Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat eten jullie

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 16 mei 2007 21:53

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 16 Mei 2007


ik eet:
sochtends boterkoeken (slechte gewoonte) of boterhammen met choco, altijd voorafgegaan door één stuk fruit minstens. Fruitsap of water
smiddags soep, brood, fruit, kaas, whatever dat op of tussen een boterham kan.
savonds warm, dus iets met pasta, groeten, zelden vlees, aardappelen, rijst (niet alles bij elkaar natuurlijk)
op de fiets: Grany koeken, sultana, energiedrank (vooral aangelengde AA)
wat eet ik niet:
GEEN frisdrank, dus echt NIET, ik drink al een paar jaar geen cola meer, tenzij ze het voor mijn neus uitschenken als ik ergens op bezoek ben. Geen MELK, dat calciumgedoe is toch dikke zever, en ik woon dan wel in Holland, gek krijgen ze me niet. Drinken doe ik van de kraan (water) of uit een wijnfles.
wat eet ik wel en is eigenlijk een beetje slechte gewoonte (misschien wel compensatie voor sommige dingen die ik wel goed eet):
ik ben een chocoholic. Ik drink teveel cappucino op het werk. Ik eet vrij veel pizza. Koekjes (om het even wat) gaan er altijd in. Als het lekker is (avondeten), eet ik ook voor 2...

Ben benieuwd naar je vet percentage.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 17 mei 2007 00:02

Ik heb net 2 frikandellen speciaal naar binnen geschoven.
kiekeboe

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 mei 2007 01:07

@Remon, ik zou niet goed weten hoe je dat meet, heb er alvast nog niet bij stilgestaan (tips?)
Ik ben wel niet echt van de lichtste, 74kg voor 1,78m. Een vriend van me noemt me af en toe wel eens Salvatore Commesso
Helaas is mijn palmares wat minder, en moet ik het meer van mijn groot hart dan van mijn klimmersgewicht hebben als het wat langer bergop gaat... maar veel hangt af van de verbranding, en de mijne is genetisch afgesteld op chocolade!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 17 mei 2007 01:14

Je hebt in ieder geval humor! Vet meting heb ik gedaan bij me sportschool waar ik zat. Maar ook ik ben er niet elke dag mee bezig hoor.
Wel met verantwoordelijk eten. Dus niet te vet. Uitschieters zijn er uiteraard maar beperkt tot 1x in de week. Heb 1x friet gegeten en ben daarna gaan fietsen. Leek wel of ik een touw om me middel had die me tegen hield.
Greetz

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 17 mei 2007 11:15

ik probeer af te vallen: 's ochtends 2 droge boterhammen's middags 4 droge boterhammen avond eten  met als toetje een bord vanille vla met vanille yoghurt's avonds 3-4 stuks fruit en een pakje (2 stuks) liga's met rozijnen
als het me overdag zwart voor de ogen wordt heb ik een nood pakje liga bij me. Als ik fiets eet ik wel beleg uit mijn brood. Mocht ik toch bijna omvallen dan eet ik of een plakje ontbijtkoek of toch liga's maar zo min mogelijk vet en veel koolhydraten. Ik drink altijd water behalve soms in het weekend 's avonds een glas cola light. En als ik de dag ervoor getraind heb mag ik soms van mezelf 's ochtends wel beleg op mijn brood, meestal choco vlokken of jam. Kben 10 december begonnen en nu 8 kilo kwijt, dat droge boterhammen gedoe doe ik pas sinds een maand.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 mei 2007 11:49

Is het niet handiger om toch iets van magere vleeswaren op je brood te doen? Ivm eiwit enzo.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 17 mei 2007 14:12

Je kunt beter 's avonds niet zoveel fuit eten, maar neem dat midden op de dag. 's Avonds heb je over het algemeen die voedingsstoffen niet meer nodig. Overdag wel.

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 17 mei 2007 18:20

Pfff, heb al bijna gegeten als ik sommige hoeveelheden hier zie: daar kan ik dagen op vooruit!

Ontbijt: 1 boterham met iets van pasta/hagel erop voor toch een beetje opstartenergie. Beker Vifit erbij.

Tussendoor: appel

Lunch: 4 bammies met kipfilet/hagel. Cup-a-soupje. 2 stuks fruit.

Avondeten: één à anderhalve bord, vaak pasta of rijst. Toetje is dan vla met chocomuesli (mijn dagelijkse zonde) en soms 's avonds nog paar boterhammen na het trainen of ik eet ze voor het trainen en erna warm.

Ik train nu ongeveer 5 x per week, ben 1.78m lang. Vetpercentage en gewicht weet ik niet precies, ben in het afgelopen jaar wel 20kg afgevallen, fietsen lijdt daar niet onder. Gewicht zal iets van 64kg zijn ongeveer.

zware
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:39

zware 18 mei 2007 17:03

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Mei 2007


Ik eet wat meer dan jouw als ik serieus aan het trainen ben (15+ uur in de week).
Ontbijt 6 sneden brood, bij voorkeur geen wit omdat dat niet vult.
Tussendoor 1 of 2 koekjes
Tussen de middag dan weer 8 sneden brood
Tussendoor weer iets van een koekje of een banaan.
's avonds een bord goed vol met eten en 330 ml magere yoghurt.
Als ik minder ga trainen, dan ga ik wat minder brood eten en de hoeveelheid avondeten neemt wat af. Ik weeg normaal 65 kg bij m'n 1m88. Vorige week ziek geweest (duizelig en misselijk) waardoor ik nauwlijks kon eten en toen nog ruim 1,5 kg afgevallen tot 63,5 kg. Maar weer snel zorgen dat ik dat erbij krijg, want dan kan ik weer ziek worden Ik denk dat velen hun vitaminen en/of voedingssuplementen vergeten.


gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 18 mei 2007 21:06

Ik eet:
Morgen 0.7 liter Brinta
Middag 3 bruine boterhammen met ham, leverworst e.d. 1 bruine boterham met Pindakaas 1 Roggebroodsnee met kaas en twee stuks fruit 1 appel en 1 kiwi of 1 appel en 1 banaan of twee appels
Avond normale portie eten, 1 bord redelijk vol meestal aardappels 200 gram, groente 200 gram en vlees 100 gram en nog een klein koekje, iets van bitterkoekje oid.
Ik fiets ongeveer 2 a 3 keer per week totaal ongeveer 100 km-150km met flinke uitschieters zoals deze week met 200 km. Wel leuk om eens te kijken via google op voedingswaardemeter. Totaal neem ik ongeveer 2700 calorieen op en ik kom niet aan en val ook niet af.
Ben 1.96 meter en weeg 90-91 kg. Schatting vetpercentage 16%. Daar zou nog behoorlijk wat van af kunnen maar ik geloof het wel zo.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 18 mei 2007 23:57

Ik vraag me af welke leeftijden horen bij die verschillende lengtes en gewichten het lijkt mij wanneer je ouder bent je gewicht hoger is dan wanneer je jong bent terwijl je dezelfde hoeveelheden voedsel eet.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 19 mei 2007 00:53

Ik zal aftrappen,
leeftijd 29 jaar,
lengte 1,72 mtr
gewicht 62 kilo
 

Plaats reactie