Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe colnago 2008

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 jul 2007 22:02

Colnago/G schreef:Zitten hele mooie fietsen bij! Al iets bekend over de stijfheid?

Verwacht dezelfde stijfheidswaardes als voorheen bij Colnago, verwacht hierbij geen wondere qua stijfheid, maar gewoon een comfortabele fiets met voldoende stijfheid. Modellen zijn mijn inziens maar weinig veranderd, zijn alleen wat nieuwe kleurtjes!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

IBAN
Forum-lid

IBAN 11 jul 2007 22:39

colnagog
Forum-lid

colnagog 11 jul 2007 23:05

Verwacht dezelfde stijfheidswaardes als voorheen bij Colnago, verwacht hierbij geen wondere qua stijfheid, maar gewoon een comfortabele fiets met voldoende stijfheid. Modellen zijn mijn inziens maar weinig veranderd, zijn alleen wat nieuwe kleurtjes!

Hoorde in Italie dat met name de Cristallo stijver zou zijn dan het 2007 model.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

sharkman
Forum-lid

sharkman 11 jul 2007 23:13

"Het is gewoon vasthouden aan een beproefd concept, verder doet Colnago niet mee aan de race een zo licht mogelijk frame te bouwen (700 gram). Door te bouwen met lugs is de fiets gewoon zwaarder. Maar een normaal balhoofd is ook "ouderwets", maar ik vind het ideaal een Chris King erin en je heb er geen omkijken naar! En ja, ze zijn gewoon veel te duur maar blijven daardoor ook gelijk "exclusief""

Met dat balhoofd ben ik het deels eens (semi geintegreerd is zeker zo goed)
Maar lugs hebben helemaal niets met een beproefd concept te maken. Met lugs kun je zonder dure mal (hoge investeringen die ten koste gaan van de winst) toch heel veel maten produceren (per cm. oplopend). Met een monocoque bouw je stijvere / lichtere frame maar de prijs van de mallen dwingt de leveranciers tot sloping in een beperkt aantal maten.
Nadeel is dat lugs een frame slapper en kwetsbaarder maken. M.a.w. als je maar voldoende materiaal in je frames stopt blijft het goed gaan. Passeer je een bepaalde ondergrens dan kom je met deze techniek helaas niet meer uit.

Colnago's zijn vooral duur vanwege de slimme marketing. Ze zijn betrouwbaar en lopen goed maar het gebodene rechtvaardigd mijns inziens zeker niet de waanzinnige prijzen (maar dat moet ieder voor zich uitmaken)

dario
Forum-lid

dario 13 jul 2007 11:26

Doe mij maar ofwel de Extreme C ofwel de C50 Strada.
O.K., ze zijn dan wel schabouwelijk duur, maar o zo mooi!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie