L\'Eroica 2011
-
- Forum-lid
[quote="PinaG"]nemen jullie je stalen rossen dan mee in het vliegtuig, bij zo'n hit & run vluggertje?[/quote]
Wellicht rijd ik toch even met de auto heen en weer. De rest van het gezin heeft wat minder tijd en gaat vliegen. Het voordeel ter plekke is dat je een auto tot je beschikking hebt. We overnachten namelijk op een kilometer of 18 buiten Gaiole.
Wellicht rijd ik toch even met de auto heen en weer. De rest van het gezin heeft wat minder tijd en gaat vliegen. Het voordeel ter plekke is dat je een auto tot je beschikking hebt. We overnachten namelijk op een kilometer of 18 buiten Gaiole.
Ik mag hier nu ook posten
Ingeschreven voor de 75km, onderdak (Grazie Ciclista!) meer dan goed voorelkaar en inmiddels de vlucht ook geboekt.
Nu nog even afwachten wat voor fiets Hans voor mij in petto heeft maar ook dat zal wel goed komen. Leuk!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Nu nog even afwachten wat voor fiets Hans voor mij in petto heeft maar ook dat zal wel goed komen. Leuk!
[quote="snELS"]Ik mag hier nu ook posten
Ingeschreven voor de 75km, onderdak (Grazie Ciclista!) meer dan goed voorelkaar en inmiddels de vlucht ook geboekt.
Nu nog even afwachten wat voor fiets Hans voor mij in petto heeft maar ook dat zal wel goed komen. Leuk![/quote]
Hoi Els,
leuke vent heb je,hij zorgt altijd voor verrassingen:p:p.Ik ben ook benieuwd op wat voor stalen ros jij aan dit evenement mag meedoen:)
Alvast feul plezier met de voorbereiding en ook het grote???????,kun je nog wel slapen!!???
gr van de n.......s:p:D
Nu nog even afwachten wat voor fiets Hans voor mij in petto heeft maar ook dat zal wel goed komen. Leuk![/quote]
Hoi Els,
leuke vent heb je,hij zorgt altijd voor verrassingen:p:p.Ik ben ook benieuwd op wat voor stalen ros jij aan dit evenement mag meedoen:)
Alvast feul plezier met de voorbereiding en ook het grote???????,kun je nog wel slapen!!???
gr van de n.......s:p:D
-
- Forum-lid
[quote="Bottecchia"]
Daarbij heb ik ook twee mooie shirts én heb ik inmiddels als extra attribuut een mooi petje gevonden. Alsof dat nog niet genoeg is kan ik ook nog eens uitstekend uit de voeten met de fiets.
[/quote]
Heb je dat prachtige routebordje van iemand gekregen of "geleend"?
Daarbij heb ik ook twee mooie shirts én heb ik inmiddels als extra attribuut een mooi petje gevonden. Alsof dat nog niet genoeg is kan ik ook nog eens uitstekend uit de voeten met de fiets.
[/quote]
Heb je dat prachtige routebordje van iemand gekregen of "geleend"?
[quote="snELS"] onderdak (Grazie Ciclista!) meer dan goed voorelkaar en inmiddels de vlucht ook geboekt.[/quote]
misschien verklap ik het adres van mijn favoriete restaurant ook nog wel, dat is te bereiken via een mooie strada bianca.
misschien verklap ik het adres van mijn favoriete restaurant ook nog wel, dat is te bereiken via een mooie strada bianca.
de 205 hoop ik mee te mogen doen, gisteravond ingeschreven...
ik zoek een kaartje met hoogteverschillen van deze route, moet nog even bedenken met welk oud spul ik een modern(achtig) beentempo kan handhaven. er zitten toch pittige klimmetjes in heb ik gehoord
ik zoek een kaartje met hoogteverschillen van deze route, moet nog even bedenken met welk oud spul ik een modern(achtig) beentempo kan handhaven. er zitten toch pittige klimmetjes in heb ik gehoord
Klimmetjes zijn i.d.d. pittig (m.n. de Montalcino en Monte st. Marie), stijgingspercentages van 15% komen regelmatig voor. Niet zo zeer de lengte maakt het zwaar, maar vooral de combinatie van onverhard wegdek en oude fietstechniek. Op de Stade Bianche moet je zittend klimmen om druk te houden op je achterwiel. De afdalingen daarentegen gaan het best als op een mountainbike (staand op de pedalen met het zwaartepunt achter je zadel). Dit vergt het uiterste van concentratie waardoor de vermoeidheid toeslaat.
