Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe principia kaders

bartblom
Forum-lid

bartblom 19 jun 2007 00:33

Ik heb deze fiets (Ellipse Waeve) gekocht. In eerste instantie puur op het uiterlijk maar hij blijkt nog goed te rijden ook!! Licht maar toch redelijk stijf en stabiel. Nog te weinig km gemaakt om een goed oordeel te geven maar ik ben er tot op heden erg gelukkig mee..

tinn
Forum-lid

tinn 19 jun 2007 21:07

bartblom schreef:Ik heb deze fiets (Ellipse Waeve) gekocht.
Bofkont!! ;-)
Leef! Fiets!

vosken
Forum-lid

vosken 19 jun 2007 21:18

[img=http://img525.imageshack.us/img525/4577/img2247if7.jpg]

Dit is mijn principia, waar ik trouwens zeer tevreden over ben.
Hij krijgt wel een nieuwe lakbeurt, ik wacht nog op antwoord wanneer ik hem mag brengen.
flipken

cesarrosas
Forum-lid

cesarrosas 06 aug 2007 16:21

[quote="roderidder"]heb naar principia denemarken gemaild en heb wonder bij wonder antwoord gekregen ze verwijzen me naar een adress in belgie en een in nederland .
<

Kan je me het e-mailadres in Denemarken eens doorspelen?

BTW, ik kocht mijn Principia Revolution (2005) bij Cycloonsport in Kaprijke (België), heel goeie mekanieker trouwens (Alain)
Yeah! It\'s Tommy who\'s in the lead now, and it seems he\'s gonna win again!

osensei
Forum-lid

osensei 06 mar 2008 15:07

Mooi dat je antwoord hebt gekregen want ik heb er nog niet ene x een ontvangen.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

bdekeizer
Forum-lid

bdekeizer 06 mar 2008 15:39

Principia's zijn te verkrijgen via dupree fietsen in Utrecht. Hij word wrs de nederlandse importeur. Heb van de week een principia revolution ppa frame gekocht bij hem voor +- 850 E

jessemans
Forum-lid

jessemans 06 mar 2008 16:16

bdekeizer schreef:Principia's zijn te verkrijgen via dupree fietsen in Utrecht. Hij word wrs de nederlandse importeur. Heb van de week een principia revolution ppa frame gekocht bij hem voor +- 850 E
Wat toevallig, Dupree is de zaak waar ik zelf ook altijd heen ga. Daar heb ik het frame al bekeken. De aanschaf is echter uitgesteld omdat ik mijn oude fiets weer terug heb, hij was gestolen. Lang verhaal maar eind goed al goed. Maar binnen nu en een jaar komt er zeker een nieuwe fiets!

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 07 mar 2008 11:53

Als Principia-rijder van het eerste uur, zet ik een vraagteken bij de huidige Principia's.
Sinds +/- 1994 heb ik 5 principia's gehad. Een 700, Rsl en als laatste een REX.
Ook 2 ATB's een Mac en m'n huidige een MSLe Pro'. Dit zijn aluminium frames, en daar haalde Principia in die tijd de absolute top mee.
De frames werden als referentie-kader gebruikt.
Vorig jaar wilde ik een nieuwe racefiets opbouwen, en ben op zoek gegaan naar een Principia carbon frame.
Omdat het (oude) Principia nog geen carbon frame's maakte, en geen goede importeur meer heeft in Nederland ben ik van Principia afgestapt, want ik wil geen Noname frame met een Principia decal erop.
Wil iemand toch nog een Principia frame kopen probeer het dan waar Gert Spender- Anderson ( als hij nog werkzaam is) bij betrokken is.
Dit is de grondlegger van Principia, en een zeer bevlogen man, dan koop je een echte Principia anders denk ik alleen de naam.
Bikes&Coffee What else?

lax
Forum-lid

lax 07 mar 2008 13:18

Er zijn dus echt meerdere bedrijven.. Ik snapte er al niks meer van. Mijn Principia is op dit moment nog perfect. Mocht ik hem een keer moeten vervangen zou ik toch graag weer een pricipia kopen dus ik hoop dat er nog wat van het oude merk over is. Hoe zit het trouwens met Isaac? Dat is toch ook op een of andere manier verbonden met Principia?

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 07 mar 2008 14:46

Isaac is opgericht door de Engelse en Duitse importeur (ACS) van Principia.
Ze zijn toen carbon onderdelen voor Principia gaan maken, later de Isaac carbonframes.
Bikes&Coffee What else?

kona_explosif
Forum-lid

kona_explosif 07 mar 2008 16:02

Ik rij ook Principia, maar nog met de originele layout van de stickers. Volgens mij is het daar gestopt en is het nu net als bij Voodoo enzo dat het slechts de naam is, zonde, want het zijn echt geweldige frames
Top drie favo beklimmingen: 1: zuidkant Passo Manghen, 2: Oostkant Stelvio, 3: Noordkant Grosse Scheidegg

Het fietsleven begint bij 2000 meter boven zeenivo!!

Plaats reactie