Pagina 2 van 2

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 27 mei 2007 22:06
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door anniversary op 27 Mei 2007

Ik heb ook de skeleton record remmen en wat poetsen betreft is dit inderdaad een achteruitgang,ik moet ze kuisen met een wattestaafje ,het is heel wat werk om al die sleufjes proper te houden.
Op mijn andere fiets heb ik de vorige record remmen en ik vind deze er trouwens nog steeds beter uitzien dan het nieuwe skeleton model,ik moet wel zeggen als je er veel mee in slecht weer fietst dat de zwarte verf eraf gaat bij de achterrem.


Ik heb m'n mening ook al volledig herzien en vind het dus globaal een achteruitgang; enkel de kleinere diameter van de remschoenbout (die Torx) vind ik een pluspunt. Over het gebruik van Torx kunnen we een boompje opzetten.
En ja, daar zeg je zoiets. De sterkte van de zwarte lak is er ook op achteruit gegaan, was mijn indruk; ik wou dit eerst niet vermelden omdat Campa me maar blijft zeggen dat ik hierin uniek ben (foto's van mijn Skeletons liggen in Italië, onbeantwoord uiteraard, want garantie en Campagnolo rijmt niet!).
Op deze foto zie je tegelijkertijd wat een leuke poetsjob je te wachten staat na een droge stoffige fietsrit (we zwijgen dan eventjes over regenbuien ed.) alsook het lakprobleem op mijn Skeletons:
  

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 27 mei 2007 22:19
door paashaas
Ik kuis mijn Skeleton remmen gewoon met een borsteltje, niet echt een probleem vind ik.
De nieuwe Campa remmen zien er trouwens idd minder klassiek uit, maar daar leg ik me stilaan bij neer.
De crancks zijn ook niet meer klassiek, het logo op zich is ook niet meer klassiek, ze gebruiken vaak het G3 spaakpatroon. Dan ga ik liever all the way in de moderne Campa look . Kwestie van consequent te zijn.
Pinarello is mijn inziens dezelfde weg ingeslagen. Vroeger had een Pinarello een klassiek lettertype, dat is ook veranderd.

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 27 mei 2007 22:53
door sharkman
Casran schreef: "of misschien verkoopt Robert me wel CarbonCrews? "
: Tuurlijk: ruilen voor jouw bora's of eventueel Lightweights zitten we toch in dezelfde prijsrange
P.s. die lak springt er af door de grote flexibiliteit van de Skeletons i.c.m. verouderende lak. Heb inmiddels ettelijke setjes met dit probleem gezien.

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 27 mei 2007 23:37
door daniel1975
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Mei 2007
[Over het gebruik van Torx kunnen we een boompje opzetten.

Nee hoor, dat is nergens voor nodig, daar zijn we snel over uitgeluld. Torx is gewoon afschuwelijk onhandig!! In vrijwel geen enkele multitool die je onderweg bij je hebt zit een torx en een vervangend boutje als je iets kwijt raakt is moeilijk te vinden.

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 28 mei 2007 01:25
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Mei 2007

Nee hoor, dat is nergens voor nodig, daar zijn we snel over uitgeluld. Torx is gewoon afschuwelijk onhandig!! In vrijwel geen enkele multitool die je onderweg bij je hebt zit een torx en een vervangend boutje als je iets kwijt raakt is moeilijk te vinden.

Ik gebruik Topeak en dat zit er steeds in.

Skeleton, ZG en AX brakes

Geplaatst: 28 mei 2007 12:33
door daniel1975
Dan moet ik eens uitvogelen welke topeak´s de juiste torx hebben. Ik vind het een rotgevoel dat ik onderweg bij een lange duurtraining een probleem op kan lopen wat ik niet kan verhelpen. Dat kan al iets lulligs zijn als een losgelopen boutje (dit overkwam mij op Mallorca, kettingbladboutje).

Geplaatst: 24 jun 2007 00:39
door forum
Heeft Sharkman misschien ook nog een Chorus skeleton achteremhoef liggen. Ik heb de mijne kapot gemaakt dus........... houd ik me aanbevolen voor een nieuwe (of nette gebruikte)