Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

triple naar compact

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 23:07

Mooie configuratie, al zou ik wel de 18 missen....
Je ziet er dat er zoveel combinaties mogelijk zijn. Die van mij is puur gericht op 't vlakke, als ik naar de Ardennen of Limburg ga moet ik wel cassette wisselen (en evt. een binnenblad) maar dat vind ik geen probleem. Op 't vlakke vind ik een zo vlak mogelijke cassette belangrijk.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 26 mei 2007 00:03

Voor mij is de 50/36 perfect! Deze heeft immers hetzelfde verschil als de veel gebruikte 53/39 alleen dan alles net even lichter. Ik gebruik echter wel een 12-21 en ja Havana incl. die belangrijke 18 en voor het echte klimwerk heb ik nog een 12-27 achter de hand!
No pain no gain, no guts no glory!

dukie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2007 02:49

dukie 26 mei 2007 15:48

-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 02 jun 2007 23:20

Quoten: Origineel geplaatst door dukie op 26 Mei 2007


-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)


Moet ik dan de korte of de medium kooi nemen?Wat is het verschil?

dukie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2007 02:49

dukie 09 jun 2007 03:24

met een korte kooi kan je max. een 26 schakelen, wil je meer > medium

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2007 11:16

Onzin. Met een korte kooi kun je gewoon 29 schakelen mits goed afgesteld. Je moet dan alleen niet groot-groot schakelen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jun 2007 11:55

Tja, maar dat groot-groot schakelen gebeurt gewoon relatief te vaak om het risico te nemen. Want als je het doet terwijl het niet kan rij je gewoon je fiets aardig in puin, derailleur doormidden, achterpad eraf (in slecht geval het frame beschadigt), achterwiel kapot.

Als je een nieuwe moet kopen koop dan maar lekker eentje met een medium kooi, die 10 gram extra gewicht wordt niemand langzamer van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dukie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2007 02:49

dukie 09 jun 2007 12:24

andere vraag is: heb je die 34-29 wel nodig? een 34-26 is echt wel klein hoor

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 09 jun 2007 12:55

Inderdaad, ik denk dat je dan ongeveer even snel te voet gaat als met de fiets. Het is dan gewoon een kwestie van net niet om te vallen terwijl je fietst. Je kan kleiner en kleiner blijven gaan met je versnellingen maar uiteindelijk moet je je toch afvragen of je nog wel met bergop fietsen bezig bent. Klimmen houdt altijd in dat je een intensieve inspanning levert. Als je je versnelling zo licht maakt dat je oma er op haar gemak mee zou bovenkomen is er m.i. niet veel meer aan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2007 13:10

Ik vind dit nog best meevallen. Op andere wielerfora kom je regelmatig mensen tegen die met 30/28 rijden.

Plaats reactie