onbekend merk
Wat een ellende, sommige fietsenmakers doen alles voor geld. Dit was anders op te lossen geweest. Verreweg het slechts doordachte einresultaat tot op heden (en da's ook een prestatie). rugpijn of niet dit is terug naar af en iets anders bouwen (of een chopper kopen)
volgens mij is er zo'n ding in gezet (zie foto) in een extra lange maat. Verder is de vork niet afgezaagd. Ik denk niet dat dit tot een dermate grote zwakte zou hoeven te leiden dat er breuk kan ontstaan. Zoveel kracht komt er toch niet op en het is geen bordkarton. De constructie is niet anders, alleen is de buis langer. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Weet iemand die echt technisch is er meer van ?
Dat mensen het niet stoer vinden staan is wat anders maar ik hoef niet meer stoer te doen want ik ben het al
Dat mensen het niet stoer vinden staan is wat anders maar ik hoef niet meer stoer te doen want ik ben het al
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door pipootje op 20 Mei 2007
volgens mij is er zo'n ding in gezet (zie foto) in een extra lange maat. Verder is de vork niet afgezaagd. Ik denk niet dat dit tot een dermate grote zwakte zou hoeven te leiden dat er breuk kan ontstaan. Zoveel kracht komt er toch niet op en het is geen bordkarton. De constructie is niet anders, alleen is de buis langer. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Weet iemand die echt technisch is er meer van ?
Tot dat je tegen de grond gaat met deze linke constructie! Ik zou toch luisteren naar de mensen op de forum hier! Het is ook nog eens aartslelijk!
Tot dat je tegen de grond gaat met deze linke constructie! Ik zou toch luisteren naar de mensen op de forum hier! Het is ook nog eens aartslelijk!
Ik heb er net 3,5 cm afgehaald en ben net terug van een testritje. Voorlopig laat ik het zo want dit ging goed. Het ziet er nu al beter uit dan voorheen. Als ik hieraan gewend ben zal ik stapsgewijs proberen nog wat lager uit te komen. Dus, bedankt voor alle opmerkingen/adviezen.
Ik zag dat mijn stuurpen ook met 15 of 10 graden naar beneden wijst dus daar kan ik ook nog mee spelen.
Ik zag dat mijn stuurpen ook met 15 of 10 graden naar beneden wijst dus daar kan ik ook nog mee spelen.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Mei 2007
De buis is niet anders, maar wel langer.Moment = kracht x arm, langere arm = groter moment
Op het stuur komen toch voornamelijk verticale krachten te staan lijkt me, en de horizontale arm wordt nauwelijks langer, toch? M.a.w. het zal wel meevallen met de toename van het moment in de stuurpen lijkt me. (Zelfde of zelfs lagere ordegrootte als bij een langere stuurpen monteren)
De buis is niet anders, maar wel langer.Moment = kracht x arm, langere arm = groter moment
Op het stuur komen toch voornamelijk verticale krachten te staan lijkt me, en de horizontale arm wordt nauwelijks langer, toch? M.a.w. het zal wel meevallen met de toename van het moment in de stuurpen lijkt me. (Zelfde of zelfs lagere ordegrootte als bij een langere stuurpen monteren)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
het is een kracht in de richting van en ter hoogte van je stuurpen. De vorkbuis wil met deze kracht mee bewegen. Bij het balhoofd ontstaat hierdoor een wrikking. Deze neemt wel heel sterk (kwadratisch) toe met de lengte.
edit : Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Mei 2007
Als je bij klimmen of sprinten aan je stuur trekt komen er ook zijdelingse krachten op, en flinke ook.
of een gat in de weg of als je aan het stampen bent of...
edit : Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Mei 2007
Als je bij klimmen of sprinten aan je stuur trekt komen er ook zijdelingse krachten op, en flinke ook.
of een gat in de weg of als je aan het stampen bent of...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Of gewoon proberen wat dieper te zitten, weleens geprobeerd??
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!