pro2race of gp4000?
Quoten: Origineel geplaatst door Robert2 op 04 Juni 2007
Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 04 Juni 2007
In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
'staan bekend', je hebt ze zelf gebruikt, ben je het er mee eens? Zijn ze slecht op nat wegdek?
Ik heb alleen maar ervaring met prorace en later pro2race. Nu fiets ik niet graag in de regen...ik kruip dan al snel op de Tacx of gun mezelf een dagje rust (Ik ben bovendien een schijterd voor de regen(=gladheid) Op de fiets en op de motor zit ik dan met samengeknepen billen te rijden en dat komt de wegligging/je weggedrag niet ten goede. Maargoed 1x een fikse onverwachte slipper gemaakt op nat wegdek met de Michelins voorderest heb ik de minder grip in regen verhalen alleen van horen zeggen. Ik fiets nu 3 jaar zo'n 6000 km/jr en heb 1 lekke band per jaar. Als laatste pro2race (rood)nog even gewogen op een gewoon keuken weegschaaltje:221 gram
Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 04 Juni 2007
In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
'staan bekend', je hebt ze zelf gebruikt, ben je het er mee eens? Zijn ze slecht op nat wegdek?
Ik heb alleen maar ervaring met prorace en later pro2race. Nu fiets ik niet graag in de regen...ik kruip dan al snel op de Tacx of gun mezelf een dagje rust (Ik ben bovendien een schijterd voor de regen(=gladheid) Op de fiets en op de motor zit ik dan met samengeknepen billen te rijden en dat komt de wegligging/je weggedrag niet ten goede. Maargoed 1x een fikse onverwachte slipper gemaakt op nat wegdek met de Michelins voorderest heb ik de minder grip in regen verhalen alleen van horen zeggen. Ik fiets nu 3 jaar zo'n 6000 km/jr en heb 1 lekke band per jaar. Als laatste pro2race (rood)nog even gewogen op een gewoon keuken weegschaaltje:221 gram
Ik ben vanmiddag naar van eyck geweest en daar heb ik voor 43,90 2 michelin pro2race banden gehaalt.
Omdat ik nog steeds niet kon kiezen heb ik daar aan de verkoper gevraagd wat de beste banden waren om mee te koersen. Volgens hem waren pro2racen beter dus toen heb ik daarvoor gekozen.
Groeten Robert
Omdat ik nog steeds niet kon kiezen heb ik daar aan de verkoper gevraagd wat de beste banden waren om mee te koersen. Volgens hem waren pro2racen beter dus toen heb ik daarvoor gekozen.
Groeten Robert
Ik heb zelf de gp4000, ben er zeer tevreden over. Kheb er 27€ stuk voor betaald in gewone fietsenwinkel, nu dat ik van eyck heb leren kennen ga ik int vervolg daar toch :p kortom, tis zeker de prijs waard.Met pro2race heb ik momenteel geen ervaring.
Grtz
Grtz
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik heb ook goede ervaringen met de GP4000. Ook in de regen blijven ze een goede grip behouden. Zeker in vergelijking met mijn vorige banden. Dat waren Vitoria Rubino's. Ik heb met zowel mijn conti's als met de Vittoria's in regen en hagel weer gereden en met de conti's heb ik altijd nog grip zat en met de vittoria's ging ik bijna altijd onderuit als er een scherpe bocht aankwam. Ok, De Rubino's zijn trainingsbanden en de GP4000 nu niet direct, maar toch. Ik ben er zeer teverden van.
Excuse me while I kiss the sky
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Na wat harde banden ben ik overgestapt naar Michelin. Eerst Meganium (wordt niet meer gemaakt geloof ik), nooit lek (ca. 5000 km). Toen naar Pro race, tegenwoordig Pro2race. Bevallen erg goed, levensduur minstens 5000 km, ik denk nog wat meer zelfs maar zo precies houd ik dat niet bij. Alleen bij door glasscherf ooit eentje eerder weg moeten gooien. Geeft een veilig gevoel, goed doseerbaar vind ik, als je bij nat weer moet remmen. Ik heb mijn voorwiel al een paar keer voelen schuiven bij hard remmen, zonder dat de fiets ineens onderuit slaat. Het geeft wel kippenvel, maar het feit dat je niet op je plaat gaat maakt veel goed. Maar tempo aanpassen is altijd beter natuurlijk, dan hoef je niet zo hard te remmen. Ik rijd met niets anders meer (als toerrijder).
