Was geen reactie op jou, Daniël. Je had al een reactie geplaatst toen ik nog aan het typen was.
Nee, ik insinueer niet dat Shimano nooit goede wielen maakt. Ik probeer te zeggen dat je als zwaargewicht best op goedkope instapwielen kan rijden, maar dat dat wat anders wordt als je wat meer een beroep doet op hun stijfheid en kracht. Iets anders neem ik ook niet aan, volgens mij.
En dat van die lichtgewicht fietsers volg ik niet helemaal. Volgens mij zeg ik daar niks over.
gewichtslimiet wielen
Met de gewichtslimiet wordt vaak het gewicht van de berijder bedoeld. Dit zal wss inclusief kleding ed zijn, maar over het algemeen weegt dat niet zoveel. Als je een wielset kiest, waar de gewichtslimiet dicht bij je eigen gewicht ligt, moet je er rekening mee houden dat je uiteindelijk problemen krijgt.
Voor de wat zwaardere fietsers wordt vaak een handgespaakt setje geadviseerd.
Gr. Diederik
Voor de wat zwaardere fietsers wordt vaak een handgespaakt setje geadviseerd.
Gr. Diederik
BMW Power schreef:Met 83 kg val je niet onder de 'zwaardere fietsers' die handgespaakte wielen oid nodig hebben hoor..
Sorry, had zonder het hele bericht te lezen een conclusie getrokken. Niet het gewicht gelezen.
@rinke: nee met 83 kg val je niet in die categorie. Ik ben 86 kg en heb een DT RR1850 setje en een handgespaakt setje. Bevallen met super!