Pagina 2 van 3

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 28 mei 2007 16:57
door pim3
Werken die gel dingen goed? Het lijkt mij nou niet echt comfortabel. Van een gelzadel heb ik ook binnen de kortste keren pijn aan mijn zitvlak.
 

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 28 mei 2007 17:39
door daniel1975
Quote: Origineel geplaatst door dieseltje op 28 Mei 2007
Maar betreffende de starre positie van de polsen en het feit dat je die dingen niet kan verstellen zoals bij normale stuur, stuurpen combinaties zal dat niet voor iedereen gelden. Had het liever uit eigen ervaring gemeld maar ten eerste zijn ze iets te duur om even uit te proberen en ten tweede heb ik dit al van verschillende kanten gehoort dus het komt zeker niet als een loze opmerking. Bovendien vind ik dit belangrijk genoeg om hier te vermelden.


Ik vind het wel een loze opmerking want jij weet niet waar je het over hebt uit eerste hand.
En daarbij praat ik nergens over een vaste stuur-stuurpen als de Alanera, Ram of Stealth.
Bij de losse setjes als de Ritchey Stream, Deda Glare, FSA Wing, BBB Fiberrace of de ITM K-sword kun je gewoon alles verstellen. Ik noem hier dus zo uit de losse pols al 5 alternatieven in alle prijsklassen die wel verstelbaar zijn.

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 28 mei 2007 17:40
door gerardo
Een plat stuur is TOP! Ik heb op beide  fietsen een K-Sword van ITM. Geweldig. Je kan de handen op verschillen manieren op het stuur leggen. Met de vingers erover en de duim er voor of de duik ook over het stuur. Handen in de midden of meer naar binnen. Tevens is de ergonomisch ruimte voor de shifters helemaal super!Maar als ik naar die gebruikte hulpmiddelen kijk in deze topic, dan bestaat er volgens mij een andere reden, dat de betreffende renner(s) last van zijn/haar handen heeft. JE MOET NIET MET GEWICHT OP HET STUUR HANGEN/LEUNEN! Je moet steunen op het zadel en de pedalen en heel licht op het stuur. Probeer eens te gaan zitten op het zadel en je bekken enigszins gekanteld naar voren en haal je handen licht van het stuur. Zo licht dat je geen druk voelt. Buikspieren gebruiken en dit trainen zodat je steeds langer, zonder te steunen op het stuur, kan volhouden. Kijk ook naar je positie op de fiets. Als je te kort zit ga je ook meer leunen op het stuur.  Succes!

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 28 mei 2007 18:45
door kukelekupers
Quote: Origineel geplaatst door bluebird1 op 28 Mei 2007
http://bike-components.de/catalog/Rennr ... rbandLijkt me echt de voordeligste en bovendien niet de lelijkste optie.... Ik zou oppassen met andere foam stukken e.d., als het gaat schuiven wordt het pas echt vervelend


Foam grips zijn bij mij tot nu toe altijd goed blijven zitten hoor. Ik vind ze zeer comfortabel (en zijn fijn als je zweethanden hebt).

Zijn wel gewoon handvatten, bedoeld voor op een stuur; een doe-het-zelf oplossing met foam en tape lijkt me inderdaad minder veilig..

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 28 mei 2007 21:15
door alpdhuez53:15
Een wing stuur is ideaal, ik rijdt er nu ook een jaar mee en vind het veel fijner als een traditioneel stuur. Je kan je handen lekker te rusten leggen. Ik heb zelf op het platte gedeelte wel gewoon stuurlint zitten, ik heb dus extra demping en comfort daar. Bij veel zie je dat het wing gedeelte onbedekt is, kan opzich ook wel maar lijkt me toch iets minder comfortabel.

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 29 mei 2007 11:00
door kukelekupers
Quote: Origineel geplaatst door doumois op 28 Mei 2007
Vraag aan Kukelekupers. Wil je meer vertellen over je flatbar-racer a.u.b. Kom van Koga TerraLiner alu maar wil lichtere/snellere fiets. Kan tussen de fabrieksfietsen (nog) niets vinden. Denk nu aan raceframe te laten opbouwen met plat stuur en racegroep.


Ik vertel graag meer over m'n fietsje (ik heb dus een race-fiets om laten bouwen naar een flatbar).

topic over fitness bikes

Stel je vraag hier nog eens zou ik zeggen (wat wil je weten?). Dan staat het meteen in het goede topic.

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 29 mei 2007 11:15
door daniel1975
Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 28 Mei 2007
Bij veel zie je dat het wing gedeelte onbedekt is, kan opzich ook wel maar lijkt me toch iets minder comfortabel.

Nee, dat valt alles mee. Ik vind het veel fijner dan met omwikkeld bovendeel. Ik draag overigens wel altijd handschoentjes.

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 29 mei 2007 13:31
door venom
Andere handvaten erop schuiven: dan moeten die grepen ed er dus af, zie ik niet zitten. Ander stuur/stuurlint; idem. Bovendien is dat een veel duurdere oplossing dan dit.
Handschoenen gebruik ik ook al.
Gaat er mij niet om hoe het staat, als het maar prettig zit!
Het is een simpele, goedkope oplossing.

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 29 mei 2007 16:35
door dieseltje
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 28 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door dieseltje op 28 Mei 2007

Maar betreffende de starre positie van de polsen en het feit dat je die dingen niet kan verstellen zoals bij normale stuur, stuurpen combinaties zal dat niet voor iedereen gelden. Had het liever uit eigen ervaring gemeld maar ten eerste zijn ze iets te duur om even uit te proberen en ten tweede heb ik dit al van verschillende kanten gehoort dus het komt zeker niet als een loze opmerking. Bovendien vind ik dit belangrijk genoeg om hier te vermelden.

Ik vind het wel een loze opmerking want jij weet niet waar je het over hebt uit eerste hand. En daarbij praat ik nergens over een vaste stuur-stuurpen als de Alanera, Ram of Stealth.Bij de losse setjes als de Ritchey Stream, Deda Glare, FSA Wing, BBB Fiberrace of de ITM K-sword kun je gewoon alles verstellen. Ik noem hier dus zo uit de losse pols al 5 alternatieven in alle prijsklassen die wel verstelbaar zijn.


Beste Daniel,
Als jij denkt dat ik hier op dit Forum zo af en toe maar iets ongefundamenteerds ga roepen dan heb je het mis. Ik prentendeer zeker niet dat ik alles weet en bestrijdt dan ook absoluut niet dat jij en andere mensen een plat stuur als comfortabel beschouwen. Het is echter wel zo dat jij geen enkel idee heb over de manier waarop ik met wielrennen en dus ook het materiaal bezig ben en al helemaal niet van wie en in welke context ik deze opmerkingen heb vernomen. Welnu onder andere van een voormalig prof. wielrenner die toch wel iets van fietsen af weet en daar doe ik hem behoorlijk mee te kort. Bovendien weet ik ook wel dat er platte sturen zijn welke geen vaste nok hebben toch is ten aller tijden de afstelmogelijkheid kleiner want een normaal stuur kan je zo afstellen dat je in de onder in de beugel het lekkerst zit want bovenop is rond, rond. Een platstuur kan je alleen maar zo neer zetten dat je bovenop het stuur het lekkerst zit. Tot slot heb ik nog een vraag aan jouw omdat jij alles zo goed weet, je kan immers zo maar 5 merken en types opnoemen: waarom rijden er zo weinig profs met platte sturen? Indien deze zoveel comfortabeler zijn zou je toch menen dat iemand die zijn brood op de fiets verdient er wel eentje opzet en waarom ook niet de meeste fabrikanten en dus sponsoren hebben wel zo'n type in huis en willen hier naar ik mag aannemen ook wel reclame voor maken.  

tipje voor meer stuurcomfort

Geplaatst: 29 mei 2007 19:28
door daniel1975
Waarom een prof niet met wings stuur rijdt kan ik wel wat ideeen over spuien maar waarom zou ik? Dan ga ik denken voor een ander en dat geeft alleen maar onnodige suggesties.

Wat een prof zegt of doet boeit mij ook totaal niet. Wielrennen is als eerste een aardsconservatieve sport, dus vernieuwingen duren wel eens even voordat het is ingeburgerd. Daarbij is een prof net zozeer een mens als elke andere wielertoerist. Waarom zou zijn mening over comfort meer of minder waard zijn dan die van een ander?