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ronner schreef: Nu ben ik toe aan nieuwe banden. Omdat ik eigenlijk hele zwarte banden wil zat ik te denken aan de gp4000s. Heeft deze band een beetje dezelfde eigenschappen als de pro2race?
Als Michelin eens echt zwarte PR2´s zou maken zou dat best klanten schelen....
Less is bore
Maak hier niet zo'n punt van. Beide banden komen heel goed uit de test in de laatste editie van het Duitse blad tour. De 4000 S nog ietsje beter dan de pro2 overigens. De versie zonder de S was geloof ik in een vorige test gewoon vergelijkbaar. Kortom beide prima banden en goed lekbestendig.
Ik heb vandaag uit voorzorg mijn GP4000 vervangen. Volgens mij is een noodstop - remmen met blokkerend wiel - daar de oorzaak van. Op 1 plek komt het kanvas door het loopvlak en is het rubber over een stuk van 5cm behoorlijk vermagerd, terwijl verder de 'slijtindicatoren' nog zichtbaar zijn.
Wel veel plezier met deze banden, maar vanaf nu wordt nergens meer voor geremd!!!!
Wel veel plezier met deze banden, maar vanaf nu wordt nergens meer voor geremd!!!!
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Gbrand schreef:Ik heb vandaag uit voorzorg mijn GP4000 vervangen. Volgens mij is een noodstop - remmen met blokkerend wiel - daar de oorzaak van. Op 1 plek komt het kanvas door het loopvlak en is het rubber over een stuk van 5cm behoorlijk vermagerd, terwijl verder de 'slijtindicatoren' nog zichtbaar zijn.
Wel veel plezier met deze banden, maar vanaf nu wordt nergens meer voor geremd!!!!
Hoop niet dat ik voor jou wielen kom!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik rij ook met de GP4000, naar volle tevredenheid. Ze rollen lekker licht, zelfs met mijn 95 kilo en 8 bar. Geen enkel moment heb ik grip verloren en de lekbestendigheid is prima in orde. Laatst viste ik nog een scherf glas van een millimeter of 3 uit mijn band maar lek gaan? Ho maar! Zelf vind ik een groot voordeel van de GP4000 dat ik een bandje kan wisselen zonder bandenlichter (ik wissel voor en achter regelmatig) mits de binnenband echt goed leeg is. Dus ook bij een lekke band zal dat wel lukken.
De Michelin Pro2Race vind ik zelf een minder prettige band. Stug bij het monteren en veel lekke banden (toen nog 100 kilo en 8 bar) Het aantal lekke banden in de eerste 1000 kilometer bleef bij 8 steken en de oorzaak was geen kapot velglint of een beknelde binnenband. Alle 8 de lekke banden werden veroorzaakt door binnendringen van buitenaf.
Vroeger (12 jaar geleden) reed ik alleen maar op Conti, er was geen twijfel over mogelijk, deze bandjes reden het meest perfect. Na 12 jaar niet gefietst te hebben kreeg ik het vertrouwde gevoel van vroeger gelijk weer terug toen ik mijn eerste Conti's GP4000 monteerde.
De Michelin Pro2Race vind ik zelf een minder prettige band. Stug bij het monteren en veel lekke banden (toen nog 100 kilo en 8 bar) Het aantal lekke banden in de eerste 1000 kilometer bleef bij 8 steken en de oorzaak was geen kapot velglint of een beknelde binnenband. Alle 8 de lekke banden werden veroorzaakt door binnendringen van buitenaf.
Vroeger (12 jaar geleden) reed ik alleen maar op Conti, er was geen twijfel over mogelijk, deze bandjes reden het meest perfect. Na 12 jaar niet gefietst te hebben kreeg ik het vertrouwde gevoel van vroeger gelijk weer terug toen ik mijn eerste Conti's GP4000 monteerde.