Pagina 2 van 2

triple naar compact

Geplaatst: 25 mei 2007 23:07
door havana
Mooie configuratie, al zou ik wel de 18 missen....
Je ziet er dat er zoveel combinaties mogelijk zijn. Die van mij is puur gericht op 't vlakke, als ik naar de Ardennen of Limburg ga moet ik wel cassette wisselen (en evt. een binnenblad) maar dat vind ik geen probleem. Op 't vlakke vind ik een zo vlak mogelijke cassette belangrijk.

triple naar compact

Geplaatst: 26 mei 2007 00:03
door dieseltje
Voor mij is de 50/36 perfect! Deze heeft immers hetzelfde verschil als de veel gebruikte 53/39 alleen dan alles net even lichter. Ik gebruik echter wel een 12-21 en ja Havana incl. die belangrijke 18 en voor het echte klimwerk heb ik nog een 12-27 achter de hand!

triple naar compact

Geplaatst: 26 mei 2007 15:48
door dukie
-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)

triple naar compact

Geplaatst: 02 jun 2007 23:20
door omer
Quoten: Origineel geplaatst door dukie op 26 Mei 2007


-bracket-cranckstel-voorder.-achterder.(lange kooi geen zicht op double)


Moet ik dan de korte of de medium kooi nemen?Wat is het verschil?

Geplaatst: 09 jun 2007 03:24
door dukie
met een korte kooi kan je max. een 26 schakelen, wil je meer > medium

Geplaatst: 09 jun 2007 11:16
door havana
Onzin. Met een korte kooi kun je gewoon 29 schakelen mits goed afgesteld. Je moet dan alleen niet groot-groot schakelen.

Geplaatst: 09 jun 2007 11:55
door amclassic-fan
Tja, maar dat groot-groot schakelen gebeurt gewoon relatief te vaak om het risico te nemen. Want als je het doet terwijl het niet kan rij je gewoon je fiets aardig in puin, derailleur doormidden, achterpad eraf (in slecht geval het frame beschadigt), achterwiel kapot.

Als je een nieuwe moet kopen koop dan maar lekker eentje met een medium kooi, die 10 gram extra gewicht wordt niemand langzamer van.

Geplaatst: 09 jun 2007 12:24
door dukie
andere vraag is: heb je die 34-29 wel nodig? een 34-26 is echt wel klein hoor

Geplaatst: 09 jun 2007 12:55
door dwangarbeider
Inderdaad, ik denk dat je dan ongeveer even snel te voet gaat als met de fiets. Het is dan gewoon een kwestie van net niet om te vallen terwijl je fietst. Je kan kleiner en kleiner blijven gaan met je versnellingen maar uiteindelijk moet je je toch afvragen of je nog wel met bergop fietsen bezig bent. Klimmen houdt altijd in dat je een intensieve inspanning levert. Als je je versnelling zo licht maakt dat je oma er op haar gemak mee zou bovenkomen is er m.i. niet veel meer aan.

Geplaatst: 09 jun 2007 13:10
door havana
Ik vind dit nog best meevallen. Op andere wielerfora kom je regelmatig mensen tegen die met 30/28 rijden.