Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing zero

superduke
Forum-lid

superduke 12 feb 2011 20:13

Een beetje off topic: waar ik op zich nog wel benieuwd naar ben is waarom de DA C24 je niet bevielen, omdat die algemeen toch als erg positief worden ervaren.

vandebrink
Forum-lid

vandebrink 12 feb 2011 20:59

Ben benieuwd wat het verschil is tussen de Fulcrum Racing Zero en de Fulcrum Racing Zero 2-Way Fit.

Volgens mij zit het verschil hem in de mogelijkheid om tubeless te rijden en in de spaken. Ik wil niet tubeless rijden welke wielen zijn dan beter en aan te raden?
Zie ook: http://www.fulcrumwheels.com/repository ... m_road.pdf

jackiejunior
Forum-lid

jackiejunior 13 feb 2011 16:23

Superduke schreef:Een beetje off topic: waar ik op zich nog wel benieuwd naar ben is waarom de DA C24 je niet bevielen, omdat die algemeen toch als erg positief worden ervaren.

ik was de Fulcrum Ones gewend en die vond ik in vergelijking met de DA C24 een stuk steviger... Kwestie van smaak misschien, maar in de afdealing van de Croix de Fer voelde ik mij niet helemaal zeker op de fiets, voor mijn gevoel vanwege de zwabberende wielen. Vanaf dat moment is het nooit meer goed gekomen tuusen mij en de wielen.... Ben het met je eens; de meesten onder ons kiezen voor de DA C24's, maar ik dus liever Fulcrums. De Ones heb ik met mijn trainingsfiets aan een vriendje verkocht, dus ben ik op de uitkijk voor de zero's....;-)
CyclistForum Luxembourg

dicke
Forum-lid

dicke 13 feb 2011 20:54

vandebrink schreef:Ben benieuwd wat het verschil is tussen de Fulcrum Racing Zero en de Fulcrum Racing Zero 2-Way Fit.

Volgens mij zit het verschil hem in de mogelijkheid om tubeless te rijden en in de spaken. Ik wil niet tubeless rijden welke wielen zijn dan beter en aan te raden?

Spaalpatroon is dezelfde. Bij de tubeless versie heb je keus wel of niet met tubeless banden rijden.
Het verschil is de kleur van spaken e.d..
DickE

dicke
Forum-lid

dicke 13 feb 2011 22:21

Nog even een aanvulling op voorgaande.
Ik heb zowel met de Fulcrum1 als de Fulcrum 1 tubeless versie gereden.
Verschil is er niet, althans het is mij niet opgvalen.
DickE

superduke
Forum-lid

superduke 14 feb 2011 09:20

Jackiejunior schreef:
ik was de Fulcrum Ones gewend en die vond ik in vergelijking met de DA C24 een stuk steviger... Kwestie van smaak misschien, maar in de afdealing van de Croix de Fer voelde ik mij niet helemaal zeker op de fiets, voor mijn gevoel vanwege de zwabberende wielen. Vanaf dat moment is het nooit meer goed gekomen tuusen mij en de wielen.... Ben het met je eens; de meesten onder ons kiezen voor de DA C24's, maar ik dus liever Fulcrums. De Ones heb ik met mijn trainingsfiets aan een vriendje verkocht, dus ben ik op de uitkijk voor de zero's....;-)

Bedankt voor je reactie.
Niks vervelenders dan onzeker op de fiets zitten, dus kan je keuze voor andere velgen goed begrijpen.

jackiejunior
Forum-lid

jackiejunior 14 feb 2011 11:00

Superduke schreef:
Jackiejunior schreef:
Bedankt voor je reactie.
Niks vervelenders dan onzeker op de fiets zitten, dus kan je keuze voor andere velgen goed begrijpen.

overigens: als je hierover meer wilt weten: er is in een andere discussie binnen het Wielen-topic al heel wat geschreven over de issue Shimi's of Fulcrums als lekkerste wielen.
CyclistForum Luxembourg

vandebrink
Forum-lid

vandebrink 02 mar 2011 17:26

Ben benieuwd wat het verschil is tussen de Fulcrum Racing Zero en de Fulcrum Racing Zero 2-Way Fit.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 02 mar 2011 18:08

Hum, wat is nu precies het verschil tussen 2010 en 2011 setje? (Gewone, niet de 2 way fits) Of is er geen verschil?

Thanks!!
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

vandebrink
Forum-lid

vandebrink 02 mar 2011 19:01

En wat is het verschil tussen de gewone en de 2 way fits?

geertf7
Forum-lid

geertf7 02 mar 2011 22:13

Er is geen verschil tussen racing 1 2010 en 2011.
Enkel kleur van de stickers (2011 is zwart grijs dus geen rood meer).
In de gewone racing 1 zit een gaatje in de velg waardoor deze niet luchtdicht is en dus ook niet geschikt voor tubeless-gebruik.
Meen ergens gelezen te hebben dat dit het enige verschil zou zijn.
Correct me if i'm wrong.

Plaats reactie