Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ORBEA of NIET?? Vosfietsen of NIET?

evers
Forum-lid

evers 15 jul 2007 17:04

zo iemand gun je jou geld toch niet eens. Voor mij is de brutaliteit en onkunde genoeg reden om daar niet te kopen.
Train ze!

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 15 jul 2007 20:36

Evers schreef:zo iemand gun je jou geld toch niet eens. Voor mij is de brutaliteit en onkunde genoeg reden om daar niet te kopen.
Jij misschien niet, maar ik ken verschillende mensen die daar anders over denken en daar prima geslaagd zijn. Voor advies hoef je er misschien niet te wezen, maar als je goedkoop aan je materiaal wil komen ben je aan een prima adres.

mspoon
Forum-lid

mspoon 15 jul 2007 22:15

ik heb ook een fiets gekocht bij de vos, mijn eerste indruk was wat een hoop fietsen op een kluitje, rommelig en wat een drukte.
mijn gedachte is dan die man doet goed zaken maar qua winkel uitstraling zou ik het zelf anders aan pakken maar dat is persoonlijk.
na een half uur te hebben rond gelopen kwam er een verkoper naar me toe waarvan ik al dacht die heeft nog nooit op een racefiets gezeten, maar na enkele vragen die ik had gesteld over de verschillende fietsen die hij had staan kwam de eigenaar het gesprek overnemen en heeft me naar mijn mening alle vragen die ik had na redelijkheid beantwoord.
ik ben naar huis gegaan alles op een rijtje gezet betreft prijs en wat ik van hun evt kan verwachten qua service volgens het eerder gevoerde gesprek. ik heb telefonisch verschillende andere rijwielhandelaren gesproken over wat een goede fiets voor mij zou kunnen zijn en betreft de garantie van de verschillende merken fietsen. voor de tweede keer terug naar de vos, nog een keer vragen stellen, want je koopt natuurlijk niet zomaar een dure fiets omdat 1 fietsenverkoper dat zegt. toen werd ook het een en ander duidelijk.
Die man is gewoon een zakenman die zelf ook graag fietst en niet het volle pond hoeft te hebben voor een racefiets zoals menig ander rijwielhandelaar. 35 racefietsen verkopen op een vrijdagavond, de kick krijgen als hij de goedkoopste van nederand is betreft alles. de chaotische winkel is gewoon ruimte tekort. nu de service nog, die vraag kon ik voor mijn zelf nog niet beantwoorden, dat zal misschien later moeten blijken. knoop door gehakt en het werd een Orbea Orca TDI, normaal 5999,- bij de vos 4300,- met mavic ksyrium sl wielen. het zou 3 weken duren, maar met 10 dagen kreeg ik al een belletje dat ie binnen was. gelijk opgehaald natuurlijk en fietsen maar, na 2 weken voor de eerste keer schoonmaken, bleek dat op mijn remhandel een kleine beschadiging in het carbon zat een soort open gesprongen blaasje. shit, ik bellen met de vos, kon gelijk langskomen, het werd meteen vervangen. Kortom een tot nu toe zeer tevreden vos klant.
Orbea Orca, What Else?

berger1985
Forum-lid

berger1985 16 jul 2007 17:48

Vos is erg goedkoop. Afgelopen zaterdag bijna een Pinarello F 4:13 gekocht, maar de eigenaar gaf me een erg slecht gevoel. Het kosste me zelfs moeite om de fiets aan te raken, hij had weinig trek om hem achter het slot vandaan te halen, alleen als ik hem zou kopen... Een stukje rijden is daar helemaal uit den boze, al kan ik dat nog wel begrijpen in zo'n grote (ongeorganiseerde) zaak. Verder zat de eigenaar de hele tijd maar over zijn concurrenten (Math Salden) te praten, dat hij alles beter levert en goedkoper is enz...

