Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 05 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door anno op 05 Mei 2007
Dat gewicht is toch om een beetje hou vast te geven. Waar spreeuwel op doelt is dat in de Vista's normale ronde spaken zitten en in de circuits zijn ze volgens mij afgeplat, daarom zijn de wielen ook lichter ondanks dat er meer spaken zijn gebruikt.
In de circuit's zitten ook ronde spaken.
Dus kan ik spreewel zijn verhaal nog steeds niet begrijpen. Misschien dat hij wat duidelijker kan zijn over waarom hij dat begrepen heeft?
easton vista of circuit????
Hier vind je een beschrijving van de verschillen tussen de Circuit en de Vista. Futurumshop geeft voor de Vista een max. gewicht van 110kg en voor de Circuit 150kg!!!!!!
Ik heb zelf zonder problemen dik 1000km gereden met de Circuit.
Spreeuwel praat over een no thread techniek. Bij de Circuits wordt gebruik gemaakt van een twin thread techniek. Beide uiteinden van de spaak hebben schroefdraad.
Ik heb zelf zonder problemen dik 1000km gereden met de Circuit.
Spreeuwel praat over een no thread techniek. Bij de Circuits wordt gebruik gemaakt van een twin thread techniek. Beide uiteinden van de spaak hebben schroefdraad.
Quoten: Origineel geplaatst door jandoedel op 06 Mei 2007
Hier vind je een beschrijving van de verschillen tussen de Circuit en de Vista. Futurumshop geeft voor de Vista een max. gewicht van 110kg en voor de Circuit 150kg!!!!!!Ik heb zelf zonder problemen dik 1000km gereden met de Circuit.Spreeuwel praat over een no thread techniek. Bij de Circuits wordt gebruik gemaakt van een twin thread techniek. Beide uiteinden van de spaak hebben schroefdraad.
Als ik dit zo lees, is een zeer begrijpelijk verhaal overigens, dan heeft meneer spreewel het of verkeerd begrepen of heeft iemand behoorlijk uit zijn spreekwoordelijke nek staan lullen!!
Hier vind je een beschrijving van de verschillen tussen de Circuit en de Vista. Futurumshop geeft voor de Vista een max. gewicht van 110kg en voor de Circuit 150kg!!!!!!Ik heb zelf zonder problemen dik 1000km gereden met de Circuit.Spreeuwel praat over een no thread techniek. Bij de Circuits wordt gebruik gemaakt van een twin thread techniek. Beide uiteinden van de spaak hebben schroefdraad.
Als ik dit zo lees, is een zeer begrijpelijk verhaal overigens, dan heeft meneer spreewel het of verkeerd begrepen of heeft iemand behoorlijk uit zijn spreekwoordelijke nek staan lullen!!
No pain no gain, no guts no glory!
Om even een beeld te geven van twin-thread (circuit) en J-bend spaken (vista) hier even foto's van de manier hoe de spaken in de naaf bevestigd zijn:
J-bend:
Twin thread:
Twin thread zou steviger zijn omdat bij de spaak de krachten op deze manier op de volle dikte van de spaak worden verdeeld (rechte lijn), bij J-bend schijnt het zo te zijn dat de spaak gevoeliger is om af te breken op de plaats waar de spaak gebogen is omdat ie daar niet evenredig belast wordt. (overigens is de eerste foto niet van een vista maar even voor de beeldvorming, als er meer dan alleen maar haren op m'n rug groeide had ik misschien ook wel vista's )
Heb zelf de circuit ook al even in gebruik, heb er geen klachten over. Lopen erg soepel en heb ook niet het idee dat ze slap zijn ofzo. Alleen vind ik het wel jammer dat je de vrijloop haast niet hoort, houdt wel van dat getik
J-bend:
Twin thread:
Twin thread zou steviger zijn omdat bij de spaak de krachten op deze manier op de volle dikte van de spaak worden verdeeld (rechte lijn), bij J-bend schijnt het zo te zijn dat de spaak gevoeliger is om af te breken op de plaats waar de spaak gebogen is omdat ie daar niet evenredig belast wordt. (overigens is de eerste foto niet van een vista maar even voor de beeldvorming, als er meer dan alleen maar haren op m'n rug groeide had ik misschien ook wel vista's )
Heb zelf de circuit ook al even in gebruik, heb er geen klachten over. Lopen erg soepel en heb ook niet het idee dat ze slap zijn ofzo. Alleen vind ik het wel jammer dat je de vrijloop haast niet hoort, houdt wel van dat getik