Pagina 2 van 7
Wilier
Geplaatst: 23 mei 2007 13:25
door mrt
Quoten: Origineel geplaatst door Alex70 op 22 Mei 2007
De Mortirolo komt inderdaad zo uit Taiwan, maar is volgens mij wel (in deze exacte vorm), exclusief voor Wilier.Denk ook niet dat ze daar hun vingers nogmaals aan willen branden. Immers de fiets waar Davide Rebellin in 2004 z'n triple op behaalde (AGR, Waalse Pijl, LBL), bleek naderhand vrijwel identiek te zijn aan de Scott CR1.Wilier had deze, in al dan niet licht gewijzigde uitvoering, rechtsreeks van de Taiwaneese producent van Scott betrokken.Dat dit laatste mogelijk was, gaf volgens mij al aan dat de rechten op dat ontwerp meer in Taiwan lagen dan bij Scott.Waar de Le Roi gemaakt wordt?Geen idee, maar doet het er eigenlijk toe?Het gaat toch gewoon om een goed, betaalbaar en mooi frame (al dan niet in die volgorde)?Volgens mij zijn er sowieso maar weinig merken (meer) die een betaalbaar carbon frame kunnen leveren, waarvan er geen enkele carbonvezel maar uit de buurt van Taiwan komt.
Beste Alex, zo te zien heb jij een mooie fiets, natuurlijk ben jij tervreden over je keuze. Welke maat is die fiets ? hoe groot ben jij ? Ik heb nu een trek madone maat 56 ik met 1m79. mijn FM zou een frame maat L bestellen ...Zeer mooi stuur, zou dat met Shimano shifters ook passen ? Is dit comfortabel, vooral het boven'dek' zonder tape en de randjes waar de tape in de hoek begint.
Wilier
Geplaatst: 23 mei 2007 13:50
door mrt
Quoten: Origineel geplaatst door mr T op 23 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Alex70 op 22 Mei 2007
De Mortirolo komt inderdaad zo uit Taiwan, maar is volgens mij wel (in deze exacte vorm), exclusief voor Wilier.Denk ook niet dat ze daar hun vingers nogmaals aan willen branden. Immers de fiets waar Davide Rebellin in 2004 z'n triple op behaalde (AGR, Waalse Pijl, LBL), bleek naderhand vrijwel identiek te zijn aan de Scott CR1.Wilier had deze, in al dan niet licht gewijzigde uitvoering, rechtsreeks van de Taiwaneese producent van Scott betrokken.Dat dit laatste mogelijk was, gaf volgens mij al aan dat de rechten op dat ontwerp meer in Taiwan lagen dan bij Scott.Waar de Le Roi gemaakt wordt?Geen idee, maar doet het er eigenlijk toe?Het gaat toch gewoon om een goed, betaalbaar en mooi frame (al dan niet in die volgorde)?Volgens mij zijn er sowieso maar weinig merken (meer) die een betaalbaar carbon frame kunnen leveren, waarvan er geen enkele carbonvezel maar uit de buurt van Taiwan komt.
Beste Alex, zo te zien heb jij een mooie fiets, natuurlijk ben jij tervreden over je keuze. Welke maat is die fiets ? hoe groot ben jij ? Ik heb nu een trek madone maat 56 ik met 1m79. mijn FM zou een frame maat L bestellen ...Zeer mooi stuur, zou dat met Shimano shifters ook passen ? Is dit comfortabel, vooral het boven'dek' zonder tape en de randjes waar de tape in de hoek begint.
en, euh, enig idee vanhet totaal gewicht ?
Wilier
Geplaatst: 23 mei 2007 14:46
door cozmic
Quoten: Origineel geplaatst door Alex70 op 22 Mei 2007
De Mortirolo komt inderdaad zo uit Taiwan, maar is volgens mij wel (in deze exacte vorm), exclusief voor Wilier.Denk ook niet dat ze daar hun vingers nogmaals aan willen branden. Immers de fiets waar Davide Rebellin in 2004 z'n triple op behaalde (AGR, Waalse Pijl, LBL), bleek naderhand vrijwel identiek te zijn aan de Scott CR1.Wilier had deze, in al dan niet licht gewijzigde uitvoering, rechtsreeks van de Taiwaneese producent van Scott betrokken.Dat dit laatste mogelijk was, gaf volgens mij al aan dat de rechten op dat ontwerp meer in Taiwan lagen dan bij Scott.Waar de Le Roi gemaakt wordt?Geen idee, maar doet het er eigenlijk toe?Het gaat toch gewoon om een goed, betaalbaar en mooi frame (al dan niet in die volgorde)?Volgens mij zijn er sowieso maar weinig merken (meer) die een betaalbaar carbon frame kunnen leveren, waarvan er geen enkele carbonvezel maar uit de buurt van Taiwan komt.
Vanwaar toch die obsessie met carbon die niet uit het Verre Oosten komt?Daar zit nu juist de know-how voor het kundig vervaardigen van allerhande carbon onderdelen. En uiteraard heb je - in functie van de prijs die je ervoor wil neertellen - een meer of mindere kwaliteit ...
Wilier
Geplaatst: 24 mei 2007 23:13
door coen
Ben sinds enige tijd ook trotse eigenaar van een Mortirolo 2007. Ben ca. 95 kg, 1,98 en dat op een XXL frame. Is prima qua stijfheid. Dit (en Ultegra, Fulcrum-3 en de 'wedstrijd'-geometrie) is een prima combinatie om een dagje te knallen in de Ardennen!
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 00:23
door alex70
Quote: Origineel geplaatst door mr T op 23 Mei 2007
........
Beste Alex, zo te zien heb jij een mooie fiets, natuurlijk ben jij tervreden over je keuze. Welke maat is die fiets ? hoe groot ben jij ? Ik heb nu een trek madone maat 56 ik met 1m79. mijn FM zou een frame maat L bestellen ...
Zeer mooi stuur, zou dat met Shimano shifters ook passen ? Is dit comfortabel, vooral het boven'dek' zonder tape en de randjes waar de tape in de hoek begint.
Ik ben 1.90m/87kg en het is een XL frame (mijn tot winterfiets gedegradeerde Cannondale was een maat 60).
Op het FSA K-Wing stuur passen uiteraard ook Shimano shifters. Omdat er dan maar 1 kabel door het stuur gaat, worden er een soort opvul-dopjes meegeleverd, zodat je niet met een gapend gat rond de kabeldoorvoer zit.
Kijk anders bijbvoorbeeld even in het topic "Geometrie Sensa Toscana ES", waar intersantos in z'n signature een plaatje van een K-Wing met Ultegra shifters heeft staan.
Mijn eigen ervaring is dat een carbon stuur sowieso comfortabeler is dan ALU; schokken/trillingen worden meer geabsorbeerd ipv een-op-een doorgegeven aan de handen/polsen.
Ik rijd vrijwel altijd zonder handschoenen, maar ondanks mijn "zweethanden", nooit het gevoel dat het stuur glad is, waar ik in eerste instantie nog een beetje bang voor was (stuur is niet rond, dus je handen kunnen er niet "omheendraaien").
Hierbij een paar plaatjes van de FSA K-WING (om dit topic wat "op te vrolijken")
En een paar van de Mortirolo (want het blijft natuurlijk een Wilier topic!)
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 00:35
door alex70
Quote: Origineel geplaatst door mr T op 23 Mei 2007
en, euh, enig idee vanhet totaal gewicht ?
Zoals 'ie op de foto staat, maar dan zonder pedalen: 7,6kg
Is natuurlijk nog wel wat lager te krijgen, bijvoorbeeld met Fulcrum R1 of R0 wielen of een FSA OS-115 stuurpen, maar vanwege mij eigen 87kg moet het ook niet te licht worden (en ik moet de kosten een beetje in de gaten houden natuurlijk!).
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 00:56
door casran
Ik hou echt niet van dat FSA stuurtje, maar jouw fiets is een prachtig homogeen geheel qua kleurstelling. Proficiat.
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 12:26
door bigm
prachtige fiets maar waarom de keuze voor fulcrum en niet voor easton want willier wordt toch standaard geleverd met easton
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 13:06
door spietpiet
Quote: Origineel geplaatst door bluebird1 op 18 Mei 2007
Staat mij iets bij over de slechte afwerking van Willier. Heb ik volgens mij hier op het forum gelezen, ging dacht ik met name over de kwaliteit van de lak....
Heb de Mortirolo onlangs in de winkel bewonderd en mij viel juist de perfecte afwerking van dit frame op.
Persoonlijk vind ik het een prachtig frame, alles klopt.
Enige minpunt is het gewicht, als ze dit nu eens rond de 1000 gram maken......
@ Alex
Prachtige fiets, zelfs in een grote maat blijft het een mooi frame. Ook mooi afgemonteerd
Wilier
Geplaatst: 28 mei 2007 15:01
door intersantos
Geweldig mooie fiets Alex, gefeliciteerd. Ik vind de meeste Williers nogal druk van kleur-combinatie, behalve deze dan. Alles klopt, ook het stuur , zeker in combinatie met je K-Force zadelpen. hoeveel setback heeft deze?
(hoe langer ik kijk, hoe meer het er op lijkt dat dit frame hetzelfde is als de Sensa Toscane..)
Wilier
Geplaatst: 01 jun 2007 12:36
door alex70
Quote: Origineel geplaatst door BigM op 28 Mei 2007
prachtige fiets maar waarom de keuze voor fulcrum en niet voor easton want willier wordt toch standaard geleverd met easton
In Nederland worden complete Wilier fietsen inderdaad vaak op Eastons geleverd, waarschijnlijk omdat Veltec importeur is van zowel Wilier als Easton.
In het buitenland worden ze vaak op bijvoorbeeld Fulcrums geleverd.
Ik had al uitstekende ervaringen met de Easton Circuit, maar wilde nu gewoon eens iets anders proberen (en de Fulcrum staat met z'n zwarte spaken iets mooier bij de rest).
Nog wel de Easton EA90SL overwogen, maar die waren op dat moment (even) boven budget (net zoals de Fulcrum R1 overigens)