Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen met gells

woutre
Forum-lid

woutre 12 jun 2007 04:18

Gebruik gells van de kruidvat, deze liggen regelmatig voor 50% in de schappen (normaal €2). Ze smaken wel mierzoet, vooral de mintsmaak. Die vind ik rededelijk smerig, maar de cola vind ik wel aardig smaken. De gelletjes bevatten 53 gram koolhydraten in de 80 gram verpakking en er zitten 212kcal in.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 jun 2007 13:19

Ik heb ook die van t Kruidvat:

Sportvital Quick Energy
Ik kocht er laatst 10 (cola) en betaalde zelfs maar E 0,75 per stuk. 53 gram KH per zakje, hersluitbaar, niet over zoet en plakkerig, geen maagproblemen.

Oh ja, ik heb begrepen dat ze in Belgie bij de ALDI ook energiegelletjes verkopen, weet iemand daar meer van???
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

galibier
Forum-lid

galibier 21 jun 2007 01:02

@ scepticus

Lees, wat Aldi gels betreft, eens 4 posts terug. Maar het was een tijdelijke actie heb ik begrepen. En nu zijn ze overal op. Blij dat ik mijn voorraad tijdig had ingeslagen. Volgens mij doen ze die actie volgend jaar over. Recovery repen vind je nog wel, maar zelfs bij de Aldi zijn dat dure spullen die je door andere producten kan vervangen. Chocolademelk, soyamelk, tonijn in blik, hardgekookt ei, banaan, tomaat met zout, chocoladebroodjes... dat durf ik allemaal binnenspelen na een lange tocht.

pjotr
Forum-lid

pjotr 22 jun 2007 00:51

+1 voor 3 Action. Die krijgen we altijd van de ploeg voor klassiekers. Ik had hetzelfde probleem vooral met heet weer dat ik eten moeilijk wegkrijg. De gels van 3 Action zijn niet zo heel zoet en daarom juist goed voor warm weer.

Echte aanraders!
Anti-Spacers!

fmoser
Forum-lid

fmoser 02 jul 2007 18:13

Maxim gelletjes zijn nog wel redelijk te pruimen, alsof je gewoon een hap jam, zonder klonten, neemt. Maar die isostar zou ik never aan beginnen. Ik had pas zo'n isostar met appelsmaak, maar na 1 voorzichtige kennismaking vloog de rest met een hoge boog de Ambleve in. Zitten ook nog allemaal stukken in, gatverdamme.
Cazzo!

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 02 jul 2007 22:27

Tot vorig seizoen kreeg ik EAS. Spul beviel me prima, ook de gells. Daarvoor Extran/maxim, vond dat zelf eigenlijk wat minder.

vip32
Forum-lid

vip32 12 jul 2007 15:18

jaja die isostar met appel, te ranzig. dat die nog bestaat zeg.
zelf ga ik nooit van huis zonder powerbar gels (Green Apple+Koffeine), als niet koffie drinker geeft dit een leuke boost.

premiumclassic
Forum-lid

premiumclassic 14 jul 2007 23:53

Ik lees hier maar weinig over de 'Belgische' merken van sportvoeding; maximize, performance... Van performance is geweten dat er veel 'troep' in de voeding zit, maar desondanks vind ik de energizer + en de energels zeer goed binnen te krijgen. Maximize is dan weer uitblinker in het zorgvuldig selecteren van ingrediënten wat van dit voedsel echte topkwaliteit maakt. De maximize-gels zijn qua prijs/kwaliteit aan te raden, orange of cola. Zelf vind ik ze wel wat minder qua smaak... Born final loopt ook lekker binnen naar mijn mening en heeft een vrij neutrale, wat cola-achtige smaak.
aint no mountain high enough

Plaats reactie