Pagina 2 van 3
Geplaatst: 24 jan 2011 00:10
door bulldog007
Allereerst natuurlijk bedankt voor jullie meningenen en advies !!!
Wat denken jullie van de niet Shimano onderdelen die onder andere op de Bianchi terug te vinden zijn (remmen, crankstel) ?
En inderdaad de Nirone ziet er wel heel erg dik uit, alhoewel de Giants ook wel heel erg mooi zijn (zie de rode accenten en de blauwe accenten op de TCR 0/1).
Geplaatst: 24 jan 2011 00:18
door diogenes
In feite moet je gewoon kopen wat je het mooist vindt. Maar let vooral op de houdbaarheid van spullen. Ruil direct mindere spullen om en betaal er iets op bij voor betere. Dat is veel goedkoper dan het later te doen.
Welke onderdelen bedoel je precies? Heb je een lijstje met de gemonteerde onderdelen?
Let ook op de gebruikte kabels en bracketas/lagers. Daar wil men nog al eens op besparen.
Geplaatst: 24 jan 2011 00:32
door bulldog007
@ Diogenes,
Beide fietsen komen geheel "compleet" vanuit de fabriek (dus zelf dingen eraan veranderen door de FM gebeurt niet, als het goed is).
Een lijstje moet ik even zoeken ...
Gevonden:
De giant:
STUUR Giant Connect
STUURPEN Giant Connect
ZADELPEN Giant Connect
ZADEL Giant TCR saddle
PEDALEN -
SHIFTERS Shimano 105 (triple)
VOOR DERAILLEUR Shimano 105 (triple)
ACHTER DERAILLEUR Shimano 105 (long cage)
REMMEN Tektro TK-R540
REMHENDELS Shimano 105
CASSETTE Shimano 105 12x28
KETTING Shimano 105
CRANKSET Shimano R553 - 50x39x30
BOTTOM BRACKET Shimano Integrated
VELGEN Giant P-R2 - Aluxx aluminium
NAVEN Giant - cartridge bearing
SPAKEN Sapim Race
BANDEN Michelin Dynamic 700x23
De Bianchi:
Technische FunctiesProduct codeY1B28FZD SprocketShimano 105 10sp 12/25 Product nameVIA NIRONE 7 via NIRONE 7 Alu Shimano Ultegra mix 10sp Triple BrakesReparto Corse RC-471 gesmede lichtmetalen Dual-Pivot ColorZD Brake leversintegrated Sizes44-46-50-53-55-57-59-61 -63 WheelsMaddux RX 5,1 aangepaste zwarte kleur, het logo Reparto corse FrameVIA NIRONE 7 HYDRO ALU TireVittoria Zaffiro Slick 700x23 ForkBianchi FN11 Kvid Alu / Carbon B4P - 1.1 / 8 "StemReparto Corse DA-32 3D gesmede lichtmetalen Super Over HeadsetFsa ZS4-CUSTOM HandlebarReparto Corse JD -RA37A.2 Compact lichtmetalen 2014 ShiftersShimano ULTEGRA 10sp Tape handlebarVelo VLT-001 achter derailleurShimano ULTEGRA 10sp SeatpostReparto Corse SP-968-G carbon 31.6mm Front derailleurShimano 105 Black 10sp SaddleSelle San Marco Ponza Power CranksetFsa Omega MegaExo Compact 10sp 50/34 PedalsNO ChainKmc X10 10sp Waterfles hangerAlloy kooi zwarte kleurAantal items
(beide lijsten van Salden geknipt en geplakt)
Geplaatst: 24 jan 2011 00:37
door diogenes
Ik zou om te beginnen geen 12 -28 cassette willen hebben: 12 is te groot als je niet in hele snelle groepen meerijdt en 28 heb je mijns inziens nooit nodig als je een triple hebt.
De crankset van Shimano ken ik niet. Als het een heel eenvoudige crankset is, dan gaat de finish er vast snel af.
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar in het oosten van het land, bij Dickhof, kan je echt alles veranderen als je een nieuwe fiets koopt. Daar betaal je dan wel voor, maar het is goedkoper dat direct te doen.
