grappige retro kona racefiets voor 2008
-
- Forum-lid HC
Helemaal mee eens, los frame is heel mooooi!
What makes the boat go faster?
Loki schreef:Afmontage vind ik in het geheel niks. Verkoop het frame los en ze hebben hier een klant
Vrijwel alle Kona frames zijn los te koop; volgens dirty-pages.net gaat deze 1049 euro kosten (incl vork). Dus laat de afmontage je niet tegenhouden =)
Zelf vind ik de afmontage wel geslaagd. Op de lelijke zadelpen en licht vreemd zadel na. Zit al de hele dag redenen (die er niet zijn) te verzinnen waarom ik met deze fiets veeeeeel fijner zou fietsen dan mijn huidige hekwerk.
- christoffel
- Forum-lid
Mwoah, hij is mooi gemaakt, hoor, daar niet van.
Maar ik vind het vlees noch vis. Retro in een modern jasje of modern in een retro jasje... :rolleye:
Mijn idee is dat je een retro fiets ook retro houdt en opbouwt.
Maar ik vind het vlees noch vis. Retro in een modern jasje of modern in een retro jasje... :rolleye:
Mijn idee is dat je een retro fiets ook retro houdt en opbouwt.
Gang is alles...
Dat lijkt me ook niet nodig.. volgens mij spitst dergelijke kritiek zich vooral toe op de keuze voor een wing stuur, flashy cranks en bonkige stuurpennen.
De huidige Shimano buiscommandeurs zijn (o.a.) voor geindexeerde 10sp geschikt. Kosten samen met DuraAce remhendels minder dan een DuraAce rem-schakelset. Dus zelfs de moderne fietser zou er aan kunnen wennen. En voor de derailleurtrimmers onder ons: Oneindig te verstellen.
Precies de reden waarom Armstrong er mee rondreed. Voorderailleur "trimming" is nu eenmaal niet het sterkste punt van STI.
Op zo'n Kona zou ik trouwens zeker kiezen voor minstens één buiscommandeur!
Op zo'n Kona zou ik trouwens zeker kiezen voor minstens één buiscommandeur!
Hij is prachtig zo in oranje met chrome lugs....maar schreeuwt om Campagnolo
Buiscommandeurs voor 10-speed: Campa Record setje voor op een tijdritstuur. Dat zijn gewoon twee buiscommandeurs die op een beugeltje geschroefd zijn. En die suffe rubberen hoesjes kunnen er ook gewoon af.
Buiscommandeurs voor 10-speed: Campa Record setje voor op een tijdritstuur. Dat zijn gewoon twee buiscommandeurs die op een beugeltje geschroefd zijn. En die suffe rubberen hoesjes kunnen er ook gewoon af.
Ook Shimano maakt gewoon buiscommandeurs hoor, zie bijv. de Rose catagolus.
buiscommandeurs zouden ongetwijfeld mooier zijn maar wel minder functioneel dan de STI hendels. maar als je een zo klassiek mogelijke fiets wilt dan is het wel een uitkomst..