje de voltallige Raboploeg + staf opgetrommeld (allemaal dure mensen dus), krijg je volgauto's, mechaniciens etc etc etc.

Ze zullen er geen cent winst op maken, eerder in tegendeel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dingo
Forum-lid

dingo 14 aug 2007 14:30

[quote="Bottecchia"]Ik hoef niet 'alles' uit de € 125 te halen maar ik vind de verhouding wel erg scheef. Dat shirt betaal je gewoon zelf terwijl ik verder nooit in een shirt van een profploeg zal gaan fietsen.

Maar goed, als je een beetje geluk hebt met de renners die meerijden kun je natuurlijk best veel leren. En de ervaring om eens met die mannen te fietsen en wat ervaringen uit te wisselen lijkt me ook super. [/quote]

Nou ja, de aankleding is wel meer dan af hoor, catering onderweg, bidons, catering vooraf en achteraf ( Het Buffet vond ik persoonlijk altijd een van de hoogtepunten ;) ), uitgepijlde route, proffessionele foto's, start en finish. Douchegelegenheid, bewaakte fietsenstalling.

Ik denk zelf dat het scheef loopt op het aantal deelnemers ( 2 dagen x 15 groepen x 15 deelnemers ). Dus ja het is een hoop geld maar zo einde seizoen wel heel erg leuk !

@scepticus: zo is het !

chalita
Forum-lid

chalita 31 aug 2007 18:44

tot op de dag van vandaag nog niets vernomen van de rabo clinic wel ben ik enkele maanden geleden gebeld door een dame van dit bureau en er een mailtje aan gewacht om te vragen hoe het zat en ze waren er druk mee bezig inschrijving was zelfs weer geopend maar 1 week geleden weer gesloten.
wordt wel kort dag als je nog een hotel wil boeken.

whocares
Forum-lid

whocares 02 sep 2007 07:26

[quote="Patrickh"]Zover als ik begrepen heb uit het contact dat ik heb gehad met de rabobank krijg je begin oktober het informatiepakket opgestuurd .[/quote]

Lijkt me niks meer dan logisch !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 16 sep 2007 02:56

Ik mag vrijdag mee :-)

Vorig jaar de zaterdag geboekt en een erg leuke dag gehad. Heel de tocht met - ik mag Hennie zeggen - Kuiper gereden en Lars - ik help jouw de Cauberg op - Boom.

Met name Hennie Kuiper is echt een team speler, eerste stuk reed hij op kop en was het zelfs voor sommige jonkies aanpoten om hem bij te houden. Bij de Loorberg mochten we even los tot aan de verzorgingspost vlak voor Epen. Daar was het dikke pret. Super verzorging met heeerlijke puddingbroodjes, na mijn 3e puddingbroodje gaf ik de dame achter de kraam een compliment over deze broodjes. " ja die zijn heel lekke, we hebben er voor iedereen precies één" oepsss
Ook de TV ploeg die filmbeelden maakt voor de rabosite stond daar en duwde een microfoon onder mijn snufferd "wat vind je van de aanpak van Hennie Kuiper tot nu toe" euhhhhhhh

Eigenlijk heel de rit met Lars opgereden. Overal over gepraat - trainings aanpak, veldrijden, auto's - vrouwen.....

Naast een 7e tijd voor mij was het andere hoogte punt wel dat ik naast Hennie Kuiper stand te pissen met zicht op de Camerig. Hennie maakte de toen voor mij legendarische opmerking : Cees heeft jouw jongeman ook zo'n prachtig uitzicht?

Doel was dit jaar top 3 te rijden met de Cauberg maar of dat nog gaat lukken met mijn 'ik kom terug van een sleutelbeenbreuk' weet ik niet.

wolfy
Forum-lid

wolfy 18 sep 2007 15:19

Ben dit jaar ook weer van de partij met een collega. Het is vorig jaar erg goed bevallen! Gefietst met Joop Zoetemelk, Frans Maassen en Bram de Groot. :D
Ik ga dit jaar eveneens voor een top 3 klassering op de Cauberg, maar das bij de dames niet heel erg moeilijk... ;)
hardrijdster, geen wielrenster

whocares
Forum-lid

whocares 06 okt 2007 19:01

Ik heb vandaag de spullen binnen gekregen :

Ik ben ingedeeld in groep 15 en heb nummer 212.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie