Mooie configuratie, al zou ik wel de 18 missen....
Je ziet er dat er zoveel combinaties mogelijk zijn. Die van mij is puur gericht op 't vlakke, als ik naar de Ardennen of Limburg ga moet ik wel cassette wisselen (en evt. een binnenblad) maar dat vind ik geen probleem. Op 't vlakke vind ik een zo vlak mogelijke cassette belangrijk.
triple naar compact
Voor mij is de 50/36 perfect! Deze heeft immers hetzelfde verschil als de veel gebruikte 53/39 alleen dan alles net even lichter. Ik gebruik echter wel een 12-21 en ja Havana incl. die belangrijke 18 en voor het echte klimwerk heb ik nog een 12-27 achter de hand!
No pain no gain, no guts no glory!
Quoten: Origineel geplaatst door dukie op 26 Mei 2007
-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)
Moet ik dan de korte of de medium kooi nemen?Wat is het verschil?
-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)
Moet ik dan de korte of de medium kooi nemen?Wat is het verschil?
Onzin. Met een korte kooi kun je gewoon 29 schakelen mits goed afgesteld. Je moet dan alleen niet groot-groot schakelen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja, maar dat groot-groot schakelen gebeurt gewoon relatief te vaak om het risico te nemen. Want als je het doet terwijl het niet kan rij je gewoon je fiets aardig in puin, derailleur doormidden, achterpad eraf (in slecht geval het frame beschadigt), achterwiel kapot.
Als je een nieuwe moet kopen koop dan maar lekker eentje met een medium kooi, die 10 gram extra gewicht wordt niemand langzamer van.
Als je een nieuwe moet kopen koop dan maar lekker eentje met een medium kooi, die 10 gram extra gewicht wordt niemand langzamer van.
-
- Forum-lid
Inderdaad, ik denk dat je dan ongeveer even snel te voet gaat als met de fiets. Het is dan gewoon een kwestie van net niet om te vallen terwijl je fietst. Je kan kleiner en kleiner blijven gaan met je versnellingen maar uiteindelijk moet je je toch afvragen of je nog wel met bergop fietsen bezig bent. Klimmen houdt altijd in dat je een intensieve inspanning levert. Als je je versnelling zo licht maakt dat je oma er op haar gemak mee zou bovenkomen is er m.i. niet veel meer aan.
Ik vind dit nog best meevallen. Op andere wielerfora kom je regelmatig mensen tegen die met 30/28 rijden.