Hoi,
Zou je niet beter terug met een vierkant asje rijden?
(Zoals ik!)
Dat gezegd, de keuze van de fabrikant voor zus of zulk lager is onderhevig aan tal van factoren.
Op de keeper beschouwd kan je echt niet stellen dat ze bij Campa niet weten wat ze doen of bewust voor rare standaarden gaan opteren, toch?
Het is Citroen niet...
Goed, als ik wat te betekenen had ging de hele reutemeteut terug naar cups en cones (maar dan ook alles van body, crank tot naven) maar dan wel met ceramische lagers, olie gesmeerd en perfect instelbaar. (En dat als minimum)
Dat is in mijn ogen nog de betere oplossing voor een racefiets.
Wat die lagers betreft, Enduro heeft niet de beste reputatie, VXB al evenmin en dat chinees spul nog veel minder.
Als alternatiefje voor de Campa CULT lagers is er ook nog Token Tiramic en jawel, SKF.
O, mensen die menen dat die buitenboord lagers niet voldoende zijn afgeschermd hebben wellicht geen ongelijk alleen helpt het opeenstapelen van verzegelingen ook weer niet....
Mede daarom zeg ik, ga voor de CULT lagers. Je wint op alle vlakken ook al lijkt het in eerste instantie wat duur.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...