Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17 jul 2007 16:16
door maatchen
Daniel1975 schreef:Deore is gemaakt van harder, zwaarder materiaal als ik mij niet vergis. Dus daarom wordt het middenblad vervangen. Als ik het mis heb hoor ik het graag ;-)


Zwaarder ja, harder? Dat beweerde de importeur van the S inderdaad toen Deore op de markt kwam. Slijtvaster dan LX en XT. Toen meteen een setje gekocht om het zelf te proberen. Je kan niet alles proberen, maar als het even kan wil ik weten waar ik over praat. Op de fiets van mijn maatje gemonteerd, die alleen woon-werk fietst. Twee setjes middenblad in de loop van een dik jaar is voor mij niet de slijtvastheid die ik ervan verwachtte (ze trapte ze krom, waarschijnlijk als gevolg van de chainsuck die al snel opdook). Gewoon weer de oude STX erop, die gaat tenminste een paar jaar mee.
Wil je wat slijtvasters hebben? Waarom dan niet meteen no-series 440-blad monteren. Nog iets zwaarder en van staal.
In die tijd ook 'veel' Deore verkocht aan mensen die niet op een grammetje keken, maar wel op houdbaarheid. :-(
Waarom mensen Deore monteren? Volgens mij omdat de FM vaak geen XT, maar wel Deore in huis heeft (vraag-aanbod, prijs kwestie).

Mijn huidige werkgever gebruikt nagenoeg geen the S, maar als de kwalitiet er op vooruitgegaan is hoor ik het graag.

Geplaatst: 17 jul 2007 18:53
door scottwilko
Voorblad kan ik nog wel inkomen dat je die vervangt voor deore. Maar achter zou ik zsm de cassette weer vervangen, als je alles xt xtr hebt wil je echt niet dat de fiets nog steeds bagger schakelt door zo'n goedkope cassette. Zelf blijf ik voor de mtb voorstander van SRAM materiaal voor cassette en ketting maar ook xt is zeer zeker vele male beter.

Geplaatst: 18 jul 2007 01:52
door daniel1975
scottwilko schreef:. Zelf blijf ik voor de mtb voorstander van SRAM materiaal voor cassette en ketting .

En voor de achterderrailleur (1:1 overbrenging) en een TA voorblad.