26 mei forumtocht Mergellandroute
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, lijkt mij het handigst om hier een lijstje te maken.
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 28 April 2007
Naar aanleiding van een ander topic hierbij de uitnodiging voor een forumtocht in mooi Zuid Limburg. Als basis voor deze tocht nemen we de Mergellandroute, http://www.wielrennenmaastricht.nl/fiet ... mergel.jpg.
Deze route is 130km lang en voert over de meeste mooie beklimmingen van Zuid Limburg. Denk aan de Camerig (langste klim van NL), Keutenberg, Eyserbosweg en de Loorberg. Een beetje fietsconditie is voor deze rit dus wel gewenst.
Wanneer: zaterdag 26 mei
Waar: Geulle (laatste afslag A2 voor Maastricht)
Hoe laat: vertrek 10.00
Ik doe ook mee. Houd me op de hoogte aub
groetjes
Naar aanleiding van een ander topic hierbij de uitnodiging voor een forumtocht in mooi Zuid Limburg. Als basis voor deze tocht nemen we de Mergellandroute, http://www.wielrennenmaastricht.nl/fiet ... mergel.jpg.
Deze route is 130km lang en voert over de meeste mooie beklimmingen van Zuid Limburg. Denk aan de Camerig (langste klim van NL), Keutenberg, Eyserbosweg en de Loorberg. Een beetje fietsconditie is voor deze rit dus wel gewenst.
Wanneer: zaterdag 26 mei
Waar: Geulle (laatste afslag A2 voor Maastricht)
Hoe laat: vertrek 10.00
Ik doe ook mee. Houd me op de hoogte aub
groetjes
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Waar precies willen jullie verzamelen? De laatste afslag voor Maastricht is namelijk Bunde/Meerssen. Voor Geulle moet je een afslag eerder eraf.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door fitseflitser op 01 Mei 2007
Waar precies willen jullie verzamelen? De laatste afslag voor Maastricht is namelijk Bunde/Meerssen. Voor Geulle moet je een afslag eerder eraf.
Yep, je hebt gelijk. Afslag Geulle lijkt mij makkelijkst, daar pik je de route zo op.
Yep, je hebt gelijk. Afslag Geulle lijkt mij makkelijkst, daar pik je de route zo op.
Less is bore
-
- Forum-lid
We zouden ook vanaf het station in Bunde kunnen vertrekken. Vandaaruit is het niet ver naar Geulle en kunnen evt openbaar-vervoer-reizigers makkelijk op de startplaats komen. Waar fiets je vanuit Geulle naartoe? (ik fiets de Mergelland nooit, heb genoeg eigen routes, dus geen idee hoe die loopt).
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 01 Mei 2007
He gelukkig, daar ben je fitseflitser... Ik had je al opgemerkt hoor. Ik zag een poging van je om de fiets - fotopagina op de site netjes te houden (tevergeefs).
mmm... daar weet ik niks van. Rommelt er iemand met mijn naam?
He gelukkig, daar ben je fitseflitser... Ik had je al opgemerkt hoor. Ik zag een poging van je om de fiets - fotopagina op de site netjes te houden (tevergeefs).
mmm... daar weet ik niks van. Rommelt er iemand met mijn naam?
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 05 Mei 2007
Voorlopig hebben we de volgende deelnemers: Daniel1975, ponsteen, luna, body, Lottemie, fitseflitser...
Er is nog plaats, maar wees er snel bij... .
Limboamountain, ons meest inactieve forumlid, gaat ook mee.
ps: ik heb net buiten Bunde een bordje gezien van de Mergelland, dus starten vanaf station Bunde zou geen problemen moeten opleveren. Hoop voor die tijd op zoek te kunnen gaan naar een mooie rustplaats halverwege de route. En anders komen we er vanzelf wel tegen, er zijn genoeg terrasjes in Limburg.
Voorlopig hebben we de volgende deelnemers: Daniel1975, ponsteen, luna, body, Lottemie, fitseflitser...
Er is nog plaats, maar wees er snel bij... .
Limboamountain, ons meest inactieve forumlid, gaat ook mee.
ps: ik heb net buiten Bunde een bordje gezien van de Mergelland, dus starten vanaf station Bunde zou geen problemen moeten opleveren. Hoop voor die tijd op zoek te kunnen gaan naar een mooie rustplaats halverwege de route. En anders komen we er vanzelf wel tegen, er zijn genoeg terrasjes in Limburg.
Route Mergellandroute , met start in Moorveld
Wij stoppen altijd 2 keer , in Heijenrath ( na de beklimming van de Loorberg = na +/- 60 km en de 2de keer in Sibbe/Ijzeren ( aan de Sibberkerkstraat , staan fietsrekken voor het cafe/restaurantje ) na 97 km , dit vinden we welkom na de beklimmingen van de IJeserbosweg /Fromberg en Keutenberg .
Als je dus in Bunde start zijn de afstanden enkel km's korter.
Bunde ligt dan namelijk een km of 5 verder op de route voor ons.
Met Auto is Bunde weer niet gemakkelijk te bereiken , Moorveld vanuit Bunde is maar een kort stukje . Is even kortsluiten per telefoon .
Wij stoppen altijd 2 keer , in Heijenrath ( na de beklimming van de Loorberg = na +/- 60 km en de 2de keer in Sibbe/Ijzeren ( aan de Sibberkerkstraat , staan fietsrekken voor het cafe/restaurantje ) na 97 km , dit vinden we welkom na de beklimmingen van de IJeserbosweg /Fromberg en Keutenberg .
Als je dus in Bunde start zijn de afstanden enkel km's korter.
Bunde ligt dan namelijk een km of 5 verder op de route voor ons.
Met Auto is Bunde weer niet gemakkelijk te bereiken , Moorveld vanuit Bunde is maar een kort stukje . Is even kortsluiten per telefoon .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.