staan je wielen vast genoeg heb het ook met mijn ksyriums sl als ze niet goed vast staan dan kraakt men fiets en als ik ze vast zet nergens geen last meer van .
mss dat het dit is .
grtz joren
Trillend afdalen
Merkloos titanium is over het algemeen niet superstijf. Dat kan zeker de reden zijn. En weet niet wat voor afdalingen je nu maakt met een ander achterwiel, maar zal niet vergelijkbaar zijn met dolomieten denk ik. Hou het obv de info tot nu toe toch op Shimiën als gevolg van een niet overdreven stijf frame. Als wordt het shimien meestal in gang gezet door een niet perfect gebalanceerd wiel, spaakmagneetje op vekeerde plaats, beetje speling op balhoofd. Kan ook een combinatie van factoren zijn geweest.
Kleine update:
De Maratona gereden met andere wielen. Heerlijk afgedaald. Ik trek hier uit de conclusie dat het mijn acherwiel is (of de combinatie van achterwiel en ...).
Thuisgekomen direct mijn wiel naar de FM gebracht. Deze heeft de body afgenomen en schoongemaakt. Dit was zeer dringend nodig was zijn conclusie, veel remstof.
Ik zal nu moeten wachten tot een stevige fietstocht met wat afdalingen om te kunnen testen. Ik zou kunnen wachten tot L-B-L, maar dat risico neem ik niet. Misschien de Amerongense berg eens af.
Voorlopig dank ik Dennisje voor de bruikbare tip en iedereen natuurlijk voor de toevoegingen.
De Maratona gereden met andere wielen. Heerlijk afgedaald. Ik trek hier uit de conclusie dat het mijn acherwiel is (of de combinatie van achterwiel en ...).
Thuisgekomen direct mijn wiel naar de FM gebracht. Deze heeft de body afgenomen en schoongemaakt. Dit was zeer dringend nodig was zijn conclusie, veel remstof.
Ik zal nu moeten wachten tot een stevige fietstocht met wat afdalingen om te kunnen testen. Ik zou kunnen wachten tot L-B-L, maar dat risico neem ik niet. Misschien de Amerongense berg eens af.
Voorlopig dank ik Dennisje voor de bruikbare tip en iedereen natuurlijk voor de toevoegingen.
Sten
En? Nog last van gehad nadien? Of was het over. Ik heb dit nu ook met mijn wielen.
Sten2 schreef:Kleine update:
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
He, oude topic leeft weer...
Inderdaad na schoonmaken van de body geen probleem meer. Fantastisch mee geklommen en gedaald.
Daarna natuurlijk dit klusje zelf een keer herhaald zodat ik op vakantie niet meer hoef uit de zoeken hoe dit moet.
Groet
Sten
Inderdaad na schoonmaken van de body geen probleem meer. Fantastisch mee geklommen en gedaald.
Daarna natuurlijk dit klusje zelf een keer herhaald zodat ik op vakantie niet meer hoef uit de zoeken hoe dit moet.
Groet
Sten
Sten
die foto van dat gebroken frame op pagina 1: kan iemand me vertellen van welk materiaal dat frame was gemaakt? zelf meen ik te denken dat het titanium is omdat hij iets zegt van "Ti road bike", maar ik dacht dat titanium nooit breekt :-\