Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.

richyk
Forum-lid

richyk 16 jun 2007 18:12

Oei, goed dat ik dit topic lees zeg ! Ook ik ben een zgn. herintredende fietser na een periode van 15 jaar niks en ben recent weer regelmatig op mijn oude Raleigh Competition te vinden. Natuurlijk ben ik alweer bevangen door het virus en een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe, vooral modernere fiets :)

Zo ben ik zeer gecharmeerd van een Koga Granwinner of een Bianchi Nirone Alu/Carbon en laat beide fietsen nu stukken goedkoper zijn bij Vos ! Op beide fietsen scheelt het ongeveer 250 euro en dat vind ik toch behoorlijk wat. Heb dit ook voorgelegd aan de FM die mijn oude fiets recent een beurtje gegeven heeft incl. nieuwe bandjes, pedalen, schoenen en helm.

Hij werd een beetje brommerig en zei dat ie zich schaamde voor zulke collega's ! Prijs kan hij niks mee doen, maar beloofde mij dat als ik bij hem zou kopen hij wel wat zou doen in de vorm van kleding en acc. en het allerbelangrijkste dat ik op een perfect afgemonteerde fiets met 200% garantie bij hem de winkel zou verlaten.

Ik had al sterk de neiging om iets meer te betalen bij de FM, maar deze post heeft me nu wel over de streep getrokken !!
Stevens SCF2 BlackWhiteGold- Ultegra Triple-Ritchey WCS-Mavic Ksyrium Elite SL

evers
Forum-lid

evers 21 jun 2007 21:26

Heb eens voor de gein navraag gedaan bij de vos. Zij leveren de pina´s zo goedkoop omdat ze rechtstreeks van pinarello zelf komen. Is dit mogelijk? Er is toch niet voor niks een distributeur in Nederland?
Train ze!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 jun 2007 21:30

richyk schreef:
Zo ben ik zeer gecharmeerd van een Koga Granwinner of een Bianchi Nirone Alu/Carbon en laat beide fietsen nu stukken goedkoper zijn bij Vos ! Op beide fietsen scheelt het ongeveer 250 euro en dat vind ik toch behoorlijk wat. Heb dit ook voorgelegd aan de FM die mijn oude fiets recent een beurtje gegeven heeft incl. nieuwe bandjes, pedalen, schoenen en helm.

Ik had al sterk de neiging om iets meer te betalen bij de FM, maar deze post heeft me nu wel over de streep getrokken !!

Bij euro 250 lekker bij je eigen FM blijven. Goeie relatie opbouwen, goed advies, onderhoud is op de lange termijn goedkoper dan de euro 250 die je bespaart.
What makes the boat go faster?

altereques
Forum-lid

altereques 22 jun 2007 16:22

Ik heb een f3:13 aangeschaft bij Vos, maar ik moet er wel bij zeggen dat je je vooraf heel, maar dan ook echt heel goed moet orienteren alvorens daar je slag te slaan. En dat orienteren kan zijn informatie op internet, de diverse fietesenmakers die ook pinarello verkopen en mede fietsers. Je moet op z' n minst weten welke framemaat je hebt en bij mij is het zo dat ik eerst een paar honderd km moet hebben gefietst voordat ik echt lekker zit ook al heeft de fm mij op de fiets gezet. In feite komt het er bij Vos op neer: fiets kopen en verder heb je er niets meer te zoeken. Overigens liep er een oud werknemer van Lohman rond die de fietsen afmonteerde. Dat was dan wel weer een pluspuntje.

En tja, in plaats van 3300 euro heb ik 2150 betaald..... (centaur afgemonteerd). Dan kan er weliswaar geopperd worden dat je je fm ook iets moet gunnen, maar dat het verschil vind ik toch wel heel erg groot. En het geeft een lekker gevoel.

Overigens wie koopt bijv. nog z'n pedalen bij de fm, als je ze 40% goekoper via het internet kunt bestellen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 22 jun 2007 16:52

Alter Eques schreef:
En tja, in plaats van 3300 euro heb ik 2150 betaald..... (centaur afgemonteerd). Dan kan er weliswaar geopperd worden dat je je fm ook iets moet gunnen, maar dat het verschil vind ik toch wel heel erg groot. En het geeft een lekker gevoel.

Overigens wie koopt bijv. nog z'n pedalen bij de fm, als je ze 40% goekoper via het internet kunt bestellen.

Tsja , als je de adviesprijzen hanteert zijn ze wel duur ja , maar welke dealer rekent daar nu mee ....even een voorbeeldje van een echte dealer.

