carbon poetsen ?
Ik gebruik de wax in spuitbussen van cyclon.
Nog nooit zo een goed spul gehad, men fiets blinkt steeds weer als een spiegeltje en de lak is ongelooflijk glad.
Ik denk dat dit zelfs de luchtweerstand ten goede komt!
Nog nooit zo een goed spul gehad, men fiets blinkt steeds weer als een spiegeltje en de lak is ongelooflijk glad.
Ik denk dat dit zelfs de luchtweerstand ten goede komt!
-
- Forum-lid
Ik ben soms al blij als ik 2 uurtjes 's avonds kan fietsen. Om haar daarna nog helemaal schoon te maken gaat me iets te ver. In het weekend is het een ander verhaal. Dan maak ik haar netjes met wat water en dreft schoon.
wat ik gebruik is Cocpitspray van het Kruitvat, werkt super, en je frame gaat er mooi van glimmen. Voorheen had ik een Bianchi 928 mat carbon met of een baggerslechte blanke lak, of geen ( ik weet niet precies maar de Luna's van die tijd hadden hetzelfde probleem) en die kreeg je met een doek gewoon niet mooi schoon, maar met cockpitspray wel gewoon. Dat gebruik ik bij iedere poetsbeurt en dan om de week oid een sopje... je krijg er btw ook mooi je witte carbon stuurlintjes mee schoon enzo, rubbers van je schifters gaan weer mooi glimmen zonder dat het glad word zoals bij teflonspray. Heb zelfs voorheen me carbon zadel ermee schoon gemaakt, en nu me witte Aspide.
Ik poets mijn fiets ook na elke rit. Bij droog weer duurt dit hooguit 10 min. Bij nat weer mag je hier 20 min. voor rekenen. Voordeel bij mij is dat ik van deze klus geniet. En als ik dan de dag erna terug op een glimmende fiets stap krult mijn neus van fierheid. In de was zetten doe ik om de twee maanden met de wax waar ik ook m'n auto mee vertroetel. De carbon onderdelen krijgen dezelfde waxbehadeling als de rest van de fiets, dus........Zo blijft alles in showroom staat en zijn we beiden tevreden.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)