Alpe d’Huez
Ik weet alleen dat ik om 08:00 aankwam en dat de tolbeambte mij vertelde dat ik een uur had. verder stond er bij dat ik niet zeker was of ik het percentage goed had, maar het viel mij in elk geval zwaar, deels door de warmte en deels door het feit dat het constant was, normaal wil ik in een haarspeld de buitenbocht even nemen om heel even vlak te rijden.
Ik lees net dat het slechts 10% is. was in mijn beleving heel anders :p
Ik lees net dat het slechts 10% is. was in mijn beleving heel anders :p
Ik gebruik geen doping, Mijn testosteronwaarde is zo hoog door de whiskey.
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 16 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door znowwhite op 16 April 2007
@noppie: 2 jaar terug Puy de Dome geweest, het was een aparte ervaring om die te beklimmen. je rijdt continu rondjes en het stijgingspercentage is continu 15% (als ik het goed heb) er zijn dus geen haarspeldbochten om even de druk van de pedalen af te halen. let wel op dat als je hem gaat beklimmen hij om 09:00 voor auto's open gaat en je dan niet meer naar boven mag....
De laatste 5km van de Puy-de-Dôme... is niet alleen zwaar, maar ook gesloten voor fietsers. Alleen op woensdag- en zondagochtend kan je er tussen 7u00 en 9u30 naar boven fietsen. Althans, zo was het in 2002.En nee, de Puy is geen 15% gemiddeld, hetgeen vermoedelijk niet veranderd is. (;-)
Dat wordt dus vroeg vertrekken, mag je dan wel na 9:00 uur naar beneden fietsen?
Quote: Origineel geplaatst door znowwhite op 16 April 2007
@noppie: 2 jaar terug Puy de Dome geweest, het was een aparte ervaring om die te beklimmen. je rijdt continu rondjes en het stijgingspercentage is continu 15% (als ik het goed heb) er zijn dus geen haarspeldbochten om even de druk van de pedalen af te halen. let wel op dat als je hem gaat beklimmen hij om 09:00 voor auto's open gaat en je dan niet meer naar boven mag....
De laatste 5km van de Puy-de-Dôme... is niet alleen zwaar, maar ook gesloten voor fietsers. Alleen op woensdag- en zondagochtend kan je er tussen 7u00 en 9u30 naar boven fietsen. Althans, zo was het in 2002.En nee, de Puy is geen 15% gemiddeld, hetgeen vermoedelijk niet veranderd is. (;-)
Dat wordt dus vroeg vertrekken, mag je dan wel na 9:00 uur naar beneden fietsen?
kiekeboe
ik heb hem 2 jaar geleden ook beklommen (puy de dome). Je bent binnen 4 minuten beneden (perfect wegdek, je kunt 60 à 80 km / uur halen). Als je direct om 7.00 uur start bij de voet van de puy (ik ben in clemont ferrand/royat gestart) lukt het net om hem 2 keer te doen. Magnifieke klim met een verschrikkelijk mooi uitzocht). Gemiddeld stijgingspercentage is 11 %, er is geen enkele haarspeldbocht waar je even kunt bij kunt komen, maar echt continu tussen de 10 en 12 % stijging.
Gemiddeld stijgingspercentage over de gehele Puy-de-Dôme... valt met 7,5% wel mee. Maar inderdaad ja, voorbij de slagbomen trap je 5 zware km's weg, die 11% omhoog lopen. Werken geblazen dus, tijdens je vakantie. Hierbij vergeleken is Alpe d'Huez 'n echt plezierritje. (;-)
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
als iedereen nou eens doorgeeft wanneer hij/zij kan of al van plan is om er naartoe te gaan dan wordt het wat duidelijk.
Voor mij geldt: ik zit zeer waarschijnlijk van 28 juli tot 5 augustus op camping Colporteur in Bourg d'Oisans en mijn hoofddoel is om die week binnen de 50 min de Alp omhoog te klunen.
Verder wil ik een keer het parcours van de Marmotte rijden en voor mij nog wat onbekendere ritten doen.
Voor mij geldt: ik zit zeer waarschijnlijk van 28 juli tot 5 augustus op camping Colporteur in Bourg d'Oisans en mijn hoofddoel is om die week binnen de 50 min de Alp omhoog te klunen.
