De 'schakelhulpjes' op het buitenblad zijn inderdaad afgestemd op een binnenblad met een bepaald aantal tandjes, maar ik zou me daar niet al te druk om maken.
Ik gebruik ook wel eens een 38 binnenblad samen met een 53 blad dat eigenlijk voor gebruik met een 42 gemaakt is, en totaal geen klachten.
compact crankstel
Complete onzin, ik gebruik een 40T binnenblad en dat werkt perfect en schakelt uitstekend.
Ja, ik rijd met TA binnenblad. Bevalt perfect en schakelt perfect. De 34 monteer ik als ik naar de Ardenne of Alpen ga. Voor Limburg kan ik uit de voeten met 50/40 en een 12-27 cassette.
Op 't vlakke rijd ik met 50/40 met 12-23 achteraan. Heerlijke cassette met kleine stapjes. Beetje afhankelijk van je niveau / trapfrequentie kun je ook een 38 of 39 binnenblad kiezen. Wil je helemaal nooit schakelen is een 42 weer ideaal. Alles heeft zo z'n voors en tegens.
Een goede site om eens te stoeien met verzetten vind je hier:
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
Op 't vlakke rijd ik met 50/40 met 12-23 achteraan. Heerlijke cassette met kleine stapjes. Beetje afhankelijk van je niveau / trapfrequentie kun je ook een 38 of 39 binnenblad kiezen. Wil je helemaal nooit schakelen is een 42 weer ideaal. Alles heeft zo z'n voors en tegens.
Een goede site om eens te stoeien met verzetten vind je hier:
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
havana schreef:Ja, ik rijd met TA binnenblad. Bevalt perfect en schakelt perfect. De 34 monteer ik als ik naar de Ardenne of Alpen ga. Voor Limburg kan ik uit de voeten met 50/40 en een 12-27 cassette.
Op 't vlakke rijd ik met 50/40 met 12-23 achteraan. Heerlijke cassette met kleine stapjes. Beetje afhankelijk van je niveau / trapfrequentie kun je ook een 38 of 39 binnenblad kiezen. Wil je helemaal nooit schakelen is een 42 weer ideaal. Alles heeft zo z'n voors en tegens.
Een goede site om eens te stoeien met verzetten vind je hier:
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
Zo zal ik het ook doen : een compact met een binnenblad van 39. Tot voor kort reed ik op een standaard met buitenblad van 50 (komt op het zelfde neer natuurlijk).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, maar dan kun je maximaal een 38 steken terwijl je met op een compact een 33 kan steken. (beiden van TA, officieel resp. 34/39).
Juist. Daar had ik nog niet moeten bij stilstaan, bij gebrek aan heuvels in mijn regio. De kemmelberg is het 'dak' van mijn tochten.havana schreef:Ja, maar dan kun je maximaal een 38 steken terwijl je met op een compact een 33 kan steken. (beiden van TA, officieel resp. 34/39).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie dat de laatste post alweer lang geleden is maar probeer het toch even.
Lees namelijk hier dat als je een DA dubbel wilt vervangen door een Compact (bv R700) dat je dan je voorderailleur aan moet passen.
Klopt dat wel?
Volgens mij is er namelijk genoeg ruimte...
Lees namelijk hier dat als je een DA dubbel wilt vervangen door een Compact (bv R700) dat je dan je voorderailleur aan moet passen.
Klopt dat wel?
Volgens mij is er namelijk genoeg ruimte...
Float like a butterfly.
Sting like a bee
Sting like a bee