Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Mei 2007
Ratio: een full carbon is lichter en mooier, maar dan moet ik ook elke keer remblokken wisselen. En als je full carbon koopt moet je eigenlijk met tubes gaan rijden. En daar heb ik nog wat huiver voor...
Goh , daar twijfel ik nu ook over , of beter gezegd tussen. Ik wil het liefs een lichte set wielen. Het worden of een handgespaakte set met M5 naven en alexrims ( Totaal ca 1250 gram) of een set Hyperons , daar ik dit nog steeds een van de mooiste set wielen vind.
Echter om met tubes te gaan rijden weerhoud me nog een beetje , alleen moet ik misschien maar de knoop doorhakken. Hyperon met banden wil ik niet vanwegen het gewicht , kan ik net zo goed Neutron Ultra nemen , is maar 70 gram zwaarder.
Maar goed succes met je zoektocht.
C 38 A-C (=clincher, draadvelg carbon met alu remgedeelte, ERD maat 565 mm): 510 gram, 195,- Euro.... Dit is de velg die M5 verkoopt , niet echt licht , wel redelijk goedkoop , en met een set M5 naven en Sapim spaken een grammetje of 1550 net zo zwaar als je Eurus wielen.
Grtz Rene
Welke alu-carbon velgen
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Mei 2007
Ik wil alu carbon om een emotionele-rationele reden.
Emotie: ik vind het gewoon mooi staan op mijn fiets. Geloof niet dat het heel veel verschil maakt ten opzicht van bijv. mijn Eurus wielset.
Ratio: een full carbon is lichter en mooier, maar dan moet ik ook elke keer remblokken wisselen. En als je full carbon koopt moet je eigenlijk met tubes gaan rijden. En daar heb ik nog wat huiver voor...
Hoi,
Een paar jaren geleden stond ik ook voor een gelijkaardig dilemma. Ik wou carbonvelgen, kende van tubes ook alleen maar wat ik her en der had gelezen. Had ook een setje Eurus waar ik best tevreden mee was maar het moest sneller kunnen....
Na veel wikken en wegen voor Corima gegaan, tubes uiteraard. Wat merk ik nu? De Eurus zijn vervangen door Eurus Carbon maar ik rij er niet meer mee. De Corimas zijn vervangen door Boras en daar rij ik dus steeds mee.
Verder denk ik erover na om een laag tube voorwiel aan te schaffen, Hyperon of iets dergelijks voor als er echt te veel wind staat. De Eurusjes zullen dan ook maar de deur uit moeten. Van de keuze om voor tubes te gaan heb ik nog geen seconde spijt gehad, het is een wereld van verschil.
Ieder zijn ding maar van tubes moet je echt geen angst hebben. Mits wat handigheid en oefening vind ik het ondertussen heel wat makkelijker wisselen dan een draadband en duurder is het niet.
Ciao,
Ik wil alu carbon om een emotionele-rationele reden.
Emotie: ik vind het gewoon mooi staan op mijn fiets. Geloof niet dat het heel veel verschil maakt ten opzicht van bijv. mijn Eurus wielset.
Ratio: een full carbon is lichter en mooier, maar dan moet ik ook elke keer remblokken wisselen. En als je full carbon koopt moet je eigenlijk met tubes gaan rijden. En daar heb ik nog wat huiver voor...
Hoi,
Een paar jaren geleden stond ik ook voor een gelijkaardig dilemma. Ik wou carbonvelgen, kende van tubes ook alleen maar wat ik her en der had gelezen. Had ook een setje Eurus waar ik best tevreden mee was maar het moest sneller kunnen....
Na veel wikken en wegen voor Corima gegaan, tubes uiteraard. Wat merk ik nu? De Eurus zijn vervangen door Eurus Carbon maar ik rij er niet meer mee. De Corimas zijn vervangen door Boras en daar rij ik dus steeds mee.
Verder denk ik erover na om een laag tube voorwiel aan te schaffen, Hyperon of iets dergelijks voor als er echt te veel wind staat. De Eurusjes zullen dan ook maar de deur uit moeten. Van de keuze om voor tubes te gaan heb ik nog geen seconde spijt gehad, het is een wereld van verschil.
Ieder zijn ding maar van tubes moet je echt geen angst hebben. Mits wat handigheid en oefening vind ik het ondertussen heel wat makkelijker wisselen dan een draadband en duurder is het niet.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
anno schreef:volgens mij kan je bij http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi142 ... goryId=182 24 gaats DTs halen. Tune en bv corima kan je ook wel met minder gaten krijgen.
Daniel: Mag ik vragen waarom je een alu-carbon velg wilt? Ik heb er namelijk zelf slechte verhalen over gelezen op dit forum. Ik heb namelijk, mits de kwaliteit goed is, aan alu-carbon velgen ook een ideale optie!
Maar wat heb je nu gedaan met je wielen want ik zit met het zelfde probleem??
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
offtopic : Hallo fdgrove,
Ik twijfel nu ook om wel of niet voor carbon wielen te gaan. Ik wil ze ook gaan gebruiken als ik alleen fiets, dus niet alleen voor wedstrijden (dat kan ik nu nl door blessure ook niet). Maar is dan verstandig om carbon wielen te nemen en gebruiken voor training? En dezelfde vraag voor tubes..?
Ontopic : Nelis : Hoe bedoel je, wat ik heb gedaan met welke wielen??
Ik twijfel nu ook om wel of niet voor carbon wielen te gaan. Ik wil ze ook gaan gebruiken als ik alleen fiets, dus niet alleen voor wedstrijden (dat kan ik nu nl door blessure ook niet). Maar is dan verstandig om carbon wielen te nemen en gebruiken voor training? En dezelfde vraag voor tubes..?
Ontopic : Nelis : Hoe bedoel je, wat ik heb gedaan met welke wielen??
anno schreef:offtopic : Hallo fdgrove,
Ik twijfel nu ook om wel of niet voor carbon wielen te gaan. Ik wil ze ook gaan gebruiken als ik alleen fiets, dus niet alleen voor wedstrijden (dat kan ik nu nl door blessure ook niet). Maar is dan verstandig om carbon wielen te nemen en gebruiken voor training? En dezelfde vraag voor tubes..?
Ontopic : Nelis : Hoe bedoel je, wat ik heb gedaan met welke wielen??
Sorry deze vraag is eigelijk bedoeld voor Daniel1975
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40035
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nelis, ik heb nog niks gedaan, maar waarschijnlijk zal ik kiezen voor full carbon velgen.
FFWD zal op korte termijn met DT naven komen, dat is dan een serieuze optie voor mij.
FFWD zal op korte termijn met DT naven komen, dat is dan een serieuze optie voor mij.
Less is bore