Pinarello Paris Carbon modelkleur 2006 = 2295 Euro
Campagnolo Centaur dubbel = 490 Euro
Campagnolo Proton klimwielen = 300 Euro
Stuur en stuurpen Ritchey = 110 Euro
Look Keo pedalen Classic = 50 Euro
Banden en kleinmateriaal = 100 Euro

Maakt een mooi totaal van 3345 Euro , Scheel niet zoveel tov jou 3:13 wat in mijn ogen toch een stuk minder frame is dan de Paris Carbon. Neem je ipv een Paris Carbon de Pinarello F 4:13 ben je nogeens 400 Euro minder kwijt.

Ik wil niet zeggen dat je de fiets niet goedkoop hebt gekocht , echter met problemen met het frame wil ik je nog wel eens horen. Pinarello geeft geen levenslange garantie op frames , en als er iets opgestuurd moet worden naar de importeur of retour fabrikant komt toch aan het licht dat Vos geen Pinarello dealer is. Dit kan voor serieuze problemen zorgen ( zag pas op wielertoerist forum een Opera frame probleem ) . Bij Salden gekocht , en ook hij is geen officiele dealer.

Succes Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

altereques
Forum-lid

altereques 22 jun 2007 20:22

Wat ik wil zeggen is dat je er heel goed over na moet denken alvorens bij Vos te kopen. Ik heb het risico ingecalculeerd dat er iets mis kan gaan en dat ik dan met een probleem kan zitten. Maar ja er bestaat zoiets als product aansprakelijkheid dus tenminste de komende twee jaar zit ik (denk ik) goed.
En anders - en dat blijft leuk - moet ik weer nieuwe fiets kopen.:)

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 25 jun 2007 01:39

Heb vandaag ook eens een bezoekje gebracht aan deze winkel. De technische know how van het personeel is lachwekkend evenals hun verkooppraatjes en de prijzen worden verzonnen waar je bij staat. Je kunt je geld nog beter in de sloot gooien... (of op mijn rekening storten :))
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 25 jun 2007 15:04

Er staat op de site dat ze zelf die levenslange garantie geven. Dus je zou van hun een nieuwe krijgen als hij buiten de fabrieksgarantie valt? Dat lijkt me stug...

Campa Record 1049 en Eurus 499 lijkt idd wel heel goedkoop...
Gang is alles...

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 25 jun 2007 16:32

Christoffel schreef:
Campa Record 1049 en Eurus 499 lijkt idd wel heel goedkoop...

Een setje campa neutron voor 350 is ook niet al te duur, totdat je in de winkel staat en ziet dat de snelspanners ontbreken en de body los zit. Voor de niet oplettende koper is dat toch een beetje zuur als je er pas thuis achterkomt.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 25 jun 2007 19:42

Tja, maar hoeveel onoplettenden zitten er hier tussen? Ik geloof dat ik toch in de verleiding zou komen.
Als je de Campa prijzen van Hopmans ziet (wat dat betreft nog altijd de goedkoopste of een van de goedkoopsten van het land en anders hoor ik graag waar ik een Ultra Torque Record crankstel (175 mm en 53x39) incl. BSA cups voor minder dan 398 euro kan halen, dan zitten ze met die Eurus wielen 91 en met een Record groep 86 euro onder de prijzen van Hopmans.
Vooral die wielen schelen in verhouding wel erg veel en ik zou ook bij aanschafgeen dief van mijn eigen knip willen zijn.
(Service in de vorm van onderhoud of opbouwen heb ik persoonlijk niet nodig, dat moet ik erbij zeggen.)
Gang is alles...

jsparie
Forum-lid

jsparie 26 jun 2007 00:12

Of je moet kopen bij VOS of niet moet je zelf weten, maar wettelijk wordt je als consument in ieder geval enorm beschermd. Je zal er wellicht extra moeite voor moeten doen om het te krijgen, maar in Nederland minimaal 3 jaar garantie op duurzame consumptiegoederen. En daar vallen fietsen/frames ook onder. Is gewoon bij wet geregeld. En in nl nog iets scherper dan in de rest van Europa waar dat minimaal 2 jaar is. Ook al zeggen ze vooraf 1 jaar of minder maakt niets uit. De wet gaat boven algemene voorwaarden etc.

altereques
Forum-lid

altereques 26 jun 2007 00:24

Als ik de reacties lees moet ik eigenlijk wel een beetje gek zijn geweest om m'n Pinarello bij Vos aan te schaffen. :rolleye: Maar afgelopen weekend weer lekker gefietst, dus .... Nog een keer: Weet wat je doet, kijk uit je doppen neem evt. iemand mee die enig verstand heeft van de opbouw van fietsen en je dan valt het allemaal wel mee. De praatjes van die lui moet je als carnavalesk zien, maar uiteindelijk fiets ik nu wel relatief goedkoop:D.

Overigens zag ik op de wbsite nu weer goedkope bandjes (ik neem aan dat bedeld wordt Cont. GP (4000 of 3000). Kan daar iets mis mee zijn (bijv. oud, uitgedroogd, scheurtjes). Kan het wat zijn? Want ik vind het weer goedkoop.

Plaats reactie