Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM Force ervaring

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2007 16:07

Hier nog wat nieuws over SRAM RED, de nieuwe top-end groep die SRAM vanaf oktober op de markt zal brengen

http://www.cyclingnews.com/road/2007/to ... r_tech_507

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 26 jul 2007 00:53

Lees geregeld op het weightweenies forum dat er problemen op kunnen treden met de SRAM achterderailleurs. Deze zouden tijdens het schakelen in stukken uiteen kunnen spatten wat mogelijk zou kunnen leiden tot een kapot achterwiel (Bij iemand op het WW forum sloeg de derailleur tussen z'n Obermayer achterwiel :( ) Weet iemand of dit alleen bij de vroege productieseries het geval was of dat dit tot op heden nog steeds een probleem is met de Sram achterderailleurs?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 26 jul 2007 17:44

Hebben ze die dan ook nog getuned, of orgineel ?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 27 jul 2007 23:48

Naar mijn weten waren dit originele achterderailleurs. Echter allemaal wel van een vroege productieserie, daarom mijn vraag of SRAM wellicht aanpassingen aan de achterder heeft verricht.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 29 jul 2007 13:31

Vandaag is rood

haha
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 30 jul 2007 00:58

XLR8R schreef:Vandaag is rood

haha


Wat ik daar tot nu toe van heb gezien kon mij niet echt bekoren...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 14 aug 2007 23:54

j o r r i t schreef:Lees geregeld op het weightweenies forum dat er problemen op kunnen treden met de SRAM achterderailleurs. Deze zouden tijdens het schakelen in stukken uiteen kunnen spatten wat mogelijk zou kunnen leiden tot een kapot achterwiel (Bij iemand op het WW forum sloeg de derailleur tussen z'n Obermayer achterwiel :( ) Weet iemand of dit alleen bij de vroege productieseries het geval was of dat dit tot op heden nog steeds een probleem is met de Sram achterderailleurs?


Ik heb zelf ook een probleem met de achterderailleurs van de Force. Er zit namelijk zeer veel speling rond de bevestigingsbout waardoor het derailleur onder spanning (dus als ik achter naar de grotere tandwielen schakel) scheef gaat staan. Hierdoor loopt de ketting scheef over het onderste derailleurwieltje welke dan ook waanzinnig snel slijt. Dit leidt er op gegeven moment toe dat de ketting bovenop het wieltje gaat lopen en tegen de beugel aan schuurt en op gegeven moment er zelfs tussen loopt. Ben hier al mee terug geweest en mijn FM kan dit niet verhelpen dus dan maar een nieuw derailleur gemonteerd. Deze bleek echter net zoveel speling te hebben dus net zo scheef te staan. Ben er eigenlijk helemaal klaar mee en zou die troep het liefst in de vuilnisbak dumpen en wat fatsoenlijks monteren. Heeft iemand dezelfde ervaring, een oplossing?

Graag reakties.
No pain no gain, no guts no glory!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 aug 2007 11:54

Ik heb die ervaring niet ( nog) maar ik zou het bij AGU neerleggen.
Zij verdelen Sram in NL. Wie weet erkennen ze direct het probleem en krijg je een nieuwe, goede der.
En anders zou ik er eens een mailtje naar SRam zelf aan wagen..

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 15 aug 2007 22:40

SpEric schreef:Ik heb die ervaring niet ( nog) maar ik zou het bij AGU neerleggen.
Zij verdelen Sram in NL. Wie weet erkennen ze direct het probleem en krijg je een nieuwe, goede der.
En anders zou ik er eens een mailtje naar SRam zelf aan wagen..


Bedankt voor je reaktie Eric. Er zijn dus waarschijnlijk toch goede achterderailleurs van Force op de markt. Het typische alleen was dat het nieuwe derailleur precies hetzelfde probleem had als mijn oude. Ondertussen heeft mijn FM het probleem bij Sram neergelegt. Of dit via AGU is of direkt dat weet ik niet maar ik mag aannemen en hopen dat ze met een goede oplossing komen. Ieder zijn werk eigen werk denk ik maar. Ik laat dit maar even zo voordat ik zelf actie ga ondernemen. Ondertussen ben ik toch nog zeer blij met mijn oude fiets met SH. 105 die na ca. 17.000 km nog zeer goed functioneert.

P.S. leuk fietsie heb je trouwens.
No pain no gain, no guts no glory!

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 17 aug 2007 00:21

Vanavond mijn fiets opgehaald bij de FM. Ze hadden een nieuw achterderailleur geleverd gekregen van een recentere serie en deze uiteraard gemonteerd. Dit derailleur is wel speling vrij en lijkt goed te werken. Dit weekend 350km fietsen dus voldoende om het te testen.
No pain no gain, no guts no glory!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 aug 2007 10:55

let us now....

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 19 aug 2007 22:26

SpEric schreef:let us now....


Kan na dat "kleine" testritje dit weekend wel stellen dat met het nieuwe derailleur het fietsie fantastisch liep. Er was niets te horen of te voelen wat niet zo zo mogen zijn. Dus uiteindelijk toch een tevreden Force gebruiker.
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie