Shimano Fietschallenge toertocht :-(
-
- Forum-lid HC
Als ik dit zo allemaal lees, kan Fiets wanneer dit mogelijk is beter in zee gaan met Jan Penen van BikeOrganisations, die had zijn zaakjes altijd goed geregeld!! Was hier al bang voor als je een locatie kiest op uitstraling, de vaalserberg, en niet kijkt of er wel voldoende mogelijkheden en faciliteiten wat betreft douche- en kleedruimten e.d.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Als ik bij organisatie zou horen of ik dan Dorland of anders zou heten, ik zou me kapot schamen als ik mensen voor 15,00 euro zo'n tocht met "verzorging" zou aanbieden! Ben benieuwd naar de reacties van de organisatie.
Hij is super!
-
- Forum-lid
Ik heb meegedaan aan de 105 km toertocht. Een prima rit met een zeer zware finale. De laatse 15km vanaf Camerig naar drielandenpunt waren erg zwaar, als je te weinig hebt kunnen trainen. De 15 euro die je voor deze toertocht moest betalen is wel belachelijk aangezien je de route ook zelf kunt fietsen en je er helemaal niets voor terug krijgt in de zin van verzorging of servicepunten onderweg. Al met al een prima rit, maar een zeer matige organisatie.
Ooit op een Cannondale super Six
ik heb achteraf ook met die mevr. Dorland gesproken en volgens haar was er inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Rare mensen... in fiets.nl spreken raad geven over hoe je moet fietsen..maar ze kunnen zelf nog geen degelijke tocht organiseren. (dacht trouwens dat een van de adviezen voldoende vocht/voedsel-opname was )
Ik raad jullie allen aan om een keertje naar www.gocycling.be te surfen. Daar kan je een volledige kalender vinden voor ALLE georganiseerde ritten in België. Ook minder bekende, maar die zijn zeker niet minder mooi!
In het voorjaar nog de onbekende Rik Verbrugghe Classic gereden. 3 euro betaald voor 2 "pitstops" op een afstand van 100 km. En lekker niet druk.
sportieve groeten,
Ik raad jullie allen aan om een keertje naar www.gocycling.be te surfen. Daar kan je een volledige kalender vinden voor ALLE georganiseerde ritten in België. Ook minder bekende, maar die zijn zeker niet minder mooi!
In het voorjaar nog de onbekende Rik Verbrugghe Classic gereden. 3 euro betaald voor 2 "pitstops" op een afstand van 100 km. En lekker niet druk.
sportieve groeten,
Jelle S.
Met een Garmin in de hand kom je ook letterlijk door het ganse land. Van diverse sites kun je de parcours van de diverse klassiekers gratis downloaden.
-
- Forum-lid
Schandalig. Wij hebben gisteren met 9 man deze tocht gereden, maar bij sommigen ging het licht uit in de laatste kilometers. Puur omdat er geen enkele eet- of drankpost onderweg was. Ik ben het met alle kritieken eens; je krijgt NIETS terug voor die 15 euro. Ik vraag me af wat met dat geld wordt gedaan. Andere tochten als de AGR vragen ook een aanzienlijk bedrag, maar daar kan je onbeperkt eten en drinken pakken. De uitgepijlde route is echter mooi, maar desonkanks op veel punten verwarrend of niet aangegeven. Een zwartrijder zou net zoveel krijgen als een officiele deelnemer.
Met deze tocht wordt de goede naam van het blad FIETS en ook van Shimano te grabbel gegooid. Zij willen (volgens mij) staan voor service en kwaliteit, maar dat is in deze toertocht niet gebleken. Mensen van het blad FIETS zouden toch moeten weten dat een fietser op een zwaar parkoers veel energie verbruikt...
Met deze tocht wordt de goede naam van het blad FIETS en ook van Shimano te grabbel gegooid. Zij willen (volgens mij) staan voor service en kwaliteit, maar dat is in deze toertocht niet gebleken. Mensen van het blad FIETS zouden toch moeten weten dat een fietser op een zwaar parkoers veel energie verbruikt...
-
- Forum-lid
Op 29 april heb ik Klimmen-Banneux-Klimmen gereden. Je betaalde 7 euro en kreeg tenminste waar voor je geld. De route was duidelijker uitgepijld (geen ruimte voor twijfels in elk geval). Je kreeg een herinnering en een lunchpakket (krentenbol, banaan, mars, mueslireep en energiedrank). Bovendien kon je gratis je bidons bijvullen met energiedrank.
De Shimano Fietschallenge deed mij denken aan de TOUR-tocht van vorig jaar in juli. Daar betaalde je ook relatief veel voor (je betaalt voor het merk ''Tour de France''). Je kon er toen wél veel drinken onderweg, maar er was geen eten.
De Shimano Fietschallenge deed mij denken aan de TOUR-tocht van vorig jaar in juli. Daar betaalde je ook relatief veel voor (je betaalt voor het merk ''Tour de France''). Je kon er toen wél veel drinken onderweg, maar er was geen eten.
-
- Forum-lid HC
Als ik dit zo lees is het meer Shimano ShitChallenge .
What makes the boat go faster?