Stuurpen verlagen
Als je de stuurpen hebt verlaagd en alles terug is vastgeschroefd, moet je uittesten of er geen speling op het balhoofd zit. Je knijpt nl. beide remmen goed dicht en duwt je fiets vooruit. Je merkt zo of het hele boeltje al dan niet opnieuw goed zit.
Een plug mag ik hopen.
Een ster gebruik je bij alu vorkpijpen, een plug bij carbon (of alu).
Een ster gebruik je bij alu vorkpijpen, een plug bij carbon (of alu).
Ik heb ondertussen zelf ook wat gereden met een spacertje minder onder mijn stuurpen en het bevalt zeer goed. Als ik nu een centimetertje van mijn alu-vorkbuis wil afzagen, wat moet er dan juist met de ster in de vork gebeuren? (waarvoor dient die eigenlijk precies?)
Stockie
-
- Forum-lid
Als je er een spacer tussenuit haalt kan het zijn dat voor je gevoel je stuur iets verder weg staat en feitelijk is dit ook zo. Je zal iets verder doorzakken met het bovenlichaam en hierdoor is je reikwijdte naar voren iets minder.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de werkwijze bij het afzagen van de vorkbuis waar de ster etc. al in zit.
Bij mij moeten er ook nog enkele tussenuit, en ik weet niet of ik dit zelf zou kunnen. (doe het onderhoud zelf, alleen wielen natrekken laat ik over aan de lbs)
Anyone?
Bij mij moeten er ook nog enkele tussenuit, en ik weet niet of ik dit zelf zou kunnen. (doe het onderhoud zelf, alleen wielen natrekken laat ik over aan de lbs)
Anyone?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Boutjes van de stuurpen losdraaien en dan de dop verwijderen,waarschijnlijk zit deze geklemd door de spanning van de stuurpen op de vorkpijp (fsa dop ?)
Groetjes