Meestal zijn stuur, stuurpen en zadelpen, plus zadel eenvoudige en dus zware onderdelen. Hoeft niet slecht te zijn, maar daar kan je wel weer een hoop gewicht besparen. Zeker als je dat vergelijkt met bv . een Ritchey WCS setje.
Als je echt weet wat je precies wilt hebben qua onderdelen en je FM wil niets aan de fiets veranderen, dan zou ik zelf een fiets bij een andere Fm kopen.
Maar het ligt er ook aan wat je met die fiets gaat doen. Als je echt serieus veel fietst, dan zijn kwaliteitsonderdelen veel belangrijker, dan wanneer je maar 2-3 keer per maand een rondje rijdt.
Zelf heb ik dat Nirone frame los bij Walstock gekocht en met de onderdelen die ik wilde hebben zelf opgebouwd.
O wacht, ik zie die crank:
http://www.bike-discount.de/shop/a34054 ... 175mm.html
Een 105 crank is 3x zo duur. Reken dan maar op heel matige kwaliteit bladen en een hele matige finish die snel lelijker wordt.
Ik zou liever een fiets kopen met 100% Veloce of met 105. Dan heb je tenminste alles van goede kwaliteit.
Geplaatst: 24 jan 2011 08:45
door farelli
Tilion schreef:Die nirone ziet er wel heel mooi uit. Daar ben ik ook ingestonken. Na een jaar fietsen snel de deur uit gedaan. Dramatisch gedrag in de bochten en zeer dunne lak waardoor snel beschadegingen..
Herken ik niet. Mijn Nirone van 2007 zit nog steeds prima in de lak. In de bochten doet het goed. Kan ook aan je wielen hebben gelegen.
Geplaatst: 24 jan 2011 16:13
door tilion
Herken ik niet. Mijn Nirone van 2007 zit nog steeds prima in de lak. In de bochten doet het goed. Kan ook aan je wielen hebben gelegen.[/quote]
Mogelijk dat de wielen ook hier hun rol in gespeeld hebben. Al met al was ik niet tevreden over de nirone. (blijft overigens prachtig vormgegeven). Ik rij sindsdien op een Merida race 905. Een minder mooie fiets. Maar ik vind het verschil in rijgedrag enorm.
Geplaatst: 24 jan 2011 17:33
door diogenes
Ik zou liever een 2010 model kopen met een volledige Veloce/105 groep, dan een 2011 model met een mengeling van onderdelen.
Geplaatst: 24 jan 2011 17:51
door sjorsla
Ik heb zaterdag een giant TCR1 gekocht. shimano105 afgemonteerd. verder alles origineel.
Vandaag 120km op gefiets en hij bevalt super.
Geplaatst: 24 jan 2011 18:42
door bulldog007
@ Sjorsla, gefelciteerd met de aankoop !! en vele fijne km's !
Ben benieuwd hoe de fiets over een "tijdje" bevalt.
@ Diogenes, campa valt voor mij echt af op dit moment ...
En een 2010 model beschikt vaak over de verouderde 105 versie (en wil toch echt de nieuwe). Het is inderdaad voor sommige een afweging maar ik heb liever een 2011 model.
Wat kunnen jullie zeggen over de remmen die op de Nirone gelevert worden ...
De Giant zou ik evt. bij de lokale fm halen en deze zal uitgerust worden met de complete 105.
Mocht ik voor de Nirone gaan, dan haal ik deze waarschijnlijk bij Salden (kom ik qua budget gelijk uit).
Geplaatst: 24 jan 2011 18:48
door diogenes
>Mocht ik voor de Nirone gaan, dan haal ik deze waarschijnlijk bij Salden
Als je weet wat je precies wilt hebben, kijk dan ook naar prijzen bij Walstock, Hopmans en (durf het bijna niet te zeggen) de Vos. Woordenboek en/of tolk mee en onderhandelen maar!
Geplaatst: 24 jan 2011 18:51
door kobro
Ik zit te dubben tussen een nieuwe infinito model 2010 en een sempre 2011
Ik vind dit moeileijk
Geplaatst: 24 jan 2011 18:59
door diogenes
Het leven valt niet mee!