Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

hoe titanium frame afmonteren ?

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 21 jun 2007 00:21

Hoi Casran, was laats bij Farnholt (Bike&Hike) in Steenwijk daaar stond een bloedmooie titanium racefiets (kosten rond de € 12000,-) Jammergenoeg (stom stom) heb ik er geeen foto van gemaakt. Misschien kun je hier ten rade?
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

diogenes
Forum-lid

diogenes 21 jun 2007 00:23

Kijk eens op de Passoni site.....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 21 jun 2007 00:27

Casran, hoe lang heb je er de tijd voor? denk dat de Ultrega SL 2008 heel mooi zou staan op een titanium fiets, of de Centaur Gray groep 2006 en eerder,,,,
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2007 00:31

Maus, zo'n fiets zet je geen Centaur of Ultegra op.
Less is bore

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 00:49

Diogenes schreef:"In der Beschraenkung zeigt sich der Meister" oftewel: less is more in dit geval.

Geen schreeuwende teksten maar mooie zwarte componenten Zo heb ik in ieder geval mijn titanium frames afgemonteerd en ik heb er geen spijt van.

Toch wel een King balhoofd, neem ik aan?

Gr, Diogenes

Daar zou wel eens veel waarheid in kunnen zitten.

Eerst en vooral is er het voorbeeld van forumlid Morel. Hij bouwde onlangs een Litespeed Siena op met nadruk op veel zilver componenten: http://img396.imageshack.us/img396/8057 ... 003dr9.jpg (je ziet een zilver King balhoofd, zilver stuurpen en stuur, zadelpen, en Dura-Ace groep, alsook zilver stuurlint en zadelpen)

Ik vind het een mooie opbouw, maar ga het anders aanpakken (elk z'n eigen accenten, zeg maar). Dit is bv. een andere opbouw, ook met Dura-Ace, maar donkerder:

Afbeelding

Uiteraard kies ik voor een Chris King balhoofd (eindelijk rijd ik weer 'ns met een frame zonder geïntegreerd balhoofd; is al sinds m'n Trek OCLV-periode geleden). En dat wordt zwart. Voorvork wordt Easton EC90 SLX.

Ook neig ik meer en meer naar een donkere afmontage. Qua zadelpen, stuur en stuurpen zal dat toch zo zijn: ik ga niet toehappen op metaalkleurige pennen.

Dan dringt zich vooral de keuzes van derailleurs en shifters op... hmmm... :)

@ maus: die Century Grey groep vind ik compleet niks, en alu Ergopowers heb ik steeds ronduit lelijk gevonden. Ik betwijfel ook sterk of de Ultegra SL op titanium past: levertermijn is voor mij geen probleem, maar het is mijn voorspelling dat die groep enkel op witte frames mooi zal zijn. En blijft Daniëls terecht opmerking dat het niet staat op een frame van 2900 euro: bij Shimano komt enkel Dura-Ace voor mij in aanmerking.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC

tiest 21 jun 2007 00:56

Een mooi titanium frame, Daar hoord record op! (rijd zelf shimi) verder alles zwart. Jammer dat je lightweights steekt, had een setje stickerloze corima's of reynolds mooier gevonden.
Verder zou ik zelf een TIitanium zadelpen steken en verder alles zwart. Syntace stuur+ stuurpen.
Zwart stuurlint en zwart arione zadeltje, (of slr c64). Die crancks gaan op het frame niet mooi staan imho.
We zullen zien. je hebt zelf ooit is een litespeed gepost in het droomfietsen topic. Dat vind ik nog steeds de mooiste tita in tijden. Zal hem is opsnorren.

Groeten,

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 jun 2007 01:21

Tja, fototje van mijn fiets! Enige waar ik niet tevreden over ben is de bidonhouder. Suggesties?

Afbeelding

Btw rode stickers op de wielen zijn er inmiddels af.
What makes the boat go faster?

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 21 jun 2007 01:22

Daniel1975 schreef:Campa ivm het contrasterende zwart. Kan een heel mooi strak plaatje worden met carbon wielen erbij.

Nou, dat dacht ik ook altijd, tot dat ik het fietsje (hij is klein) van mijn clubgenoot zag. Titanium met Dura Ace en Ksyrium SL wielen. Dat zilver contrasteert ook heel mooi!
Ik zou het ook even van de wielen af laten hangen.

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 01:32

Livio Livius schreef:Tja, fototje van mijn fiets! Enige waar ik niet tevreden over ben is de bidonhouder. Suggesties?

... Btw rode stickers op de wielen zijn er inmiddels af.

Aha, de zilver Eurus wieletjes. Die gaan bij mij volgende week de deur uit, dus komen er niet in!

Kijk eens naar de bidonhoudertjes van het DFL team. Iets eenvoudig en prachtig in alu. Topeak heeft mooie minimalistische en stevige bidonhouders.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 jun 2007 03:09

bidonhouder: king titanium
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2007 10:01

Dat zou ik niet doen, want de kans is groot dat het titanium net een andere kleur heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 jun 2007 10:06

Waar is DFL bidonhouder te krijgen te krijgen?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie