Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Plaatsing cadanssensor

mulder
Forum-lid

mulder 12 jun 2007 01:02

Heb net deze gekocht.
Maar wat zie ik tot m'n verbazing, dat het magneetje (zelfklevend met een plakkertje) voor de cadans sensor met plakband op je pedaal geplakt moet worden.
Als je fiets erg vies is geworden en je spuit hem af, hoef nog niet eens met een hogedrukreininger, dan is het magneetje weg.
Ik heb alu cranks, in boren en dan met schroef of boutje vast zetten lijkt mij niet verstandig.
Hebben jullie een betere oplossing, iets in de trant van lijmen?
Zo ja welke lijm, bisonkit of zo plakt geen metaal.

Ik ben benieuwd.

splash
Forum-lid

splash 12 jun 2007 16:56

Normaal moet je dit magneetje op de crank plakken, en ook nog een snelbinder rond doen (is normaal een gleuf voor voorzien...

bigm
Forum-lid

bigm 12 jun 2007 19:42

splash schreef:Normaal moet je dit magneetje op de crank plakken, en ook nog een snelbinder rond doen (is normaal een gleuf voor voorzien...

klopt zit een gleufje in alleen noem ik het een tie rap ipv een snelbinder:D

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 12 jun 2007 23:03

Mulder schreef:Heb net deze gekocht.
Maar wat zie ik tot m'n verbazing, dat het magneetje (zelfklevend met een plakkertje) voor de cadans sensor met plakband op je pedaal geplakt moet worden.
Als je fiets erg vies is geworden en je spuit hem af, hoef nog niet eens met een hogedrukreininger, dan is het magneetje weg.
Ik heb alu cranks, in boren en dan met schroef of boutje vast zetten lijkt mij niet verstandig.
Hebben jullie een betere oplossing, iets in de trant van lijmen?
Zo ja welke lijm, bisonkit of zo plakt geen metaal.

Ik ben benieuwd.

Ik heb het magneetje met ducktape vastgeplakt en ik moet zeggen het blijft prima op zijn plaats zitten. (dankzij de tip van Jee-eS (zie foto geplaatst op 22-01-2006 bij de groep onderdelen-Polar CS200 ervaring?-pagina 16
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

bigm
Forum-lid

bigm 13 jun 2007 01:06

ik heb hem iets verder naar achter gezet patrick omdat dan het tie rapje precies tussen de D van recorD en C van Campa komt:D

woutre
Forum-lid

woutre 13 jun 2007 03:42

BigM schreef:ik heb hem iets verder naar achter gezet patrick omdat dan het tie rapje precies tussen de D van recorD en C van Campa komt:D

Haha, finetuning in het kwadraat.
Maar wel een mooie optie.

bigm
Forum-lid

bigm 13 jun 2007 17:38

er valt niet veel te finetunen met die lompe sensoren van polar,wat een bakbeesten

Plaats reactie