Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stuurpen verlagen

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 11 jun 2007 13:09

Misschien heb je hier nog iets aan.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=1&TID=3713
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 12 jun 2007 11:26

Als je de stuurpen hebt verlaagd en alles terug is vastgeschroefd, moet je uittesten of er geen speling op het balhoofd zit. Je knijpt nl. beide remmen goed dicht en duwt je fiets vooruit. Je merkt zo of het hele boeltje al dan niet opnieuw goed zit.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 12 jun 2007 13:37

bedankt voor de tips allemaal. Hij is netjes afgezaagd. Heb alleen een nieuwe ster nodig zodat ik mijn top cap kan vastdraaien

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27860
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jun 2007 13:39

Een plug mag ik hopen.

Een ster gebruik je bij alu vorkpijpen, een plug bij carbon (of alu).

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 12 jun 2007 15:16

Ik heb ondertussen zelf ook wat gereden met een spacertje minder onder mijn stuurpen en het bevalt zeer goed. Als ik nu een centimetertje van mijn alu-vorkbuis wil afzagen, wat moet er dan juist met de ster in de vork gebeuren? (waarvoor dient die eigenlijk precies?)
Stockie

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 12 jun 2007 22:11

Als je er een spacer tussenuit haalt kan het zijn dat voor je gevoel je stuur iets verder weg staat en feitelijk is dit ook zo. Je zal iets verder doorzakken met het bovenlichaam en hierdoor is je reikwijdte naar voren iets minder.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 13 jun 2007 22:59

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de werkwijze bij het afzagen van de vorkbuis waar de ster etc. al in zit.

Bij mij moeten er ook nog enkele tussenuit, en ik weet niet of ik dit zelf zou kunnen. (doe het onderhoud zelf, alleen wielen natrekken laat ik over aan de lbs)

Anyone?

erik_jan
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 dec 2007 21:49

erik_jan 16 mar 2008 22:54

Ik wil mijn stuur wat verlagen door wat spacers weg te halen. De inbus boven is los. Zie plaatje ... hoe krijg ik het stuur verder los ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2008 22:59

Gewoon de andere imbusjes los draaien en dan kan je de boel aan de bovenkant van de vorkpijp aftrekken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

erik_jan
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 dec 2007 21:49

erik_jan 16 mar 2008 23:10

Het probleem is dat die 'dop' aan de bovenkant niet verder loskomt ... nog andere suggesties ? Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2008 23:40

Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden door de foto. Het ding hoort er gewoon uit te gaan, misschien met draaien dat hij los wil. Beetje moeilijk om van afstand een oplossing te verzinnen voor een probleem wat er niet hoort te zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 16 mar 2008 23:44

Boutjes van de stuurpen losdraaien en dan de dop verwijderen,waarschijnlijk zit deze geklemd door de spanning van de stuurpen op de vorkpijp (fsa dop ?)
Groetjes

Plaats reactie