De keutenberg meer harken dan fietsen maar hij blijft leuk
1. slingerberg (hou van klimmen tussen de bomen)2. geulhemerberg (mooi langs de rotsen)3. keuteberg (lekker afzien, en kapot gaan)hoopte alleen dat ze wat langer waren.. behalve de keuteberg

De loorberg en camerig heb ik nog niet gereden.. misschien dat ik toch limburgs mooiste rij, dan leer ik de route kennen naar die bergen of komen deze daarin niet voor?
Je woont in Sittard en hebt de Loorberg en de Camerig nog niet gereden????
De Slingerberg is zo een beetje de klim het dichts bij mijn huis. (Nou ja: Adsteeg en Maasberg zijn nog dichter bij) Ik vind het een mooie klim maar rij hem bijna nooit omdat ik nog niet warm ben.
De Loorberg is erg vergelijkbaar met de Slingerberg, wat breder en iets steiler en langer. De Camerig is 4 keer de Slingerberg en steiler op veel plaatsen. Daarnaast gaat de camerig gedeeltelijk door de bossen en heb je op veel plaatsen een fenomenaal uitzicht. Vanuit Sittard pak je beide klimmen in de volgende rit. (Geleen-Spaubeek-Schimmert-Hulsberg-Walem-Schin op Geul-Wijlre-Gulpen-Euverem-Slenaken (Loorberg)-Epen- Richting Vaals kom je op de camerig Rechtdoor bij het Restaurant! en helemaal boven in het bos ga je links af en kun je met 60 richting Vijlen en dan terug over Nijswijler, Simpelveld (pak je de Huls ook nog even mee), Voerendaal, Nuth, Schinnen. (+/- 81 km vanaf onderaan de Windraak)
De route kun je in google maps zelf plannen.
(Limburgs mooiste doet trouwnes de Camerig alleen gedeeltelijk als afdaling aan op de 150km route.)