Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek 1400 of een Cannondale

rik.a
Forum-lid

rik.a 13 jun 2007 09:55

daar ben ik reeds ook achter gekomen, daarom zou ik ook voor die Cube willen gaan want naar mijn mening is het een goede budget fiets alleeen zou ik graag willen weten hoelang de garantie op framebreuk loopt??? (kan ik op t internet nergens vinden)(of ik keek met mn neus)

@ rein van de wou: ik was i.i.g al van plan om nog langs Rings te gaan(is ook sponsor van de club)

i.i.g. bedankt voor alle reacties!
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

ppanic
Forum-lid

ppanic 13 jun 2007 12:50

Ik rijd nu zelf een paar weken op een Cube Attempt 2007, en ben zeer tevreden over deze fiets, heb alleen een andere stuurpen gemonteerd omdat dat dit mijn houding verbeterde.
Ik heb de fiets gekozen omdat hij volledig afgemonteerd was met 105 en de Aksium wielen heeft.

Niet erg licht, maar zeer stevig. ik weeg op dit moment 76Kg en heb er 1000Km op zitten en heb nog geen probleem gehad.

Geweldige fiets! Foto onderaan de post

Zie ook dit topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15158

rik.a
Forum-lid

rik.a 13 jun 2007 17:12

PPanic schreef:Ik rijd nu zelf een paar weken op een Cube Attempt 2007, en ben zeer tevreden over deze fiets, heb alleen een andere stuurpen gemonteerd omdat dat dit mijn houding verbeterde.
Ik heb de fiets gekozen omdat hij volledig afgemonteerd was met 105 en de Aksium wielen heeft.

Niet erg licht, maar zeer stevig. ik weeg op dit moment 76Kg en heb er 1000Km op zitten en heb nog geen probleem gehad.

is het naar jouw mening ook een fiets waar een langdurende min. 100 km - max. 140 km wedstrijd op gereden kan worden??
maar inderdaad is er eigenlijk niets dan lof in dat topic!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

ppanic
Forum-lid

ppanic 14 jun 2007 15:17

Rik.A schreef:
PPanic schreef:Ik rijd nu zelf een paar weken op een Cube Attempt 2007, en ben zeer tevreden over deze fiets, heb alleen een andere stuurpen gemonteerd omdat dat dit mijn houding verbeterde.

is het naar jouw mening ook een fiets waar een langdurende min. 100 km - max. 140 km wedstrijd op gereden kan worden??
maar inderdaad is er eigenlijk niets dan lof in dat topic!!

Je kan er zeker wedstrijden mee rijden, maar ik denk dat je hem gewoon zelf moet ervaren! ik kan niet voor jou beslissen of jij dat ook kunt...

rik.a
Forum-lid

rik.a 14 jun 2007 15:23

klopt maar naar mijn ervaring weet ik dat als iemand er goed op kan fietsen dan moet de fijnafstelling wel lukken ;)
TWC PIJNENBURG
Gazelle

ppanic
Forum-lid

ppanic 14 jun 2007 20:45

Rik.A schreef:klopt maar naar mijn ervaring weet ik dat als iemand er goed op kan fietsen dan moet de fijnafstelling wel lukken ;)

Ik heb er totaal geen problemen mee! het is een fantastische fiets om te hebben en ook om te zien, je ziet niet veel witte fietsen, het is wel een beetje poetsen maarja dat hoort erbij.

rik.a
Forum-lid

rik.a 15 jun 2007 00:05

Ik ben vandaag naar mijn FM geweest en ik heb gevraagd of ze hem konden leveren (normaal alleen koga en gazelle maar ook giant) , liever niet was het antwoord!! ze hebben nl. heel vaak cubes gezien met gebroken achterpatten en dan is de garantie ver te zoeken. Ik heb dus tegen hem gezegd dat ik i.i.g. aksiums eronder wil hebben, hij wil me graag op een gazelle zetten en wilde daar ook en combinatie van maken ( aksiums onder de v.4 )
TWC PIJNENBURG
Gazelle

