American classic carbon 58
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Bedankt. Maar ZIPP velgen ??? Zal maar niet aan Casran vragen wat hij daarvan vindt
Ik twijfel trouwens nog met hun MAG 300, voor tubes. Voor bandjes werdt mij dat hier op het forum sterk afgeraden, maar voor tubes dito ????
Nog geen kg en zeer aantrekkelijke prijs. Maar waar hebben ze die op voorraad ?
Ik twijfel trouwens nog met hun MAG 300, voor tubes. Voor bandjes werdt mij dat hier op het forum sterk afgeraden, maar voor tubes dito ????
Nog geen kg en zeer aantrekkelijke prijs. Maar waar hebben ze die op voorraad ?
Betwijfel of het Zipp velgen zijn hoor.
Quoten: Origineel geplaatst door marcopantani op 19 Mei 2007
Bedankt. Maar ZIPP velgen ??? Zal maar niet aan Casran vragen wat hij daarvan vindt
Ik twijfel trouwens nog met hun MAG 300, voor tubes. Voor bandjes werdt mij dat hier op het forum sterk afgeraden, maar voor tubes dito ????
Nog geen kg en zeer aantrekkelijke prijs. Maar waar hebben ze die op voorraad ?
heb even gezocht, bij www.tri-elch.de staan de magnesiums als leverbaar op de site.. Met ceramische lagers!
Mocht je ze proberen, laat eens weten hoe ze bevallen, ben benieuwd. Vooral ook naar de ceramische lagers!
Bedankt. Maar ZIPP velgen ??? Zal maar niet aan Casran vragen wat hij daarvan vindt
Ik twijfel trouwens nog met hun MAG 300, voor tubes. Voor bandjes werdt mij dat hier op het forum sterk afgeraden, maar voor tubes dito ????
Nog geen kg en zeer aantrekkelijke prijs. Maar waar hebben ze die op voorraad ?
heb even gezocht, bij www.tri-elch.de staan de magnesiums als leverbaar op de site.. Met ceramische lagers!
Mocht je ze proberen, laat eens weten hoe ze bevallen, ben benieuwd. Vooral ook naar de ceramische lagers!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Magnesium velgen is op dit moment gewoon een slecht idee. Om te voorkomen dat magnesium kan oxideren moet je er een laag overheen aanbrengen, maar dat gaat wat lastig bij een remvlak.
Bij de Franse Mach 1 velgen duurde het een klein jaartje en toen begonnen de velgen massaal te scheuren, zo veel dat de Zuid-Afrikaanse fabrikant eraan failliet ging.
Waar het gewicht zit maakt tijdens het klimmen trouwens niets uit. Naar verhouding meer gewicht in je wielen is enkel nadelig als je moet remmen, maar daar heb ik zelf berg op niet zo vaak problemen mee
Bij de Franse Mach 1 velgen duurde het een klein jaartje en toen begonnen de velgen massaal te scheuren, zo veel dat de Zuid-Afrikaanse fabrikant eraan failliet ging.
Waar het gewicht zit maakt tijdens het klimmen trouwens niets uit. Naar verhouding meer gewicht in je wielen is enkel nadelig als je moet remmen, maar daar heb ik zelf berg op niet zo vaak problemen mee
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Remmen als je klimt ? Nu zakt mijne moraal tot onder in mijn schoenen. Met mijn snelheid bergop = remmen gelijk aan omvallen
Dus als ik je mag geloven, en dat wil ik best, zouden mijn bora ' s geen nadeel zijn tijdens de beklimming van de Mont Ventoux ? Of met de Shamals Ultra ? Ik dacht nog vlug enkele honderen grammen te winnen op mijn fiets, om toch maar die minuut winst die ik van mijn bescheiden besttijd (01.35.00 ) , zou willen realiseren, om toch maar eens te kunnen uitpakken dat deze ouwe vent, 47 j, toch nog iets in zijn marge heeft.
Dus als ik je mag geloven, en dat wil ik best, zouden mijn bora ' s geen nadeel zijn tijdens de beklimming van de Mont Ventoux ? Of met de Shamals Ultra ? Ik dacht nog vlug enkele honderen grammen te winnen op mijn fiets, om toch maar die minuut winst die ik van mijn bescheiden besttijd (01.35.00 ) , zou willen realiseren, om toch maar eens te kunnen uitpakken dat deze ouwe vent, 47 j, toch nog iets in zijn marge heeft.
Minder gewicht is wel gunstig (hoewel dat bij het beklimmen van de Ventoux maar ongever 5 seconden per 100 gram scheelt), maar wáár het gewicht zit maakt niet uit
Maar goed, met die wielen van 1150 gram zou je dus 10 seconden besparen tov je Bora's van 1350 gram.
à 900 euro is dat dus 90 euro per gewonnen seconde.
Om een minuut te winnen zou je meer dan een kilo moeten besparen.
Maar goed, met die wielen van 1150 gram zou je dus 10 seconden besparen tov je Bora's van 1350 gram.
à 900 euro is dat dus 90 euro per gewonnen seconde.
Om een minuut te winnen zou je meer dan een kilo moeten besparen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Duur minuutje, het zal daar maar uit de benen moeten komen zeker !!!
Ik dacht dat die Bora' s vooral in het 2 de gedeelde, na chalet Renard, een nadeel zouden zijn, door die meestal aanwezige strakke wind. Verleden jaar 2 X met ES wieltjes naar boven gereden, durfde niet met hoge profiel wielen.
Ik dacht dat die Bora' s vooral in het 2 de gedeelde, na chalet Renard, een nadeel zouden zijn, door die meestal aanwezige strakke wind. Verleden jaar 2 X met ES wieltjes naar boven gereden, durfde niet met hoge profiel wielen.