Verder wil ik een keer het parcours van de Marmotte rijden en voor mij nog wat onbekendere ritten doen.
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 19 April 2007
als iedereen nou eens doorgeeft wanneer hij/zij kan of al van plan is om er naartoe te gaan dan wordt het wat duidelijk.
Laten we om te beginnen te plannen in de maand augustus.
Wie kan?
Laten we om te beginnen te plannen in de maand augustus.
Wie kan?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Je moet me t.z.t. maar eens mailen. Ik heb nu voor de sportschool iets dergelijks georganiseerd.
van wo - zo , aankomst wo-begin vd avond, vertrek zo eind vd ochtend.
vervoer, bus, ook fietsen in de bus
Overnachten in Hotel, met ontbijt, pasta buffet na het fietsen, en dinergeloof la douce montagne.
Al met al kost het per persoon net geen 400 euro o.b.v. 26 deelnemers.
Dus als ik iets voor je kan betekenen, of ik hetzelfde recept hier moet neerleggen, dan hoor ik het wel.
succes
ps,
wij vertrekken 06-juni, dus ik zal lateb weten hoe het was en ben ik er gelijk achter of ik over het hoofd heb gezien..
van wo - zo , aankomst wo-begin vd avond, vertrek zo eind vd ochtend.
vervoer, bus, ook fietsen in de bus
Overnachten in Hotel, met ontbijt, pasta buffet na het fietsen, en dinergeloof la douce montagne.
Al met al kost het per persoon net geen 400 euro o.b.v. 26 deelnemers.
Dus als ik iets voor je kan betekenen, of ik hetzelfde recept hier moet neerleggen, dan hoor ik het wel.
succes
ps,
wij vertrekken 06-juni, dus ik zal lateb weten hoe het was en ben ik er gelijk achter of ik over het hoofd heb gezien..
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 01 Mei 2007
Je moet me t.z.t. maar eens mailen. Ik heb nu voor de sportschool iets dergelijks georganiseerd.van wo - zo , aankomst wo-begin vd avond, vertrek zo eind vd ochtend.vervoer, bus, ook fietsen in de busOvernachten in Hotel, met ontbijt, pasta buffet na het fietsen, en diner
geloof la douce montagne.Al met al kost het per persoon net geen 400 euro o.b.v. 26 deelnemers.Dus als ik iets voor je kan betekenen, of ik hetzelfde recept hier moet neerleggen, dan hoor ik het wel.succesps, wij vertrekken 06-juni, dus ik zal lateb weten hoe het was en ben ik er gelijk achter of ik over het hoofd heb gezien..
400 euries lijk mij erg veel per persoon maar dat zullen de kosten wel zijn van de bus. Via www.alpedhuezfietsreizen.nl
kan het ook en deze verzorgen clinics en dé beklimming van de Alpe d Huez in combinatie met of zonder accommodatie.
Kosten van clinic € 20,- en beklimming € 25,-.. Hotel heb je al voor € 60,- p.p.p.nacht, vol pension.
Dus Body, laten we daar eens gaan vragen of het wat voor ons is
Je moet me t.z.t. maar eens mailen. Ik heb nu voor de sportschool iets dergelijks georganiseerd.van wo - zo , aankomst wo-begin vd avond, vertrek zo eind vd ochtend.vervoer, bus, ook fietsen in de busOvernachten in Hotel, met ontbijt, pasta buffet na het fietsen, en diner
geloof la douce montagne.Al met al kost het per persoon net geen 400 euro o.b.v. 26 deelnemers.Dus als ik iets voor je kan betekenen, of ik hetzelfde recept hier moet neerleggen, dan hoor ik het wel.succesps, wij vertrekken 06-juni, dus ik zal lateb weten hoe het was en ben ik er gelijk achter of ik over het hoofd heb gezien..
400 euries lijk mij erg veel per persoon maar dat zullen de kosten wel zijn van de bus. Via www.alpedhuezfietsreizen.nl
kan het ook en deze verzorgen clinics en dé beklimming van de Alpe d Huez in combinatie met of zonder accommodatie.
Kosten van clinic € 20,- en beklimming € 25,-.. Hotel heb je al voor € 60,- p.p.p.nacht, vol pension.
Dus Body, laten we daar eens gaan vragen of het wat voor ons is