Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Favoriete helling?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 mei 2007 23:36

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 24 Mei 2007

De keutenberg meer harken dan fietsen maar hij blijft leuk
1. slingerberg (hou van klimmen tussen de bomen)2. geulhemerberg (mooi langs de rotsen)3. keuteberg (lekker afzien, en kapot gaan)hoopte alleen dat ze wat langer waren.. behalve de keuteberg :Pdie is wel lang genoeg..
De loorberg en camerig heb ik nog niet gereden.. misschien dat ik toch limburgs mooiste rij, dan leer ik de route kennen naar die bergen of komen deze daarin niet voor?

Je woont in Sittard en hebt de Loorberg en de Camerig nog niet gereden????
De Slingerberg is zo een beetje de klim het dichts bij mijn huis. (Nou ja: Adsteeg en Maasberg zijn nog dichter bij) Ik vind het een mooie klim maar rij hem bijna nooit omdat ik nog niet warm ben.
De Loorberg is erg vergelijkbaar met de Slingerberg, wat breder en iets steiler en langer.  De Camerig is 4 keer de Slingerberg en steiler op veel plaatsen. Daarnaast gaat de camerig gedeeltelijk door de bossen en heb je op veel plaatsen een fenomenaal uitzicht. Vanuit Sittard pak je beide klimmen in de volgende rit. (Geleen-Spaubeek-Schimmert-Hulsberg-Walem-Schin op Geul-Wijlre-Gulpen-Euverem-Slenaken (Loorberg)-Epen- Richting Vaals kom je op de camerig Rechtdoor bij het Restaurant! en helemaal boven in het bos ga je links af en kun je met 60 richting Vijlen en dan terug over Nijswijler, Simpelveld (pak je de Huls ook nog even mee), Voerendaal, Nuth, Schinnen. (+/- 81 km vanaf onderaan de Windraak)
De route kun je in google maps zelf plannen.
(Limburgs mooiste doet trouwnes de Camerig alleen gedeeltelijk als afdaling aan op de 150km route.)
Afbeelding

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 25 mei 2007 23:41

Op de weg vanaf Vijlen kan je nog via Wahlwiller (Kruisberg) en Eys (Eyserbosweg) en Eyserheide naar Simpelveld. Heb je nog twee lekkere klimmen erbij.

ultima
Forum-lid

ultima 26 mei 2007 00:53

ik ben ze inderdaad nog niet opgereden  erg he?kan best zijn dat ik ze wel een x ben opgereden met mijn opa een jaartjeterug, en dat ik me de naam niet herinner.. laatste tijd ben ik de bergen meer op aant slaan zodat ik limburg beter leer kennen
maandag ga ik deze route eens doen
bedankt eric en marijn!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2007 01:23

Quote: Origineel geplaatst door TiesT op 22 Mei 2007
1. Camerig (bij uitstek)2. Loorberg (omdat deze ook langer dan 100 mter is net als de camerig)

3. eyeserbosweg. altijd competitie op dat ding waarbij (mits aan elkaar gewaagd) je heerlijk langs elkaar kunt afzien!

Niks aan toe te voegen!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mensma
Forum-lid

mensma 26 mei 2007 10:59

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 23 Mei 2007

1) Brug Prinses Margrietkanaal, Irnsum
2) Rode Klif, Warns
3) Bult, Oudemirdum (met het mooiste uitzicht van Friesland)

Zullen wij eens even een stukkie gaan fietsen, dan mag je me deze plaatsen laten zien. Volgens mij ken ik ze niet allemaal.

sjoerdmarcelis
Forum-lid

sjoerdmarcelis 26 mei 2007 16:51

Het zijn eigenlijk niet mijn echte favorieten, maar ze liggen me wel:
1. Eyserbosweg
2. keutenberg
3. Kruisberg
Echt mooi om te fietsen zijn natuurlijk:
1. Camerig (beide versies)
2. Schweiberg
3. Eyserweg

Voor mezelf geldt dat ik het op de langere, minder steile bergen het moeilijker vind om een verschil te maken. Eyserbosweg of Keutenberg kan je alleen maar in een tempo opknallen.

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 26 mei 2007 21:30

Quoten: Origineel geplaatst door sjoerd marcelis op 26 Mei 2007

Het zijn eigenlijk niet mijn echte favorieten, maar ze liggen me wel:
1. Eyserbosweg
2. keutenberg
3. Kruisberg
Echt mooi om te fietsen zijn natuurlijk:
1. Camerig (beide versies)
2. Schweiberg
3. Eyserweg

Voor mezelf geldt dat ik het op de langere, minder steile bergen het moeilijker vind om een verschil te maken. Eyserbosweg of Keutenberg kan je alleen maar in een tempo opknallen.

Hoe hard rijd jij de keutenberg en de Eyserbosweg op?

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 28 mei 2007 16:26

heb bewijze van grap nou ja grap de hellingen van de agr alleen met het buitenblad gereden ook de bosweg op..... de tegenstande intimideren heet dat of het snel ging weet ik niet meer alleen dat ik rook uit mijn knieen kwam
mooiste helling camerig, schweiberg, eperheide.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 28 mei 2007 20:07

Hij is nog niet genoemd, maar mijn eerste en daarom all time favourite: De toeristenweg tussen Holten en Nijverdal. Met de Motieweg als kuitenbijter, de Nijverdalseberg, Holterberg, de klimmetjes bij de Konijnenbelt en weet ik veel hoe die dingen heten. Allemaal een hoogteverschil van 40 tot 50 meter geloof ik. Het mooiste is om de hele toeristenweg hard te nemen en te proberen op de klimmetjes het tempo te houden. En altijd horden wielrenners.

tiest
Forum-lid HC

tiest 28 mei 2007 20:57

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Mei 2007

Hij is nog niet genoemd, maar mijn eerste en daarom all time favourite: De toeristenweg tussen Holten en Nijverdal. Met de Motieweg als kuitenbijter, de Nijverdalseberg, Holterberg, de klimmetjes bij de Konijnenbelt en weet ik veel hoe die dingen heten. Allemaal een hoogteverschil van 40 tot 50 meter geloof ik. Het mooiste is om de hele toeristenweg hard te nemen en te proberen op de klimmetjes het tempo te houden. En altijd horden wielrenners.

Vroeger toen ik nog klein was kwamen we daar met vakantie altijd (ben nu wel groot, Niet ud maar wel groot :)aantal jaar geleden daar nog is gefietst. Vind dat een heerlijk weggetje vooral dat hele steile stuk op het eind van Holten naar Nijverdal.

01mario
Forum-lid

01mario 31 mei 2007 21:03

mijn favoriete zijn:
1. Redoute
2. Keutenberg
3. Couwberg

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 31 mei 2007 21:06

Redoute ligt niet in NL

Ik vind de Redoute wel aardig trouwens, maar ook wel een beetje overrated. Hij ligt daar niet erg mooi zo naast die snelweg, en zó zwaar is ie nou ook weer niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie