Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Moet Pat McQuaid aftreden?

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 23 jul 2007 22:34

Wat mij betreft mag Pat McQuaid gisteren nog aftreden. Die man is een grote schande voor de wielersport, remember zijn onnozele uitlatingen aan het adres van Lance Armstrong;*... En dan nu een uitlating als: "als Rasmussen de tour wint, is hij geen waardig tourwinnaar". Hoe kun je nu zoiets zeggen? In de krant van vandaag lees je dan: 78 procent van de Fransen twijfelt na dit incident aan de eerlijkheid van de ritwinnaar.
Hebben we de machtsstrijd UCI-ASO ook nog. Wat een waardeloos figuur. Als topbaas van de UCI: wat heeft de UCI eigenlijk in al die jaren voor de wielersport betekend/bereikt?
Wordt tijd dat er bij de UCI eens een frisse wind i.p.v. een bedorven lucht gaat waaien.
Ben alleen bang dat het aftreden van hem en liefst ook het voltallige bestuur niet bewaarheid wordt. Casran schreef het al, onbekwame lieden. In elke geleding van de wielersport een paar dropveters. Kennelijk heeft de sport daar behoefte aan, en de sporter die daarvan de dupe wordt...

* correctie, die scheldtirades waren afkomstig van Dick Pound v/h WADA een figuur waar ik ook zeer beslist geen hoge pet van op heb; McQuaid heb ik nog niet horen schelden... Neemt niet weg dat hij meer had kunnen doen om te voorkomen dat Armstrong zijn image beschadigd werd door het hoofd van een organisatie in de sportwereld, die zichzelf onafhankelijk acht.

bigm
Forum-lid

bigm 23 jul 2007 22:35

vanavond is er een vergadering omtrent de zaak Rasmussen in lausanne dus wordt vervolgd

ik had begrepen dat bij 3 waarschuwingen dit beschouwt zou worden als dopinggebruik en aangezien Rasmussen er 2 heeft zie ik geen probleem voor Rasmussen maar ik vrees met grote vrese dat rasmussen door een of andere onduidelijke paragraaf ergens in een of ander regelboek uit de wedstrijd genomen gaat worden

speric
Forum-lid HC

speric 23 jul 2007 22:43

En als Rasmussen nu een alleen de bolletjes trui had, of nog beter, net niks?
Dan had niemand geklaagd.. Nee, maar nu ineens klopt het zgn allemaal niet.
En dan ook nog allemaal feiten en beslissingen die voor de tour bekend zijn.

Ik hoop dat de hele rabo ploeg naar huis gaat, als Rasmussen eruit wordt gezet.
En ik meen mij te herinneren dat juist contador een verleden heeft met een doping incident ...? Maar dat zal ik nog eens nazoeken..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2007 22:46

Ach, Fransen he..... Virenque is nog steeds een held omdat hij de laatste Fransoos was die iets op de fiets presteerde. En dat ondanks zijn schorsing ivm doping. Ze meten met 2 maten daar. Hij moest zijn bollentrui nooit inleveren, Riis en Zabel hun truien wel.
Als ze nu Ras uit de Tour halen vermoorden ze het wielrennen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mca2
Forum-lid

mca2 23 jul 2007 22:48

Zie ook mijn reactie in het dopingdebat topic: Contador zat bij ONCE (Saiz), Liberty Seguros/Astana-Wuerth en werd geschort afgelopen jaar voor de tour ivm Operacion Puerto en weer vrijgesproken (zoals idereen toch ongeveer?) en daarnaast zal hij vast een mooi medisch attest hebben ivm de operatie aan de bloedprop in zijn hoofd. Maar ik denk dat je gelijk hebt, zolang hij niet in het geel rijdt is er niks aan de hand.

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 23 jul 2007 22:48

Als ze (UCI/ASO) van Rasmussen af willen dan vinden ze vast wel iets. Helaas wordt de strijd tussen de UCI en ASO uitgespeeld over de hoofden van de renners zelf. Verder lijkt het wel alsof de (voornamelijk) franse journalisten bijna elke gele trui drager van dopinggebruik verdenken, wat een sensatie zoekers!
Maar McQuid mag inderdaad opstappen, hij is niet degene die zulke uitspraken mag doen.

speric
Forum-lid HC

speric 23 jul 2007 22:49

Contador zat bij wurth toen die ploeg in een dopingschandaal zat..
Hij is nooit gepakt in ieder geval..

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 23 jul 2007 23:04

Casran wrote: "...wordt vrijgesproken omdat hij "per ongeluk" een verkeerde spray gebruikte: dat hoort tot hun verdomde plicht!"
Verkeerde medicijnen of teveel medicijnen... Jij gebruikt duidelijk geen medicijnen, of wel?

jemmens
Forum-lid

jemmens 23 jul 2007 23:10

Verder kan ik mij voorstellen dat er een groot verschil is tussen het "obsessief" bezig zijn met materiaal en training of anderzijds met allerlei administratieve rompslomp.
Moet zeggen dat ik ook veel meer plezier beleef aan mijn training en materiaal als bijvoorbeeld het betalen van mijn lidmaatschap aan de wielervereninging. Maar het hoort er wel bij!

remon@
Forum-lid

remon@ 23 jul 2007 23:38

Vanavond wordt er een vergadering gehouden in Toulouse door de UCI. (bron: Studio Sport, Mart Smeets) Ze gaan het hebben over Rasmussen die 2 dagen spoorloos was????

Het zou dus goed kunnen dat ze het Rasmussen nog héél lastig kunnen maken in de laatste dagen van de Tour.

Greetz Remon@

Plaats reactie