Veel oude crankstellen gaan met kettingbladen niet kleiner dan 41T, achter heb je als gemiddelde wielertourist dan toch wel een 27 of 28T nodig. Verder 25 mm bandjes, goede rem-blokjes en -kabels en dan kom je een heel eind.
Veel oude crankstellen gaan met kettingbladen niet kleiner dan 41T, achter heb je als gemiddelde wielertourist dan toch wel een 27 of 28T nodig. Verder 25 mm bandjes, goede rem-blokjes en -kabels en dan kom je een heel eind.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
[quote="ciclista"][quote="snELS"] onderdak (Grazie Ciclista!) meer dan goed voorelkaar en inmiddels de vlucht ook geboekt.[/quote]
[/quote]
Dat zou mooi zijn! Ingmar heeft aan Hans ook al het e.e.a. doorgemaild maar ik heb nu al het gevoel dat we daar nog wel eens terug gaan komen![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
[/quote]
Dat zou mooi zijn! Ingmar heeft aan Hans ook al het e.e.a. doorgemaild maar ik heb nu al het gevoel dat we daar nog wel eens terug gaan komen
-
- Forum-lid
Vorig jaar mei was ik in Rome en heb ik een bezoek aan een sinds 1957 bestaande fietswinkel gebracht, Liberati Sport. Aardige lui en met een leuk fietsshirt weer naar huis gegaan. In hun shirt heb ik Parijs-Roubaix gereden.
Op zoek naar een leuk wielershirt voor mijn vrouw voor de Retro Ronde en l'Eroica kwam ik op Ebay een oud Cicli Liberati Roma shirt in mijn maat tegen. Gekocht natuurlijk en ook voor mijn vrouw nog een prima shirt gevonden uit de jaren 70. Ook dit jaar ben ik in mei in Rome en zal ik ze dit shirt maar eens laten zien.
De kleding voor l'Eroica is al in orde, nu de fietsen nog!
![Afbeelding](http://img145.imageshack.us/img145/9264/romeii2010147.jpg)
![Afbeelding](http://img593.imageshack.us/img593/9166/cb6hu0gb2kkgrhqeokpie0u.jpg)
Op zoek naar een leuk wielershirt voor mijn vrouw voor de Retro Ronde en l'Eroica kwam ik op Ebay een oud Cicli Liberati Roma shirt in mijn maat tegen. Gekocht natuurlijk en ook voor mijn vrouw nog een prima shirt gevonden uit de jaren 70. Ook dit jaar ben ik in mei in Rome en zal ik ze dit shirt maar eens laten zien.
De kleding voor l'Eroica is al in orde, nu de fietsen nog!
![Afbeelding](http://img145.imageshack.us/img145/9264/romeii2010147.jpg)
![Afbeelding](http://img593.imageshack.us/img593/9166/cb6hu0gb2kkgrhqeokpie0u.jpg)
[quote="BianchiSL3"]Op zoek naar een leuk wielershirt voor mijn vrouw voor de Retro Ronde en l'Eroica kwam ik op Ebay een oud Cicli Liberati Roma shirt in mijn maat tegen. Gekocht natuurlijk en ook voor mijn vrouw nog een prima shirt gevonden uit de jaren 70. Ook dit jaar ben ik in mei in Rome en zal ik ze dit shirt maar eens laten zien.
[/quote]
Waar vind jij die spullen eigenlijk? Ik zoek nog wat voor de Retro Ronde, bij voorkeur Gios, maar tot op heden zonder succes.
[/quote]
Waar vind jij die spullen eigenlijk? Ik zoek nog wat voor de Retro Ronde, bij voorkeur Gios, maar tot op heden zonder succes.
-
- Forum-lid
Veel zoeken op Ebay en Marktplaats. Geduld is een schone zaak maar als je voldoende tijd hebt kom je zeker iets tegen.
EDIT:
http://cgi.ebay.com/BROOKLYN-CHEWING-GU ... 4cf4a14900
EDIT:
http://cgi.ebay.com/BROOKLYN-CHEWING-GU ... 4cf4a14900