Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ernie Frieke BikeBoosting

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 25 jun 2010 23:47

Ernie is in mijn ogen 1 van de beste wielenbouwers van nederland.
Ik ken Ernie al heel lang en een klein beetje wereldvreemd is ie wel maar een toffe gast ook als je hem iets beter kent.
Absoluut een vakman die van mij en ik bouw zelf ook wielen ( maar hij is echt wel veel beter) een dikke 10 krijgt.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

wiener
Forum-lid

wiener 26 jun 2010 13:32

Ernie is een echte vakman. Ik vind alleen zijn (after)-service iets minder sterk.

En op prijs gebied is hij ook niet goedkoop, maar daartegen spaakt hij wel heel goed je wielen.
ride 4 fun

madhill
Forum-lid

madhill 26 jun 2010 13:48

Leo VL schreef:Ik heb bij Ernie een setje mtb wielen laten spaken. De wielen lopen superstrak alleen wat problemen gehad met het achterwiel lager. Dit is op zich wel ok opgelost door hem. Je kunt wel een aparte wielset samenstellen voor acceptabele prijzen.
Waar ik mij wel een beetje aan stoor is zijn ietwat gebrekkige manier van communiceren

Communicatie bij Zoran is ook moeilijk. Dat gaat het best in Engels bij hem.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

emmo
Forum-lid

emmo 06 sep 2010 23:43

vorgie week een setje wielen laten bouwen,

eigen chrisking classic racenaven(laten reviseren en onder garantie een nieuwe huis voor de achternaaf gekregen)
dt velgen 465 en comp.spaken
nieuwe kcnc snelspanners erbij gekocht

duurde even ivm de garantie afhandeling van chrisking maar ernie heeft vakwerk geleverd.

wielen zijn superstrak

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 sep 2010 11:10

Bouwen kan ie zeker, materiaalkeuze kun je over discussieren en aftersales..... (dus gewoon wat hierboven ook al stond).
Voor wat gewonere wielen zou ik naar zoran gaan, voor complexere combinaties naar Ernie (overigens wordt het voor wielbouwers een lastig verhaal als je bijv. een campa Neutron wiel wil overtreffen en wordt handgebouwd al snel een niche produkt)

Plaats reactie