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 jun 2007 00:18

Rik.A schreef:Ik ben vandaag naar mijn FM geweest en ik heb gevraagd of ze hem konden leveren (normaal alleen koga en gazelle maar ook giant) , liever niet was het antwoord!! ze hebben nl. heel vaak cubes gezien met gebroken achterpatten en dan is de garantie ver te zoeken. Ik heb dus tegen hem gezegd dat ik i.i.g. aksiums eronder wil hebben, hij wil me graag op een gazelle zetten en wilde daar ook en combinatie van maken ( aksiums onder de v.4 )

Vraag me af welke Cube's dat zijn? Ik denk dat deze FM graag zijn eigen merk verkoopt.
What makes the boat go faster?

ppanic
Forum-lid

ppanic 15 jun 2007 11:41

Rik.A schreef:Ik ben vandaag naar mijn FM geweest en ik heb gevraagd of ze hem konden leveren (normaal alleen koga en gazelle maar ook giant) , liever niet was het antwoord!! ze hebben nl. heel vaak cubes gezien met gebroken achterpatten en dan is de garantie ver te zoeken. Ik heb dus tegen hem gezegd dat ik i.i.g. aksiums eronder wil hebben, hij wil me graag op een gazelle zetten en wilde daar ook en combinatie van maken ( aksiums onder de v.4 )

Onzin! Cube maakt zeer sterke frames, dit bevestigde mijn FM ook, en hij heeft deze in zijn assortiment ook de garantie was allemaal geen probleem. Ik zou een goede FM vinden.

Niet dat de Gazelle een slechte fiets is, als je van geel houd :D

rik.a
Forum-lid

rik.a 15 jun 2007 14:55

achja de clubkleuren zijn geel blauw dus er met blauw mijn naam op stickeren zou dan een optie zijn, maar hij zei en liet mij er ook een zien dat er een achterpat afgebroken was.
maar ik ben zeer tevreden over die FM, ik heb toen daar mijn eerste fiets gekocht een oude champion mondial(Gazelle) +- 25 jaar volgens mijn club en kreeg daar ook een jaar garantie op dus moeilijk doen ze echt niet!! als ik iets met mijn fiets had zochten ze dezelfde dag nog tijd om dat te doen en deden ze dat vrijwel meteen!! maar even over de zin van jou "Cube maakt zeer sterke frames, dit bevestigde mijn FM ook" een achterpat is ook geen deel van het frame van Cube (hij is nl. vervangbaar en dus hoogstwaarscheinlijk van een ander merk) maar vooral moet ik kunnen vertrouwen op mijn FM en als deze niet graag Cubes levert zal hij daar ook echt wel een reden voor hebben!! maar die gazelle moet hij ook bestellen voordat hij hem kan leveren dus is dat het probleem niet. en ik zeg altijd maar zo: houdt je FM maar te vriend want wie weet wat je aan hem verdient :p
TWC PIJNENBURG
Gazelle

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2007 15:25

Een achterpad is gewoon onderdeel van het frame. Ieder frame heeft namelijk een ander verwisselbaar achterpad, die worden gewoon door het merk geleverd. Ik heb nog nooit gehoord van problemen met de achterpatten van Cube en dat terwijl er heel erg veel rond rijden.

Je FM zal wel een kleinere winstmarge op Cube hebben dan op Gazelle, een andere reden kan ik niet bedenken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ppanic
Forum-lid

ppanic 15 jun 2007 15:39

Je moet zelf de keuze maken of je de Cube of de Gazelle neemt, het zijn beide mooie fietsen. maar over die achterpat, ik blijf erbij "onzin"
Zelf voor de Cube gegaan omdat hij goed was afgewerkt, mooie wielen heeft en ziet er strak uit
Achterpat is wel een stukje van je frame btw.
Succes met je keuze we zien de foto's wel komen denk ik zo ;)

Plaats reactie