Kortom: als je goedkoop aan je spullen wil komen en vriendelijkheid/service/deskundigheid je niet veel uitmaakt kan je daar kopen, maar ik gun hem in elk geval mijn geld niet!

rabbit
Forum-lid

rabbit 07 sep 2007 22:57

Bij Vos moet je inderdaad niet zijn voor deskundig advies en technische info maar ik heb daar een Orca 2007 volledig Ultegra afgemonteerd gekocht voor € 3000 en die prijs heb ik nog nergens gezien.
Daarnaast wat op zich wel grappig was is dat toen ik twijfelde tussen 2 sets wielen en de eigenaar letterlijk zei daar heb ik geen verstand van hij vroeg of ik even wilde wachten ,ondertussen belde hij een groothandel en gaf mij de telefoon zodat ik kon gaan discussieren met de groothandel over welke wielset !

Daarnaast kocht ik Keo Carbon pedalen waren eerst 119,95 bij Vos ik zei bij Salden 85 en kreeg ze toen voor 80 .

Ik heb geen aandelen in Vos maar als je weet wat je wilt hebben dan krijg je het daar zeer goedkoop.

Rabbit

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 13 sep 2007 16:49

Mensen,

Hierbij neem ik m'n woorden terug wat Vos Fietsen betreft.
Ik wil er verder niks meer overzeggen alleen dat ik het helemaal mis had.
@#$%^&**!!

Maurice
Niets is wat het lijkt..

sharkman
Forum-lid

sharkman 13 sep 2007 17:40

geen idee wat je gezegd hebt (linkje kan handig zijn) maar gezien de grote hoeveelheid leestekens zal het niet echt positief zijn geweest.

Groet Robert

mspoon
Forum-lid

mspoon 13 sep 2007 19:00

Hij heeft waarschijnlijk net als zoveel anderen te veel betaald voor zijn fiets of onderdelen bij de lokale goede FM, dat komt misschien omdat menig forum moderator of andere belang hebbende op dit forum de vos in een verkeerd daglicht wil zetten om op die manier werk naar hun zelf toe te schuiven.
Orbea Orca, What Else?

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 13 sep 2007 19:27

mspoon schreef:Hij heeft waarschijnlijk net als zoveel anderen te veel betaald voor zijn fiets of onderdelen bij de lokale goede FM, dat komt misschien omdat menig forum moderator of andere belang hebbende op dit forum de vos in een verkeerd daglicht wil zetten om op die manier werk naar hun zelf toe te schuiven.

Ben bij die winkel binnen geweest en voelde me in die opdringerige sfeer totaal niet op mijn gemak. Een ieder die enig verstand van fietstechniek heeft ziet in dat er daar een stel prutsers rondlopen.

Dat de Vos in een kwaad daglicht wordt gesteld heeft puur met hun verkooptechniek, service en gladde praatjes te maken. Nee sorry, heb geen aandelen in een andere fietsenzaak.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2007 19:34

@Mspoon, je bent wel erg halsstarrig he? Doe eens op 't prikpagina een zoekopdracht naar Vosbikes. Was daar ook weer eens een topic over deze geweldige tent, heb je meteen een lijst met ontevreden mensen die voor nop 200 km rijden en dat soort dingen. Bellen ze Vos van te voren op en is 't antwoord, "ja hoor meneer dat hebben wij staan" en dezelfde dag nog staat 't er helemaal niet... rare klantenservice. Beter je spullen op 't internet bestellen dan bij een toko die dit soort fratsen uithaalt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 13 sep 2007 21:35

Het is hier al meer gezegd, als je zelf erg handig bent en weet wat je wil, kan je daar lijkt mij gewoon erg goedkoop een frame kopen. Inpakken en wegwezen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 13 sep 2007 21:58

Amclassic-fan schreef:@Mspoon, je bent wel erg halsstarrig he? Doe eens op 't prikpagina een zoekopdracht naar Vosbikes. Was daar ook weer eens een topic over deze geweldige tent, heb je meteen een lijst met ontevreden mensen die voor nop 200 km rijden en dat soort dingen. Bellen ze Vos van te voren op en is 't antwoord, "ja hoor meneer dat hebben wij staan" en dezelfde dag nog staat 't er helemaal niet... rare klantenservice. Beter je spullen op 't internet bestellen dan bij een toko die dit soort fratsen uithaalt.

Is het nou zo moeilijk om te accepteren dat iemand een andere mening is toegedaan. Mspoon heeft geen slechte ervaring en wil dat graag even kwijt. Brengt een beetje balans in de discussie over Vos. Soit!
stupidity is it\'s own reward

Plaats reactie